Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Friendzoned eller er hun interessert?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en gutt sent i tenårene, som er interessert i en jente. Vi går på samme skole, og snakker litt når vi treffes der. Vi har i tillegg noen fag sammen.

 

Hver kveld tekster vi leeenge, før vi legger oss, og det virker som det ikke bare er jeg som synes det er gøy, selvom jeg føler det gjerne er jeg som legger aller mest i samtalen, men det er vel gjerne naturlig, ettersom jeg er gutten.

 

Jeg har gitt henne en del komplimenter, og hun meg. (Som at jeg har god stil osv, virker som mange liker meg osv). En dag trøstet jeg henne litt også for noen småting hun var litt lei seg for. Over tlf sa hun at hun satte pris på dette ettersom jeg var oppe halve natten med henne.

 

Over sosiale medier snakker vi også mye, spøker med interne vitser osv. Men jeg har allikevel en snikende følelse at hun kun er interessert i meg som en venn. Og at jeg gjerne har vært litt for pågående. Når jeg først blir interessert i en jente, og hun viser interesse tilbake blir jeg kanskje litt for pågående ved å mase for mye. Hun har ikke gitt uttrykk for det, men jeg føler det gjerne litt selv, da hun av og til ikke svarer på snapchat for eksempel, og jeg svarer på omtrent alt hun gjør, fordi jeg vil snakke med henne til enhver mulige tid.

 

Vi gikk i byen og holdt hendene våre sammen på samme måte som to personer som gifter seg går. Haha, skjønner dere? Ikke hendene, men armen min rundt hennes. (Beklager for elendig forklaring, ignorer det der hvis det ikke ga mening). Vi har også spandert litt drikke på hverandre og den slags og snakker mye, men jeg frykter jeg er blitt skikkelig friendzoned ettersom hun en gang sa hun møtte en person som var i familie med en vi traff, og at han var kjekk. Sa hun dette for å gjøre meg sjalu, eller fordi hun ser på meg som en venn hun kan si den slags til?

 

Jeg beklager mye rot og vanskelig spørsmål og eventuelle skrivefeil, jeg skriver dette i en fei sent på natten hvor jeg er veldig trøtt.

 

Jeg bare lurer. VÆR SÅ SNILL og svar meg. Tror dere det er en sjanse for at hun er interessert i meg? Eller ser hun på meg kun som en venn? Det skal også sies vi har masse felles venner, og jeg har en snikende følelse at alle de vet at jeg liker henne, og kanskje hun vet det allerede selv også?

 

Igjen, takk for eventuelle svar. Håper det ikke ble for rotete.

 

Jeg bør gjerne legge til at jeg føler hun er en klasse over meg utseendemessig. Men jeg har fortsatt et håp, for jeg føler jeg vinner mye på sjarm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Over fester vier vi også mye av oppmerksomheten vår til hverandre. Snakker hele kvelden osv.. Men sist helg var hun litt overalt og snakket med de fleste, så frykter det er bare sånn hun er med alle gutter, siden hun er så grei og imøtekommende..

Lenke til kommentar

Spør henne.

 

Alternativt, hvis du ikke vil spørre direkte, be henne med på kino, restaurant, e.l. og gjør det tydelig at det er en date. Hvis hun ikke virker positiv til at det faktisk er en date (og ikke bare en kinotur med en venn), så vet du at du har ei god venninne og ikke mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg virker det som om hun liker deg!

 

Når dere holder samtale, og den etterhvert dør ut, så se henne dypt inn i øynene, se om hun ser tilbake på samme måte - du vet, et blikk sier mye mer enn tusen ord - så kan du prøve å bøye deg mot henne for å gi henne et kyss, se om hun gjengjelder det? :)

 

Tror ikke du som mange sier her skal nøye deg med å være friendzonet. Det er tydelig at du ønsker mer og da gjør du deg selv ikke akkurat en tjeneste ved å akspetere å være "kompisen".

Jeg har også hatt mange guttevenner som deg, som jeg har hatt kontakt med 24/7, gitt komplimenter og gjengjeldt alt han gjorde.

Men likevel ga han ikke tegn til det "lille ekstra", noe som kunne skilt han fra alle de andre kompisene.

