Gå til innhold

SLI og CrossFireX


Anbefalte innlegg

Det er ikke alle som klarer å se det :)

 

Samme som ikke alle hører forskjell på et anlegg til 10k og et til 50k

Ikke alle ser forksjell på bilde kvaliteten på en tv til 10k og en til 30k OSV

 

men det betyr ikke at det ikke er forskjell :)

Da må det være snakk om veldig teoretiske forskjeller. Hvis man må ha spesielt syn for å se det er det vel heller vedkommendes synsoppfatning som er problemet i praksis? Ingen som har brukt mine maskiner har sett noe rart reint grafisk. De som får problemer kan jo bare kjøpe seg ett kort, så kan vi andre kose oss med bedre flyt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

var jo kun dobbelkjerne skjermkort som ikke fungerer som "du" har sagt lenge. men 650ti i sli med 2 separate kort fungerte jo like bra som et single Titan. så du har delvis rett og delvis feil da.

Titan:

– Det så svært bra ut, og jeg reagerte ikke på noe med bildehastigheten. Men jeg la merke til at det var noen detaljer her og der som virket litt grove og kantete på nært hold.

Som forventet.

 

De eneste forskjellene han fortalte om var minnerelaterte; som ikke er særlig rart når det enkeltstående superkortet har tre ganger så mye minne tilgjengelig som oppsett nummer to.

Jeg skulle likt å faktisk se hva testeren noterte seg framfor hva Aamo tolket det til her, det er ikke en hemmelighet at Aamo tilskriver mange problemer på mangel av minne og 690 har like mye minne som dette oppsettet. Ettersom Hardware.no har forsvart sin anbefaling av 650 Ti BOOST SLI ganske tydelig lurer jeg på om det kan være litt preferansebehandling her, det blir ikke bedre av at det ikke dokumenteres skikkelig hvilke problemer som oppstår.

 

Denne gangen syntes jeg bildet hakket mer hvis jeg panorerte kjapt frem og tilbake i tettgrodde strøk, og under actionsekvenser. Det virket rett og slett som om jeg fikk mye lavere FPS nå. Jeg synes også jeg oftere så en form for «tearing», altså bildebrudd, på skjermen

Ikke som forventet.

 

Det virker litt som i forrige runde, at FPS-verdiene er litt lave. Da jeg snudde meg raskt sidelengs virket det også her som om bildet ble revet ganske mye i, og jeg ble egentlig nesten litt kvalm

Som forventet.

 

Trodde Microstuttering var noe som tilhører fortiden. Nvidias nye drivere har jo et stort fokus på det, og AMD brukere kan jo bruke RadeonPro (http://www.radeonpro.info/) om de opplever det.

Microstuttering vil alltid eksistere til en viss grad så lenge man driver med Alternate Frame Rendering, det er en halvveisløsning valgt fordi den var ansett for den beste løsningen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da må det være snakk om veldig teoretiske forskjeller. Hvis man må ha spesielt syn for å se det er det vel heller vedkommendes synsoppfatning som er problemet i praksis? Ingen som har brukt mine maskiner har sett noe rart reint grafisk. De som får problemer kan jo bare kjøpe seg ett kort, så kan vi andre kose oss med bedre flyt.

For å si det pent: om du er vant til å spille spill i 120 fps på et enkelt kort er 60 fps med SLI eller CFX uspillbart. Forskjellen på SLI og ikke-SLI er omtrent dobbelt så merkbar som forskjellen på 60 fps og 120 fps for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For mine øyne kjører ihvertfall SLI mye bedre enn et enkelt kort. Bortsett fra det - null forskjell. Om jeg sperrer SLI på samme FPS jeg får med ett kort ser jeg overhodet ingen forskjell. Kanskje jeg er heldig med oppsett eller øyne, men SLI er i mitt hus udelt positivt. Jeg koser meg med to kort, og det trengs også i høyeste grad til 3d Vision.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar
De eneste forskjellene han fortalte om var minnerelaterte; som ikke er særlig rart når det enkeltstående superkortet har tre ganger så mye minne tilgjengelig som oppsett nummer to.

