Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

draps og knivtrussler


Strekene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer helt ann på situvasjonen, jeg fikk telefon en gang og han i andre enden var utrolig sur ( og full ) for han trudde jeg hadde ødelagt noe i en båt han eide og han skulle drepe både meg og alt jeg likte og jeg tok dette opp på telefon gikk til politiet og spilte av og fortalte, " Han var full og om du hører fra han igjen så kan du ta kontakt " fikk jeg beskjed om. Så det spørs også hvem som sitter i skranken den dagen det blir anmeldt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Det ble sagt i fullt alvor.

 

Jeg tror at du skal belage deg på en tur i retten. Er det noe Politiet ikke liker, så er det dette. Og det forundrer meg ikke, om at de kommer til å kjøre hardt i denne saken. Dette er vel en sånn type «statuerings sak».

Lenke til kommentar

Jeg tror at du skal belage deg på en tur i retten. Er det noe Politiet ikke liker, så er det dette. Og det forundrer meg ikke, om at de kommer til å kjøre hardt i denne saken. Dette er vel en sånn type «statuerings sak».

 

ok :) Men kan du si noe om hva du tror jeg får? Kommer jeg til å få kun bot eller blir det flere år i fengsel? Er ikke så hyggelig å gå rundt og ikke vite i så lang tid... De har nå brukt over et år på saken :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Vel, jeg er ingen jurist. Og jeg kjenner ikke saken din.. :) Men jeg tror ikke at jeg er så altfor langt unna, når jeg tror at det blir noe ubetinget fengsel en periode, samt noe betinget. Er du veldig heldig slipper du unna med bot. Men har du truet med kniv, så tror jeg at du må belage deg på «ferie» på Statens regning.. :)

Lenke til kommentar

Om du har brukt kniv til og true en politiman i fult alvor så er det nok ikke noen fin sommer du har i vente, Om du er under 18 så tviler jeg på ubetinget fengsel og det kan bli en hel del med andre ting som bøter,Institiusjon,Følge av div "miljøteam" osv. Drapstrusel med kniv er ikke noe de ser lett på siden de er alvorlig nokså alvorlig med vanlig "muntlige" trusler.

 

God sommer :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg anmeldte en person for å true meg med en kniv og æreskrenkelse. Da lå fokuset på om jeg selv følte meg truet på livet og hadde en ekte følelse om at han faktisk kom til å stikke den kniven inn i meg, noe jeg måtte svare nei på.

 

Det resulterte i at han fikk en dom på besittelse av kniv og muligens noe annet fjas som jeg ikke satte meg inn i. Med strafferabatt så tror jeg ikke han fikk mer enn et par tusenlapper i bot.

Lenke til kommentar

Straffeloven §§127, 227 og 352a kan være aktuelle (sistenevnte hvis du bærte kniv på offentlig sted uten aktiverdig grunn).

 

Hvorvidt det blir utmålt en ubetinget fengselsstraff er nok vanskelig å avkrefte med sikkerhet med så lite konkret faktum, dog tilsier det forhold at du er/ var mindreårig at det skal noe til for at du får en ubetinget fengselsstraff.

 

Det kan også foeligge noen formildende omstendigheter i saken, slik som at politiet har brukt 1 år på saken din. Hvis du har innrømt skyld kan det også virke formildende.

 

Når det er sagt så er dette lovovertredelser som er mer alvorlig art å ha på rullebladet. Med det menes det at de ikke er bagatellmessig slik som f.eks. nasking.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...