Gå til innhold

SLI og CrossFireX


Anbefalte innlegg

Det er likevel ingen forklaring på hvorfor det er så bra å se Nvidia på topp.

"Fantastisk, Nvidia er på topp!" - Da kan de ta den prisen de vil for kortene sine.

 

Det er ingenting du som forbruker tjener på at Nvidia er på toppen konstant, og heldigvis for oss er ikke dette tilfelle. Jeg liker AMD bedre fordi de ikke er like forbrukerfiendtlige, men det betyr ikke at jeg sitter og godter meg når Nvidia ikke har noe til å matche AMDs kort.

 

er vel ikke bra generelt at Manchester United hele tiden er det beste laget i england. men jeg syns det er konge :D akkuratt som at det er konge at nvidia er bedre en amd. det handler om hva man liker og ikke liker

Endret av Blaz3r
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er konge, er att det finnes konkurranse i markedet.

 

Se på Intel vs AMD. Vi har knapt sett noe ytelsesøkning siden i7-2600k kom. Det er jo konge, ikke sant?

 

IVY og Haswell er et eneste stort gjesp sett i forhold til Sandy, hvis man ser på ytelse isolert sett.

 

http://www.techradar.com/news/computing/pc/lack-of-competition-is-changing-intel-s-priorities-1073086

Endret av FiveInline
  • Liker 2
Lenke til kommentar

GPU Boost, PhysX, og CUDA er alle forbrukerfiendtlige løsninger.

 

Jaha? Fordi de funker og gjør ting enkelt mens de leverer det de skal? er enig i at de kunne vært litt mer åpne men forbrukerfiendlig blir litt ekstremt

 

Det som er konge, er att det finnes konkurranse i markedet.

 

Se på Intel vs AMD. Vi har knapt sett noe ytelsesøkning siden i7-2600k kom. Det er jo konge, ikke sant?

 

IVY og Haswell er et eneste stort gjesp sett i forhold til Sandy, hvis man ser på ytelse isolert sett.

 

http://www.techradar...orities-1073086

 

Dette derimot er jeg 100% enig i. Jeg håper AMD skjerper seg snart for jeg vil ha mer konkuranse.

Lenke til kommentar

Jaha? Fordi de funker og gjør ting enkelt mens de leverer det de skal? er enig i at de kunne vært litt mer åpne men forbrukerfiendlig blir litt ekstremt

GPU Boost tillater Nvidia å lempe på kravene under binning, dette tjener Nvidia på mens forbrukerne får svakere produkter.

PhysX er en eneste stor gimmick, og tjener ingen andre enn Nvidia.

CUDA er ikke åpent.

Lenke til kommentar

GPU Boost tillater Nvidia å lempe på kravene under binning, dette tjener Nvidia på mens forbrukerne får svakere produkter.

PhysX er en eneste stor gimmick, og tjener ingen andre enn Nvidia.

CUDA er ikke åpent.

 

er vel ikke nvidia sitt problem at få spill/apps bruker Physx.

og kan vel ikke si at amd har funnet på noe bedre, er de så veldig mye mer åpne en nvidia `?

Lenke til kommentar

GPU Boost tillater Nvidia å lempe på kravene under binning, dette tjener Nvidia på mens forbrukerne får svakere produkter.

PhysX er en eneste stor gimmick, og tjener ingen andre enn Nvidia.

CUDA er ikke åpent.

 

Og alternativet til physX er hva da? jeg liker ikke at få spill bruker det for de som gjør det er kule som søren..

Lenke til kommentar

er vel ikke nvidia sitt problem at få spill/apps bruker Physx.

og kan vel ikke si at amd har funnet på noe bedre, er de så veldig mye mer åpne en nvidia `?

Problemet med PhysX er ikke markedsdekningen, snarere at det ikke tilfører noe som helst til spillet utenom eyecandy som er kun for Nvidia-brukere.

AMD har assistert nyere spill med Gaming Evolved, og jeg har ikke sett at ting som Forward+, TressFX, og Global Illumination-implementeringene deres kun er kjørbare på AMD-GPUer.

 

 

Og alternativet til physX er hva da? jeg liker ikke at få spill bruker det for de som gjør det er kule som søren..

Havok er "alternativet," det er en ekte fysikkmotor som faktisk påvirker spillet framfor bare utseendet.

PhysX er rett og slett drit sammenlignet med Havok, det å sammenligne de to løsningene blir som å sammenligne en Golf med en gressklipper for transportmiddel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet med PhysX er ikke markedsdekningen, snarere at det ikke tilfører noe som helst til spillet utenom eyecandy som er kun for Nvidia-brukere.

AMD har assistert nyere spill med Gaming Evolved, og jeg har ikke sett at ting som Forward+, TressFX, og Global Illumination-implementeringene deres kun er kjørbare på AMD-GPUer.

 

 

Havok er "alternativet," det er en ekte fysikkmotor som faktisk påvirker spillet framfor bare utseendet.

PhysX er rett og slett drit sammenlignet med Havok, det å sammenligne de to løsningene blir som å sammenligne en Golf med en gressklipper for transportmiddel.