Jeg skulle likt å faktisk se hva testeren noterte seg framfor hva Aamo tolket det til her, det er ikke en hemmelighet at Aamo tilskriver mange problemer på mangel av minne og 690 har like mye minne som dette oppsettet. Ettersom Hardware.no har forsvart sin anbefaling av 650 Ti BOOST SLI ganske tydelig lurer jeg på om det kan være litt preferansebehandling her, det blir ikke bedre av at det ikke dokumenteres skikkelig hvilke problemer som oppstår.

 

Det han noterte seg var modeller eller teksturer langt i distansen som brukte et "split second" på å materialisere seg nå og da, når han snudde synsfeltet raskt ut over åpne landskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burde dere ikke kryssjekke med tiden det tar å rendre et bilde samt jevnheten i bildeflyten og ikke antall FPS som kun sier hvor mange bilder man har i løpet av et sekund og lite om hvor jevnt eller når i løpet av det sekundet den største bildebolken leveres. For et mennesk er et sekund bortimot den minste tidsenheten vi greier å holde noenlunde styr på, men på elektronikk-nivå målt i mili-eller nanosekunder kan man få store ujevnheter selv om det skjer i løpet av et sekund.

 

Denne gangen leverte dere faktisk en halveis grei test selv om dere mangler 10-15-20 sider med metodikk, teori, praksis, utførelse og grafer i forhold til andre nettsteder som har omtalt dette temaet. I allefall et lite skritt i riktig retning.

 

Min oppfatning er at det gir en bedre spillopplevelse med étt single-GPU grafikkort til 1500 kr og oppover og jeg rister på hodet over folk som bruker titusener få multi-GPU-oppsett til spillbruk. Ja, det er kanskje gøy, fett, kult og alt det der, men hvorfor burke mer enn nødvendig for å få en dårligere opplevelse. Når det gjelder PC-utstyr lønner det seg å kjøpe det utstyret som er "just-right" og heller investere resten av pengene i noe som holder seg i verdi. Jeg har nå kjøpt PC-komponenter i ca 20 år og det må være snakk om mange hundre tusen kroner. En som har samlet pinball-maskiner i 20 år kan selge samlingen for hundretusener eller millioner mens jeg sitter igjen med en masse skrot. Dette var selvsagt noe jeg tenkte på da jeg var tenåring og datainteressen var stor. Ikke bruk 30-50k på en PC dersom dere kommer i mål med en til 12k. 12k over 2-3 år er fornuftig selv om verdien går mot null, 30-50k er ikke det med mindre det er en spesiell bruk hvor det er absolutt påkrevd.

 

Bittert å mangle penger til innskudd på hus eller leilighet dersom man ikke har nok fingre på hendene til å telle antall overdimmensjonerte PC-er man har kjøpt i tiden fra man er 15-40 år. Jeg sier ikke at folk skal sitte der med en svak PC, men betal nå ikke 20k for 20% ekstra ytelse med mindre dere har millioner på konto og >=1,5 millioner i årslønn.

 

hvor dårlig tjener du hvis du iukke har hvertfall 20k å sløse i året mens du sparer maks til bsu?(snakker da om i arbeid og ikke i lære).

 

er mye værre sløsing å leie en for stor leilighet(som de fleste gjør) enn å kjøpe en data til 20k.

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar
Det han noterte seg var modeller eller teksturer langt i distansen som brukte et "split second" på å materialisere seg nå og da, når han snudde synsfeltet raskt ut over åpne landskap.
Aha, da så. Var dette merkbart på 690 og 7990 også?

 

Han kommenterte det ikke, så jeg er litt usikker - men jeg tipper egentlig at han la merke til det på GTX 650-ene fordi det sto i kontrast til hvordan opplevelsen var på GTX Titan, som jo har tre ganger så mye minne å dra på.

