Gå til innhold

Nytt akvarie, fjerning av alger, innkjøp m.m.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går bra vet du, plantene vokser som ett uvær.

Vurderer å donere bort noen planter snart, men litt pent med jungel inni der også, fiskene kommer seg bra frem så det er ikke noe problem for dem.

 

Ellers sliter jeg med bæsj som legger seg på bunnen, enkelte steder er det i overkant mye og det er vanskelig å fjerne pga plantene...

Lenke til kommentar

Det er ikke så ille som det ser ut som, fiskene har god plass mellom og bak plantene.

Men, vokser godt ja, har slutta med CO2 for en stund siden, skal dra det igang igjen etterhvert, må luke litt først.

 

Fikk også en høygravid fisk av brodern, så tenkte de hadde godt av en del planter å gjemme seg i, men tror ingen har overlevd :(

Lenke til kommentar

Så lenge det ikke har vært full stopp i pumpen over lengre tid (over 10 timer) bør det gå bra, og litt gjennomstrømming er uendelig mye bedre enn ingen. :)

 

Edit: Har forresten glemt å slå på filteret etter vannbytte, og oppdaget det ikke før det hadde gått et døgn. Når jeg slo på pumpen kom det brunt vann ut av filteret og alt luktet råttent. Mange vannbytter reddet heldigvis alle fiskene. :)

Endret av Kontorstol
Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål.

Er dette / kan bli et lite hjørne der vi kan diskutere akvarie?

Tenkte meg å lage en slik tråd selv, da jeg har endel spørsmål ettersom jeg må friske opp akvarie kunnskapene mine.

Greit å kunne samle det et sted, men om du helst vil bruke tråden din for deg selv, skal jeg ikke forstyrre mer :)

 

Beklager for tyvlåning av tråden din!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...