 

si meg da hvorfor ikke havok er mye bruk siden det er så strålende...

Lenke til kommentar

Problemet med PhysX er ikke markedsdekningen, snarere at det ikke tilfører noe som helst til spillet utenom eyecandy som er kun for Nvidia-brukere.

AMD har assistert nyere spill med Gaming Evolved, og jeg har ikke sett at ting som Forward+, TressFX, og Global Illumination-implementeringene deres kun er kjørbare på AMD-GPUer.

 

 

Havok er "alternativet," det er en ekte fysikkmotor som faktisk påvirker spillet framfor bare utseendet.

PhysX er rett og slett drit sammenlignet med Havok, det å sammenligne de to løsningene blir som å sammenligne en Golf med en gressklipper for transportmiddel.

 

Okay. Men over tilnoe annet. Jeg håper AMD slutter å tro at å senke prisene og inkludere spill med kortene sine får dem til å selge bedre. Joda det hjelper noe men noe jeg merker mer og mer er at folk ser på dem som lavkvalitet(de er ikke det men de er litt "unpolished" generelt) og jeg tror at hvis de skal hevde seg skikkelig må de gjøre noe med dette. Og da er ikke MOAR GAMES og LOWER PRICES veien å gå.

Lenke til kommentar

Okay. Men over tilnoe annet. Jeg håper AMD slutter å tro at å senke prisene og inkludere spill med kortene sine får dem til å selge bedre. Joda det hjelper noe men noe jeg merker mer og mer er at folk ser på dem som lavkvalitet(de er ikke det men de er litt "unpolished" generelt) og jeg tror at hvis de skal hevde seg skikkelig må de gjøre noe med dette. Og da er ikke MOAR GAMES og LOWER PRICES veien å gå.

Problemet oppstår fordi det er de som favoriserer Nvidia over alt og alle. AMDs Radeon-produkter har vært mer enn kompetetive på sentrale prispunkter de siste 5 årene, og Nvidia har likevel solgt bedre på grunn av merkelojalitet. Når en stor andel av "entusiastene" tenker som Freestyle999 og Blazer - Radeon er drit, Geforce er fantastisk (satt på spissen) - er det ikke rart at ting er som de er. Problemet til AMD er ikke at de som undersøker, det er alle disse merkelojale kundene Nvidia har som skriker til alle som kan høre og/eller lese om hvor mye "bedre" Nvidia er.

 

Ettersom det helt klart har fungert med Never Settle! og Never Settle Reloaded er det ingen grunn for AMD å fjerne dette, skillet mellom Nvidia og AMD er så utrolig lite i praksis at det er ingen god grunn til å favorisere et merke eller stemple et merke som lavkvalitet som altfor mange dessverre gjør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet oppstår fordi det er de som favoriserer Nvidia over alt og alle. AMDs Radeon-produkter har vært mer enn kompetetive på sentrale prispunkter de siste 5 årene, og Nvidia har likevel solgt bedre på grunn av merkelojalitet. Når en stor andel av "entusiastene" tenker som Freestyle999 og Blazer - Radeon er drit, Geforce er fantastisk (satt på spissen) - er det ikke rart at ting er som de er. Problemet til AMD er ikke at de som undersøker, det er alle disse merkelojale kundene Nvidia har som skriker til alle som kan høre og/eller lese om hvor mye "bedre" Nvidia er.

 

Ettersom det helt klart har fungert med Never Settle! og Never Settle Reloaded er det ingen grunn for AMD å fjerne dette, skillet mellom Nvidia og AMD er så utrolig lite i praksis at det er ingen god grunn til å favorisere et merke eller stemple et merke som lavkvalitet som altfor mange dessverre gjør.

 

Sant at merkelojale kunder er en faktor men AMD har fått et ganske lavkvalitetsrykte. Og du forsterker det ved å si "never settle" også gir du bort gratis, Walmart i usa gjør det samme. Istedenfor å si at de har god kvalitet selger de på pris og tilbud. Funker det og de er veldig like men AMD har til gode å kjøre en kampanje som fremstiller de som pålitelige og høy kvalitet. og dette merkes.

 

 

Jeg vet de er veldig like men det er utrolig naivt å tro at merkelojalitet veier opp for markedsføring.

Lenke til kommentar

Problemet oppstår fordi det er de som favoriserer Nvidia over alt og alle. AMDs Radeon-produkter har vært mer enn kompetetive på sentrale prispunkter de siste 5 årene, og Nvidia har likevel solgt bedre på grunn av merkelojalitet. Når en stor andel av "entusiastene" tenker som Freestyle999 og Blazer - Radeon er drit, Geforce er fantastisk (satt på spissen) - er det ikke rart at ting er som de er. Problemet til AMD er ikke at de som undersøker, det er alle disse merkelojale kundene Nvidia har som skriker til alle som kan høre og/eller lese om hvor mye "bedre" Nvidia er.

 

Ettersom det helt klart har fungert med Never Settle! og Never Settle Reloaded er det ingen grunn for AMD å fjerne dette, skillet mellom Nvidia og AMD er så utrolig lite i praksis at det er ingen god grunn til å favorisere et merke eller stemple et merke som lavkvalitet som altfor mange dessverre gjør.