Endte med at jeg friendzonet han. Viste seg i ettertid at han likte meg hele veien...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne beskrivelsen kunne jeg nesten ha skrevet selv i perioden før jeg ble sammen med kjæresten min. Vi hadde det ganske likt. Vi gikk i klasse sammen og var allerede venner, så jeg fryktet også hele tiden at flørtingen min ville bli oppfattet som tull siden vi allerede var venner, og jeg følte også at jeg til tider var for pågående. Det viktigste er å ikke bruke for lang tid, for hvis du aldri tar steget videre og prøver vil dere definitivt bli friendzoned. Hvis du vil at dette skal lede til noe er du rett og slett nødt til å prøve deg litt frem. I mitt tilfelle viste det seg at hun følte det samme som meg, og det er fullt mulig at det er slik i ditt tilfelle også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne beskrivelsen kunne jeg nesten ha skrevet selv i perioden før jeg ble sammen med kjæresten min. Vi hadde det ganske likt. Vi gikk i klasse sammen og var allerede venner, så jeg fryktet også hele tiden at flørtingen min ville bli oppfattet som tull siden vi allerede var venner, og jeg følte også at jeg til tider var for pågående. Det viktigste er å ikke bruke for lang tid, for hvis du aldri tar steget videre og prøver vil dere definitivt bli friendzoned. Hvis du vil at dette skal lede til noe er du rett og slett nødt til å prøve deg litt frem. I mitt tilfelle viste det seg at hun følte det samme som meg, og det er fullt mulig at det er slik i ditt tilfelle også.

This.

Lenke til kommentar

Setter pris på gode svar fra hver og en av dere. Takk! Kjekt at så mange tar seg tid. Når det gjelder saken er jeg veldig pinglete når det gjelder slikt, det å miste henne som venn i tilfelle hun ikke føler det samme skremmer meg, men allikevel føler jeg at jeg må ta sjansen, for som flere av dere sier er det gjerne lurt å gjøre før det bir for sent. Ellers bør jeg kanskje være litt mer "hard to get" som R3pulsive nevner, men allikevel vil jeg ikke blir for hard to get så jeg skal virke overlegen og veldig "care" hvis dere skjønner. Igjen takk for mange gode svar! Alle har vært til god hjelp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke spill spill. Ikke lek "hard to get" eller "eskalér fysisk" (PUA bullshit som bare funker på usikre, trengende jenter når utført av usikre, trengende gutter). Ikke bli den kleine typen som klår på venninna si.

 

Vær tydelig, og spør om hun vil bli med på en date. Du mister henne ikke som venn hvis hun ikke har lyst å date deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke spill spill. Ikke lek "hard to get" eller "eskalér fysisk" (PUA bullshit som bare funker på usikre, trengende jenter når utført av usikre, trengende gutter). Ikke bli den kleine typen som klår på venninna si.

 

Vær tydelig, og spør om hun vil bli med på en date. Du mister henne ikke som venn hvis hun ikke har lyst å date deg.

Jeg tror ikke du helt har skjønt prinsippet med å eskalere, eller å være "hard to get".

 

La meg også spørre, hvorfor skal han være så tydelig, og gjøre det hele så offisielt? Hvorfor ikke bare gjøre det uformelt, og bare bruke tid sammen?

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

Man kan konkludere med at i trådtittel, så tilsier du deg selv rollen som Friendzoned. Det er litt trist, og jeg har vært der selv. Men det er feil vinkling å se situasjonen på.

 

En gutt som aldri ville tillat seg å ende i den ''sonen'', en gutt som antageligvis aldri vil ha en assosiasjon til ordet engang, ville hatt en helt annen tilnærming til den gitte aktuelle situasjonen, og interaksjonen med jenta det gjelder. Ut i fra at du allerede i trådtittel starter i feil retning rent personlig instilt-messig, så vil jeg si at du allerede er i vennefella, da du selv legger opp til det, og jenter catcher opp på slikt. Det du tenker føler du, og det du føler, merker jenta. Jenter er ikke gutter, de er heller ikke magiske. Men NOEN forskjeller i kommunikasjonen, som gutter ofte ikke ser, er ofte det vital, og kritiske punktet, hvor du blir stempla eller ikke av den aktuelle jenta.