 

Edit: ...og siden han gikk direkte fra GTX Titan til GTX 650 SLI. Hvis det samme fenomenet oppsto på de senere oppsettene kan det jo hende han gikk glipp av det fordi han hadde vent seg til det - slikt som gjør at vi gjerne skulle hatt tusen testere som prøvde oppsettene i forskjellig rekkefølge ;)

Endret av VargAamo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvor dårlig tjener du hvis du iukke har hvertfall 20k å sløse i året mens du sparer maks til bsu?(snakker da om i arbeid og ikke i lære).

 

er mye værre sløsing å leie en for stor leilighet(som de fleste gjør) enn å kjøpe en data til 20k.

 

Enhver krone man ikke investerer fornuftig skaper et tap man må bære resten av livet samme hvor godt man gjør det senere. BSU hadde jeg ikke tatt i med en ildtang engang og at man sparer 20k betyr ikke at man bør kjøre resten ned i en sluk. Man kan bruke pengene på noe som holder seg i verdi og PC-er har ikke den egenskaper.

 

Jeg snakker ikke om å avstå fra å kjøpe PC til 20k, men å kjøpe 20k over behovet. Feks å ikke kjøpe 3x GTX Titan dersom spillet kjører på halvparten av kraften til étt HD 7850 til halvannet tusen.

 

Jeg vurderer å slutte å bruke dette forumet da man ender stort sett ender med å bruke verdifull tid på folk som ikke skjønner hva man skrev. Hvordan går det an å være uenig med noen når man ikke skjønner poenget i det som ble skrevet?

 

Du har antakelig misforstått hva jeg mente. Jeg mente at det ikke lønner seg å betale 32k for 100% ytelse dersom man skal spille et spill som ikke krever mer enn halvparten av kraften i en PC til 12k med 80% av ytelsen til den som koster 20k mer.

 

Det lønner seg ikke å kjøpe en Intel i7 EXTREME til 8k dersom man greier seg med en i7 4670k og det lønner seg heller ikke å kjøpe GTX Titan hvis spillet kjører mer enn godt nok på et HD 7850 eller GTX 660. Jeg har aldri påstått at noen skal kjøpe dårligere utstyr enn de trenger og så lenge man har nok ytelse er det ikke vits å kaste bort penger på overdimensjonert maskinvare siden verdien ikke holder seg. Hvis verdien holdt seg eller til og med steg kunne man ha investert i datautstyr alt man hadde maktet, men slik er det ikke.

 

Jeg skrev at det ikke lønner seg å bruke mer penger enn nødvendig på gjenstander som ikke holder seg i verdi over tid. Hvis har noen fornuftige argumenter mot det kan du gjerne kommentere.

Endret av BadCat
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Min gamle cor 2 duo gamer har 2xGTX285 i SLI og kan fremdeles håndtere BFBC2 om jeg får en gamer kamerat på besøk. Hadde det ikke vært for SLI ville den vært pensjonert. Husk at SLI/CF ble vel opprinnelig markedsført som et oppgraderings alternativ. Kjøp en rimelig eldre modell istedet for en dyr ny.

Lenke til kommentar

Enhver krone man ikke investerer fornuftig skaper et tap man må bære resten av livet samme hvor godt man gjør det senere. BSU hadde jeg ikke tatt i med en ildtang engang og at man sparer 20k betyr ikke at man bør kjøre resten ned i en sluk. Man kan bruke pengene på noe som holder seg i verdi og PC-er har ikke den egenskaper.

 

Jeg snakker ikke om å avstå fra å kjøpe PC til 20k, men å kjøpe 20k over behovet. Feks å ikke kjøpe 3x GTX Titan dersom spillet kjører på halvparten av kraften til étt HD 7850 til halvannet tusen.

 

Jeg vurderer å slutte å bruke dette forumet da man ender stort sett ender med å bruke verdifull tid på folk som ikke skjønner hva man skrev. Hvordan går det an å være uenig med noen når man ikke skjønner poenget i det som ble skrevet?

