Gå til innhold

Nytt akvarie, fjerning av alger, innkjøp m.m.


Anbefalte innlegg

Var 150 liter jeg mente, var bare en liten skrivefeil. :) Biltema selger sanden enda, og det er ikke mange måndene siden jeg kjøpte en sekk selv. Her er link til sanden, og du bør velge den grovkornede med nr 175425. Valg av sand er selvfølgelig opp til deg, men jeg personlig synes at sand/grus med naturlig farge er mye penere. :)

Du trenger nok ikke noen overflaterenser eller lufting, men du bør/må sette filterutblåsningen slik at den lager bevegelse (små bølger) i overfalten. Dette gir nok gassutveksling i de fleste akvarier!

Endret av Kontorstol
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortsatt hvite noen striper etter gamle vannlinjer som er umulig å få bort.

Brukt stålull uten at det hjelper, tips?

Kjøpt inn sand fra biltema i dag, så bra ut den.

Vasket ca 1/3 av den til nå :)

 

Btw, målte det i går, 180 liter er det vist på :p

Endret av aklla
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

En liten update her, akvarie er fylt, pumpa og varmekolba er på plass, kjøpte inn 4 planter for en ukes tid siden, har matet de en gang i blandt.

Tenkte jeg skulle kjøpe noen strips for å teste om vannet var klart for fisk, men hvilke tester og hvilke verdier burde testene ha?

 

Bestillt en gigantisk rot og 25 planter som kommer om en ukes tid :)

Lenke til kommentar

Akvariet har kjørt i en uke med planter og blitt matet, de i butikken og hva andre har sagt være nok

Nå står plantene der bare midligtidig, får en god del planter og røtter i starten av neste uke, skal sette det opp skikkelig da.

 

Men, planen var ikke å kjøpe noe nå heller, men de skal tømme seg helt for fisk, vakse osv, fylle opp igjen, så de har antagelig ikke fisk igjen før om noen uker.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...