 

Ergo: Du lurer på om du er i vennefella = Du ER i vennefella. Det blir bare provoserende for begge parter at du skal late som du er noe annet, akkurat nå.

 

Til neste jente du skal prøve deg på; Ikke ha ''Friendzone'' som et eksisterende ord lenger, for deg.

Lenke til kommentar

Hva er mer uformelt enn "lyst å bli med på date?"

 

Å skrive ''date'' setter gale rammer rundt situasjonen. Rent Hollywood-basert av romantiske filmer, som jenta garantert kommer til å se dette igjennom, vil det si at gutten skal prøve å imponere, og selge seg inn, mens jenta er passiv og skal vurdere han. Det blir helt feil innstilling til situasjonen.

 

Det beste er å be henne med på en kaffe, som om du skulle bedt med jenter, men når dere først er på kaffen, da tilnærmer du deg henne som noe mer enn venn, i det minste. For eksempel ved flørting, seksuelle temaer, osv. Jeg har laget en regel for meg, som at med ''Friendzone'', så er ikke ''Date'' lenger i mitt vokabular, og jeg blir faktisk provosert av folk som tror det funker. Ja, kanskje hun blir med, men hele innstillingen fra guttten, for situasjonen, blir litt feil. Og det kan hende hun var så tiltrukket, at han kunne spørre: ''Senga?'', med en gang, og scort goal med en gang. Det å bruke ordet ''Date'' når du er mellom 15 og 20 blir desverre bare så feil. Slett ordet.

Lenke til kommentar

Hva er mer uformelt enn "lyst å bli med på date?" Bruke tid sammen er det de gjør nå, og det er jo åpenbart at ting er uavklart slik de er nå. Da er løsningen å avklare.

Jeg mener nå det er mer kleint å spørre om hun vil være med på en date, enn å spørre om hun vil være med å ta en kaffe/komme bort og spise/stikke en tur på kino, osv. Jeg er enig at løsningen er å avklare, men ikke ved bruk av ord. Ved bruk av handling.

Lenke til kommentar

Det å følge sosiale regler er et must hvis du skal være i sosiale situasjoner.

 

''Nei, jeg skal bare spille fotball, jeg. Om jeg skal følge reglene? Nei, jeg følger min egen vei. Liker dere meg kikke slik, så får det bare være!''-instilling går ikke. I hvert fall ikke i det vi i dag (med vårt virkelighetsbilde), ser på som sosiale normer og ''spill''...

Lenke til kommentar

Såklart må man ha sosial kompetanse! Virker da ikke for meg som om TS mangler noe av dette, virker som en rimelig oppegående fyr utifra det han har skrevet, spør du meg.

 

"Jeg skal på date med ei jente. Hva skal jeg si når jeg møter henne? Hvordan skal jeg oppføre meg? Skal jeg smile med tennene eller uten, skal jeg ha lite eller mye voks i håret, må jeg passe på å se henne i øynene hele tiden, hva om jeg driter meg ut, skal jeg gå normalt eller sidelengs?"

Altså... Ikke overtenk noe. Sånn :)

Lenke til kommentar

Jeg skal på date med en jente. Kult!

 

Hva skal jeg si når jeg møter henne? ''Hei!''.

 

Hvordan skal jeg oppføre meg? Rolig og normalt. Hun møter tross alt opp fordi hun selv vil at det skal gå bra. Så ta det bare med ro. Take a pill og chill!

 

Skal jeg smile med tennene eller uten? Skal du le så kan du bruke tenner. Men kjekkas-smilet får du kun ved å smile uten tenner, med et sånt lite smil i munnviken. Søk på en random kjendis, og se at han alltid har det ''type'' smilet.

 

Skal jeg ha lite eller mye voks i håret? Bare vask håret før du går ut. Ikke vis at DU skal imponere HENNE. Det setter feil vinklinger på situasjonen dere er i.

 

Øyekontakt er et MUST når du snakker til henne. Når hun snakker med deg, så kan du la deg distrahere litt, så hun må ''kjempe'' for oppmerksomheten din.

 

Du driter deg ikke ut. Gjør du noe som kan minne om å drite seg ut, les om SELVIRONI, og gjør det.

 

Gå alt ettersom hvordan situasjonen er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...