 

Du har antakelig misforstått hva jeg mente. Jeg mente at det ikke lønner seg å betale 32k for 100% ytelse dersom man skal spille et spill som ikke krever mer enn halvparten av kraften i en PC til 12k med 80% av ytelsen til den som koster 20k mer.

 

Det lønner seg ikke å kjøpe en Intel i7 EXTREME til 8k dersom man greier seg med en i7 4670k og det lønner seg heller ikke å kjøpe GTX Titan hvis spillet kjører mer enn godt nok på et HD 7850 eller GTX 660. Jeg har aldri påstått at noen skal kjøpe dårligere utstyr enn de trenger og så lenge man har nok ytelse er det ikke vits å kaste bort penger på overdimensjonert maskinvare siden verdien ikke holder seg. Hvis verdien holdt seg eller til og med steg kunne man ha investert i datautstyr alt man hadde maktet, men slik er det ikke.

 

Jeg skrev at det ikke lønner seg å bruke mer penger enn nødvendig på gjenstander som ikke holder seg i verdi over tid. Hvis har noen fornuftige argumenter mot det kan du gjerne kommentere.

 

Så du annser ikke nytten(hobby og interesse) som en investering i deg selv? livsglede er faktisk viktigere enn å være gjeldfri når du er 40 fordi du valgte å ikke oppleve skikkelig kule ting(enten det er en skikkelig dyr data sånn som jeg vil ha eller en lang ferietur til asia har ikke noe å si, det handler om din personlige interesse).

 

Alt du gjør er en investering i deg selv og er dermed like viktig, noen ganger er faktisk det aller viktigste det du ikke hadde planlagt på forhånd. Jeg vet at du er 100% logisk når du snakker som du gjør men du bommer faktisk 100% på det at vi er mennesker og trenger livsglede langs veien også. Er ikke et dårligere valg å kjøpe 3* titan når hardware er hobbyen din enn å putte pengene i kontoen for den gleden du får når du åpner og monterer de korta er garantert høyere enn den ved å være gjeldfri tidlig(kjenner maaange som var gjeldfrie tidlig og de ble glad men ikke ekstatisk på samme måten, klart de sitter best i det når de blir eldre men de mistet også mange ferier og opplevelser andre hadde istedenfor).

 

Så jeg skjønner 100% hva du sier men du oppfører deg som om personlige verdier og gleder ikke teller. Det er ganske ekstremt at du da vil slutte å bruke forumet fordi du har en robot mening om livet.

 

Min gamle cor 2 duo gamer har 2xGTX285 i SLI og kan fremdeles håndtere BFBC2 om jeg får en gamer kamerat på besøk. Hadde det ikke vært for SLI ville den vært pensjonert. Husk at SLI/CF ble vel opprinnelig markedsført som et oppgraderings alternativ. Kjøp en rimelig eldre modell istedet for en dyr ny.

 

Det er faktisk ganske bra det! var egentlig bfbc2 veldig krevende?(syns å huske at mitt eldgamle 9800gtx ultra eller hva det het dro det helt ok på medium 1680*1050)

Endret av cannibalguppy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

cannibalguppy:

Du leste tydeligvis ikke hva jeg skriver. Man kan både kjøpe PC og dra på reise, men man trenger ikke kjøpe PC til 50k dersom man greier seg med en til 12 og man trenger ikke hotellrom til 1700 kr natten hvis man kommer i mål met et til 600kr natten. Hvis man sjekker inn på hotellet, drar på foredrag og kommer tilbake til rommet 03:30 og skal opp igjen neste morgen er man sannsynligvis så trøtt at man sovner innen 5 minutter. Da spiller det ikke så stor rolle at det ikke er et rom i stjerneklasse så lenge sengen er såppas at man kommer seg gjennom natten.

 

Bruker man en million på PC-er over 20 år må man betale penger for å kjøre bort skrotet. Bruker man kun det som er nødvendig på PC bruker resten på noe som holder seg i verdi har man fler hundre tusen i bevarte verdier etter disse 20 årene. Du kan gjerne mene at det er dumt for min del.