 

 

Men nå har jo du vært AMD fanboy i årevis, så du syns jo tydeligvis akkurat det motsatte og det er vel ikke noe bedre?

Lenke til kommentar

Men nå har jo du vært AMD fanboy i årevis, så du syns jo tydeligvis akkurat det motsatte og det er vel ikke noe bedre?

Lurer på hvor lang tid det vil ta før Nvidia eller AMD lanserer et kort det er vits i å oppgradere til fra et 7970, det er nesten så jeg vurderer å vente til Nvidia lanserer noe så jeg slipper sånne idiotiske kommentarer om at jeg er fanboy for X eller Y.

 

EDIT:

En fanboy er en som blindt anbefaler et merke fordi h*n selv ikke vet bedre.

Fra denne posten av Perrern, i spoileren:

 

 

Kalkulativ lojalitet:

Kunden vender tilbake til leverandøren fordi det er bekvemmelig. Altså for eksempel så drar du på Rimi framfor Meny fordi Rimi er på vei hjem fra jobben. Dette betyr at med en gang det kommer en ny butikk som ligger enda nærmere deg eller som har en annen bekvemmelighetsfaktor du setter pris på, så vil du bytte relativt fort. (Ikke så relevant til hyping på spillmarkedet egentlig)

 

Affektiv lojalitet:

Dette er det neste graden av lojalitet er affektiv lojalitet. Her har kunden en litt sterkere tro på at produkt A er det beste produktet, fordi de har fått en høyere tilfredstillelse av dette produktet enn de andre produktene de har prøvd. Her er det enkle emosjonelle bindinger. Akkurat som kalkulativ form for lojalitet er ikke denne lojaliteten så veldig sterk. Alt som skal til er litt markedsføring, vareprat eller at man ønsker litt variasjon.

Konativ lojalitet:

Her er ikke lojaliteten like skjør, kunden er nemlig overbevist om at produkt A er det beste tilbudet i markedet, andre tilbud utelukkes. Kunden er lite mottakelig for markedsstimuli, selv ikke i et lengre tidsperspektiv. Noen mener dog at vet hjentatt markedsføring og forbedring av konkurrerende produkter kan kunden være villig til å bytte leverandør. Altså er ikke slaget om denne kunden tapt helt enda. Veldig mange nevner Apple sine kunder som eksempel her, jeg mener vel egentlig at de er mellom Konativ lojalitet og Handlingslojalitet.

 

Handlingslojalitet:

For kunden finnes det her ingen andre tilbud som kan måle seg med det de er lojale mot. Kunden her er "hjernevasket". I spillverden ville vi snakket om de største av de største fanboysa, de som tatoverer Playstation eller Xbox logoen på brystet. Her er det bare for konkurrentene å gi opp

 

 

 

Jeg vil plassere meg selv under kalkulativ lojalitet mot AMD, de som plasserer meg blant de to siste alternativene kjenner ikke meg som person.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hvor lang tid det vil ta før Nvidia eller AMD lanserer et kort det er vits i å oppgradere til fra et 7970, det er nesten så jeg vurderer å vente til Nvidia lanserer noe så jeg slipper sånne idiotiske kommentarer om at jeg er fanboy for X eller Y.

 

Du er ganske fanboi. Sorry arni men er jeg fanboi er hvertfall du det hahaha!

Lenke til kommentar

Lurer på hvor lang tid det vil ta før Nvidia eller AMD lanserer et kort det er vits i å oppgradere til fra et 7970, det er nesten så jeg vurderer å vente til Nvidia lanserer noe så jeg slipper sånne idiotiske kommentarer om at jeg er fanboy for X eller Y.

 

Det er noen rykter om at det kommer noe snadder i 2015, men magefølelsen min sier at det vil drøye til 2016-2017.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

nVidia sin Maxwell ryktes å bli heftig, så ikke sikkert man trenger å vente lenger enn til neste år. Men rykter er rykter.

 

Ang lav kvalitet hos AMD, så lurer jeg egentlig på hva som menes med det. kan noen forklare?

 

For ingen skal fortelle meg att AMD sine kort holder en lavere standard en nVidia sine kort.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

nVidia din Maxwell ryktes å bli heftig, så ikke sikkert man trenger å vente lenger enn til neste år. Men rykter er rykter.

 

Ang lav kvalitet hos AMD, så lurer jeg egentlig på hva som menes med det. kan noen forklare?

 

For ingen skal fortelle meg att AMD sine kort holder en lavere standard en nVidia sine kort.

 

Har ikke nevnt kvaliteten på kortene i seg selv. Sier at det er en del som syns amd virker som lav kvalitet og de forsterker dette ved å alltid fokusere på lav pris og MOAR GAMES istedenfor å prøve å skape en "sense of quality".

 

De har et image som "the cheaper option" og det er ikke helt bra da de ikke er dårligere(selvom fokuset på polish er helt klart mindre enn hos nvidia, derav mer driverproblemer og ELENDIGE stock kjølere.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...