Gå til innhold

Nytt akvarie, fjerning av alger, innkjøp m.m.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har redusert lys-tiden med 2 timer, flyttet litt på planter, så BGA ikke får like mye lys, og slått av UV-lyset. Skal redusere foringen også, samt bytte 1/3 i morgen, byttet ca 20 liter i stad.

Skal vist hjelpe å redusere lys-mengden. De er i den planteløse delen av akvariet, der det er planter er det ingenting.

Får flere planter om ett par dager, så det blir nok dårligere lysforhold for BGA da :)

 

 

Annenhver dag hørtes lite ut, de er helt ville etter mat nå :hm:

Lenke til kommentar

De fleste fisker er opportunister, og spiser til de sprekker om de har nok mat tilgjengelig, men klarer seg fint uten mye mat. Du kan fint reise fra akvariet i et par uker uten å tenke på foring i det hele tatt (med unntak av yngel, da de krever mye mat i starten for å vokse). Du kan prøve å fiske ut BGAen med en håv. Om du ikke klarer å bli kvitt det, så kan du til nød bruke Happy-Life Algin-Ekstra, men det kan ta livet av virvelløse dyr i akvariet (snegler, reker etc). :)

Lenke til kommentar

Har sett på krabbe jeg også, har det på dyrebutikken her, men den krever tilgang til luft. Så det blir litt høyt å bygge tror jeg.

Kul krabat du har, festlig med litt spesielle ting i akvariet :D

Er den avhengig av tilgang til overflaten?

Skal vente en stund før jeg skaffer meg noen nye innbyggere nå, til det er 100% innkjørt

 

Btw, du reddet natta her, skrudde ned effekten på pumpa helt når jeg fanga BGA, kom på det når du skrev du hadde glemt det :p

 

Har forresten bestillt luftpumpe og nok luftsteiner til å ha under sanda til at det dekker hele baksiden :D

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Skal i teorien ikke være noe problemer med sirkulasjonen, pumpa tar 1050l/t, på litt over 10 minutter har i teorien hele karet vært gjennom. Ser er godt med strømninger for fisken ihvertfall :)

Men, 200l luft i minuttet skader jo ikke.

 

panter krabbe må jeg se om jeg klarer å få tak i, om jeg kan ha den, kul sak :D

Lenke til kommentar

Bra utvalg av planter! Jeg ser i hvert fall èn plante som du ikke bør plante rett i sanden. Det er Anubias Barteri, som du hadde fra før, og den vokser best dersom du fester den på en rot eller en stein. Da vil den krype fremover og komme med nye blader ganske ofte. Med så mange planter bør du bruke plantejødsel, og da vil jeg anbefale Tropica Plant Growth Premium Fertilizer. Den er uten nitrat og fosfat (plantene får nok av dette fra fiskeavfall), noe som hjelper med å forebygge alger. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...