Endret av BadCat
  • Liker 6
Lenke til kommentar

cannibalguppy:

Du leste tydeligvis ikke hva jeg skriver. Man kan både kjøpe PC og dra på reise, men man trenger ikke kjøpe PC til 50k dersom man greier seg med en til 12 og man trenger ikke hotellrom til 1700 kr natten hvis man kommer i mål met et til 600kr natten. Hvis man sjekker inn på hotellet, drar på foredrag og kommer tilbake til rommet 03:30 og skal opp igjen neste morgen er man sannsynligvis så trøtt at man sovner innen 5 minutter. Da spiller det ikke så stor rolle at det ikke er et rom i stjerneklasse så lenge sengen er såppas at man kommer seg gjennom natten.

 

Bruker man en million på PC-er over 20 år må man betale penger for å kjøre bort skrotet. Bruker man kun det som er nødvendig på PC bruker resten på noe som holder seg i verdi har man fler hundre tusen i bevarte verdier etter disse 20 årene. Du kan gjerne mene at det er dumt for min del.

 

Og når du har betalt lånet ditt er det bra. men jeg fikk masse ut av den millionen på pc i 20 år. Tro meg det er mer enn logiske valg. Hvorfor kjøper folk en merchedes benz til 600000 tusen når en gammer volvo til 100000 gjør samme nytten? og på bil er tapet vesentlig mye høyere enn på pc.

 

Svar: fordi de får livsglede av å ha en flashy kul bil eller liker å mekke eller whatever. Poenget er at du ikke kjøper hobbyting fordi de skal gi 100% return til enver tid. De aller aller fleste har ikke huset sitt som hobby og forventer heller ikke avkastning. Det er hobby ikke jobb.

 

Så som sagt 2 ganger før: Du har rett i at det er smartere å spare pengene ved å kjøpe nøyaktig det du trenger men du tar feil for de som gjør det får like mye eller mer ut av den overprisete pcen som du får ut av pengene du har spart. Nytteverdi måles alltid i mer en ren monetær verdi. Derfor sier jeg NYTTEVERDI(nytteverdien av en ting varierer fra person til person og derfor kan ikke du har rett i hva min pc er verdt for meg) ikke VERDI(snakker her om pengeverdien og du har rett i at den er lav spesielt sett over tid) ser du den nå?

Lenke til kommentar

Jeg må alltid ha en grei PC, men den trenger ikke være dobbelt eller trippelgrei i forhold til hva jeg trenger. Det tok meg mange år med sløsing før jeg innså at det er sjanseløst å fortsette slik. Jeg vil heller bruke penger på hobbyer som stiger eller å holder seg i verdi enn å fortsette med å kjøpe overdimensjonert PC-utstyr.

 

Du bruker usaklige eksempler. En mainstream i5 for LGA1155/LGA1150 gir lik eller bedre spillytelse som en ekstremprosessor på LGA2011/LGA1366. Kontinuerlig > 60 minimum FPS i et spill er kontinuerlig > 60 minimum FPS enten grafikkortet koster 1000 kr eller om det koster 7500 kr.

 

Man trenger heller ikke industristandard på kjøkkenutstyret for å lage mat til én mann.

 

Hadde jeg kjøpt pinball-maskiner for de ekstra pengene jeg har brukt på overdimmensjonert PC-utstyr hadde jeg hatt årevis av bruksglede samtidig som jeg hadde sittet igjen med en grei salgsverdi på maskinene, kanskje mer penger enn investert. Nesten alt PC-utstyret er blitt til verdiløst skrot og bortsett fra litt glede den første uken etter hvert kjøp hadde jeg ikke hatt noe mindre glede av bruken på rimeligere utstyr. Det er bruken av PC-utstyret som teller, ikke at man til enhver tid har det beste som er lansert enten man trenger det eller ikke.

