Gå til innhold

Kroppen består av materie, derfor finnes ikke liv etter døden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er i fremtiden de kristne får en ny kropp de kan leve evig i. (prøv å tenk litt science fiction, så skjønner du at dette som alt annet blir mulig en dag)

Hvorfor kan ikke alle få ny kropp for å leve evig, om du blander inn science fiction? Forskere driver jo allerede nå å knekker gåten på kreft, alderdom, evig liv og slikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke alle få ny kropp for å leve evig, om du blander inn science fiction? Forskere driver jo allerede nå å knekker gåten på kreft, alderdom, evig liv og slikt.

Hvorfor i all verden skulle de som har motarbeidet og sinket dette kristne programet opp gjennom historien, få en ny kropp de kan leve evig i ? De som ikke ville ta imot en ny ånd, skal heller ikke få en ny kropp.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skulle de som har motarbeidet og sinket dette kristne programet opp gjennom historien, få en ny kropp de kan leve evig i ? De som ikke ville ta imot en ny ånd, skal heller ikke få en ny kropp.

 

Hvilken barmhjertighet.

 

Jeg tror ikke guden din liker den holdningen der. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Du er et vesen skapt av gud, du besitter ikke makten til å dømme andre og et forsøk på dette kan ikke tolkes som noe annet enn hovmod. (Dette er selvfølgelig utifra ditt hodet, jeg tror ikke på Jesus.)

 

Ergo, jeg tror ikke du kan din egen religion. Noe som er synd og tragisk-komisk. Kristendommen handler om å behandle hverandre bra, det er bare maktsyke idioter som har misforstått og misbrukt dette. Du velger selv hvem du vil være.

Endret av Shrooms
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Off topic...

Ikke helt, Kenny Bones mener menneskekroppen gjør evig liv til en umulighet. De kristne sier de en dag i fremtiden vil få en ny og evig kropp. Slimda mener alle bør få det, ikke bare de kristne. Shrooms mener de kristne ikke har rett til å avgjøre hvem som skal få det.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jepp, for det er det guden din som skal bedømme. Kan du ingenting om kristendom eller? Jesus.....

Det er vel heller du som ikke er informert om dette, dommen har forlengst falt, om du er blant taperne eller vinnerne avgjør du selv. Lar du deg forvandle er du en vinner, motsetter du deg forvandlingen er du en taper. Du kan ikke leve evig med den ånden og kroppen du nå har.

Lenke til kommentar

Så la meg prøve å forstå hve du sier, IHS.

 

Du sier at takket være teknologi i fremtiden vil kristne få seg robotkropper og datamaskinhjerner som vil kunne gi dem evig liv, akkurat som Jesus sier. Men Jesus utelukker liksom en liten detalj. Bare en bitteliten en. Og den detaljen er at dette evige livet slettes ikke er noe mirakel, noe Gud kan takkes for eller på noen annen måte noe overnaturlig. Det du sier er at menneskehetens vitenskaplige utforskning og fremskritt gjennom den vitenskapelige metode, rasjonell tenking og tilsidelegging av overtro kan gi oss evig liv gjennom en hybrid av mennesker og maskiner skapt av mennesker, for mennesker, gjennom menneskeskapt vitenskap og teknologi.

 

Det virker bare herlig ironisk på meg at det er dette Jesus snakket om hele tiden. Det var dette Gud snakket om hele tiden. Vitenskap, ikke noen magiske krefter som ville bringe deg til et hemmelig sted hvor gode kristne satt og hadde det bra i uendeligheten. Neida, bare menneskelig utvikling av teknologi inn i den kjøttposen av en kropp vi er.

 

Om dette virkelig er Guds plan fikk jeg brått enda mindre respekt for fyren. Han sliter tydeligvis både med å kommunisere enkle ideer og tanker og han jobber aktivt mot seg selv ved å legge menneskets vei mot teknologi kontra overtro. Samtidig som kirkene og moskeene hans hater teknologisk utvikling.

 

+10 poeng for morsom lesning, IHS, men fy faen, jeg vil ha det du røyker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke helt, Kenny Bones mener menneskekroppen gjør evig liv til en umulighet. De kristne sier de en dag i fremtiden vil få en ny og evig kropp. Slimda mener alle bør få det, ikke bare de kristne. Shrooms mener de kristne ikke har rett til å avgjøre hvem som skal få det.

 

Semantikk: er evig liv og livet etter døden det samme? Er ikke en forutsetning for evig liv fravær av døden, eller snakker du om en gjenoppstandelse av kristne i denne verdenen?

