Gå til innhold

Førerkort tilbakelevert, ikke fått beskjed om dette?


cmx2k

Anbefalte innlegg

Heisann..

Mistet førerkortet mitt i 6mnd fra 6 juli i fjor til 6 februar i år.

Var så dom og kjørte en liten tur i nabolaget her i februar, og ble tatt for det.

 

Snakket med juristen ang dette, var snakk i at jeg skulle få 9mnd ekstra sperrefrist.

I går mottok jeg i posten et forelegg på 8000kr, og om jeg vedtok det osv.

Var inne på statens vegvesen sine sider og prøvde den 'søk om førerkort' greia.

Prøvde det samme for et par uker siden, da kom det bare opp at klassen var sperret og jeg ikke kunne søke om noen førerkort.

Prøvde dette igjen nå i kveld, da kom det opp noe annet, da kom det opp:

 

Navn:

XXXXX

Eksisterende førerkort:

Moped (klasse AM)

Person-/varebil (klasse B)

 

Ringte politiet nå i sta, hu dama søkte meg opp i autosys, da var jeg registert med de førerkortene som nevnt her..

Hva skjer?

 

Har jeg fått lappen tilbake uten og vite om det eller?

Hu dama kunne ikke si mer, hu sa bare at jeg hadde gyldig førerkort i de klassene..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Februar den 15 i år 2013 altså var det vel.

Og nå nylig har jeg visst fått førerrett igjen i de klassene som nevnt ovenfor her.

 

Så skal jo egentli ha sperrefrist eller førerkortet inndratt, men har visst fått det tilbake i følge Autosys og hu dama på operasjons sentralen hos politiet.

Hu kunne ikke se noe unormalt, bare det vanlige, at jeg hadde gyldig førerkort i de klassene..

 

Jeg sto altså som innhaver av gyldig førerkort i de klassene over..

Noe feil som har skjedd her? Skal da ikke være mulig dette?

Ser nå når jeg var inne og prøvde søke greia igjen at jeg står enda med disse førerkortene..

Endret av cmx2k
Lenke til kommentar

Jeg er usikker på om jeg måtte ta ny førerprøve i følge dommen når mista førerkortet, det husker jeg rett og slett ikke.

Noe må ha skjedd der da siden jeg står med gyldig førerrett antar jeg, dette er vel noe som må 'oppdaters' i autosys manuelt antar jeg?

 

Syntes det høres rart ut om jeg har fått førerretten tilbake ved en 'feil' for så at jeg mister den igjen når jeg ringer i morgen..

 

Kan politiet inndra førerretten igjen, dersom det viser seg at de har gjort en feil, gitt meg gyldig førerrett, for så inndra den igjen?

Endret av cmx2k
Lenke til kommentar

Jeg ringte jo i går, men det var bare hu på operasjonssentralen som var der da, hu kunne bare se i Autosys at jeg sto oppført med gyldig førerkort, noe mer kunne hun ikke se.

Så jeg måtte ringte tilbake på mandag altså i morgen og spørre etter hu som hadde med førerkort og gjøre, så jeg skal da gjøre det..

 

Syntes det høres rart ut om jeg har fått førerretten tilbake ved en 'feil' for så at jeg mister den igjen når jeg ringer i morgen..

Kan politiet inndra førerretten igjen, dersom det viser seg at de har gjort en feil, gitt meg gyldig førerrett, for så inndra den igjen?

 

Har en fått tildelt en førerrett, så burde da ingen kunne inndra den med mindre det er gjort noe straffbart mener nå jeg, men veit ikke alt jeg da?

Endret av cmx2k
Lenke til kommentar

Jeg er usikker på om jeg måtte ta ny førerprøve i følge dommen når mista førerkortet, det husker jeg rett og slett ikke.

Dette er jo vesentlig å finne ut av.

 

Dessuten er det ikke alltid det er lurt å spørre for mye. Bare be politiet om å få tilbake førerkortet dersom dommen ikke sier at du måtte ta ny førerprøve.

Lenke til kommentar

Er som som sagt usikker på om dommen sa at jeg måtte ha ny førerprøve.

 

Det meste tilsier jo at jeg ikke må ha hatt det siden jeg står registert med gyldig førerkort igjen, vil jeg tro i allefall.

Kan ikke skjønne hvordan jeg kan ha fått det tilbake med en 'feil' akkurat?

 

Som sagt, noen som vet om politiet kan inndra førerretten min igjen, etter at jeg har fått den tilbake, uten og ha gjort noe straffbart, kun pga deres 'feil' eller noe slikt? Skal da ikke gå på bekostning av meg det..

Lenke til kommentar

Som sagt, noen som vet om politiet kan inndra førerretten min igjen, etter at jeg har fått den tilbake, uten og ha gjort noe straffbart, kun pga deres 'feil' eller noe slikt? Skal da ikke gå på bekostning av meg det..

 

Du har ikke krav på å få førerrett bare fordi det står i et datasystem at du har det, nei.

 

Det som har skjedd i denne saken er antagelig at den midlertidige inndragningen under saksbehandlingen er opphevet fordi det er utferdiget forelegg, men sperrefristen (som først trer i kraft når saken er avgjort, dvs, når straffeskyld er vedtatt eller idømt) har ikke trådt i kraft ennå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde ingen prøvetid nei, hadde hatt førerkortet sammenhengende i over 8år før det ble inndratt.. aldri mistet det før heller.. Får ta en ny tlf til politiet eller biltilsynet i morgen og høre hva som skjer da.. mest bare forvirrende dette. Hu jeg snakka med sist sa bare at jeg hadde gyldig førerrett nå i følge autosys og alt det der

Endret av cmx2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...