Lenke til kommentar

Så la meg prøve å forstå hve du sier, IHS.

 

Du sier at takket være teknologi i fremtiden vil kristne få seg robotkropper og datamaskinhjerner som vil kunne gi dem evig liv, akkurat som Jesus sier. Men Jesus utelukker liksom en liten detalj. Bare en bitteliten en. Og den detaljen er at dette evige livet slettes ikke er noe mirakel, noe Gud kan takkes for eller på noen annen måte noe overnaturlig. Det du sier er at menneskehetens vitenskaplige utforskning og fremskritt gjennom den vitenskapelige metode, rasjonell tenking og tilsidelegging av overtro kan gi oss evig liv gjennom en hybrid av mennesker og maskiner skapt av mennesker, for mennesker, gjennom menneskeskapt vitenskap og teknologi.

 

Det virker bare herlig ironisk på meg at det er dette Jesus snakket om hele tiden. Det var dette Gud snakket om hele tiden. Vitenskap, ikke noen magiske krefter som ville bringe deg til et hemmelig sted hvor gode kristne satt og hadde det bra i uendeligheten. Neida, bare menneskelig utvikling av teknologi inn i den kjøttposen av en kropp vi er.

 

Om dette virkelig er Guds plan fikk jeg brått enda mindre respekt for fyren. Han sliter tydeligvis både med å kommunisere enkle ideer og tanker og han jobber aktivt mot seg selv ved å legge menneskets vei mot teknologi kontra overtro. Samtidig som kirkene og moskeene hans hater teknologisk utvikling.

 

+10 poeng for morsom lesning, IHS, men fy faen, jeg vil ha det du røyker.

De nye kroppene vil ikke være "robotkropper og datamaskinhjerner" de vil være langt mere avansert en både dagens kropper og dine robotkropper. Hvorfor stopper din forestillings evne der hvor bladet Illustrert Vitenskap og science fiction forfatterne stopper ? Og hva kommer det av at du har problemer med å godta at Gud gjør ting gjennom mennesker, akkurat som han gjorde ting gjennom mennesket Jesus Kristus ? Det er jo det hele programet går ut på.

 

Joh 13:11 "Far er i meg og gjør sine gjerninger. Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld. Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som tror på meg, skal også gjøre de gjerningene jeg gjør, ja, enda større gjerninger"

Lenke til kommentar

Gud jobber gjennom menneskene, påstår han. Så etter at intelligente mennesker har jobbet og forsket seg frem til et bedre liv for alle på jorden, kommer denne frekkasen og påstår at det er "Gud" som har forårsaket dette gjennom sin inspirasjon.

 

Tankegang som dette burde nesten være berettiget et besøk til nærmeste sinnsykehus.

Endret av Slimda
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Religion eksisterer enda fordi folk ikke takler sannheten om at en dag er man bare borte.

Jeg har nå slått meg til ro med tanken om at når man dør, så blir ting akkurat som før man ble født, altså et stort ingenting. Så lev livet mens du har det, å slutt å bekymre deg for ingenting :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De nye kroppene vil ikke være "robotkropper og datamaskinhjerner" de vil være langt mere avansert en både dagens kropper og dine robotkropper. Hvorfor stopper din forestillings evne der hvor bladet Illustrert Vitenskap og science fiction forfatterne stopper ? Og hva kommer det av at du har problemer med å godta at Gud gjør ting gjennom mennesker, akkurat som han gjorde ting gjennom mennesket Jesus Kristus ? Det er jo det hele programet går ut på.

 

Joh 13:11 "Far er i meg og gjør sine gjerninger. Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld. Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som tror på meg, skal også gjøre de gjerningene jeg gjør, ja, enda større gjerninger"

Men det er jo ikke gud som lager denne teknologien. Det er mennesker som jobber livet av seg, og mange av dem er ikke religiøse engang. Hvor kommer gud inn i bildet?

igjen, du må se litt lengere fremover, dagens teknologi er ekstremt primitiv i forhold det som kommer i fremtiden. Det er gjennom Jesus Kristus og de kristne, arbeidet med å skape et nytt og evig menneske kom i gang og vil fullføres.

Lenke til kommentar

Gud jobber gjennom menneskene, påstår han. Så etter at intelligente mennesker har jobbet og forsket seg frem til et bedre liv for alle på jorden, kommer denne frekkasen og påstår at det er "Gud" som har forårsaket dette gjennom sin inspirasjon.

Alt godt kommer fra Gud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...