Endret av BadCat
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg må alltid ha en grei PC, men den trenger ikke være dobbelt eller trippelgrei i forhold til hva jeg trenger. Det tok meg mange år med sløsing før jeg innså at det er sjanseløst å fortsette slik. Jeg vil heller bruke penger på hobbyer som stiger eller å holder seg i verdi enn å fortsette med å kjøpe overdimensjonert PC-utstyr.

 

Du bruker usaklige eksempler. En mainstream i5 for LGA1155/LGA1150 gir lik eller bedre spillytelse som en ekstremprosessor på LGA2011/LGA1366. Kontinuerlig > 60 minimum FPS i et spill er kontinuerlig > 60 minimum FPS enten grafikkortet koster 1000 kr eller om det koster 7500 kr.

 

Man trenger heller ikke industristandard på kjøkkenutstyret for å lage mat til én mann.

 

Hadde jeg kjøpt pinball-maskiner for de ekstra pengene jeg har brukt på overdimmensjonert PC-utstyr hadde jeg hatt årevis av bruksglede samtidig som jeg hadde sittet igjen med en grei salgsverdi på maskinene, kanskje mer penger enn investert. Nesten alt PC-utstyret er blitt til verdiløst skrot og bortsett fra litt glede den første uken etter hvert kjøp hadde jeg ikke hatt noe mindre glede av bruken på rimeligere utstyr. Det er bruken av PC-utstyret som teller, ikke at man til enhver tid har det beste som er lansert enten man trenger det eller ikke.

 

Så du har enda ikke skjønt det. For meg handler det om at jeg liker å bygge det beste og jeg personlig får masse ut av det. Derfor kjøper jeg alltid det aller beste når jeg har råd(velger ikke pc over de 1500kr mnd jeg sparer f.eks) og har derfor ikke oppgradert på et år nå. Men har jeg noe til overs eller får en fet lønning el. lignende så vil jeg har en megapc fordi det gir meg mye å lage det. Kult å ha det beste også men vannkjøling, nye deler, overbra deler osv er viktigere for meg en REN FPS. for deg eller mannen i gata er nok mitt valg dumt men mannen i gata bruker statistisk 5-6 ganger mer på bil og får dermed veldig lite igjen.

 

De fleste kan faktisk ikke leve livet etter "hvor mye får jeg igjen om 3-5 år for dette" de har nemlig behov for å kose seg i nuet. For noen er det å kjøpe pc for 40-50k(sånn som meg) for andre er det å få mest ut av pengene(deg) og andre igjen vil kjøle med flytende nitrogen because its awesome(jeg vil ikke dette men ikke på grunn av pris, men fordi jeg ikke har interesse av det). Så slutt å fordøm det for det er faktisk du som tar feil i det du sier når du ikke vil ta hensyn til at folk kjøper ting på forskjellig grunnlag.

 

Noter deg at jeg ikke en eneste gang har sagt det er verdt det å bruke 8000kr på en cpu som gir 10% bedre ytelse enn en cpu til 1500kr. Du får veeeldig lite igjen for den investeringen penge og ytelesesmessig men for meg handler det ikke om de to tingene. DET ER GØY DERFOR GJØR JEG DET. DET ER GØY Å VISE FRAM OG DET ER GØY Å PLUDRE MED.

 

Og selvom jeg ikke har spart hundretusener på det har jeg derimot fått morro og undetholdning og slikt for de hundretusener.

Endret av cannibalguppy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Så du har enda ikke skjønt det. For meg handler det om at jeg liker å bygge det beste og jeg personlig får masse ut av det. Derfor kjøper jeg alltid det aller beste når jeg har råd(velger ikke pc over de 1500kr mnd jeg sparer f.eks) og har derfor ikke oppgradert på et år nå. Men har jeg noe til overs eller får en fet lønning el. lignende så vil jeg har en megapc fordi det gir meg mye å lage det. Kult å ha det beste også men vannkjøling, nye deler, overbra deler osv er viktigere for meg en REN FPS. for deg eller mannen i gata er nok mitt valg dumt men mannen i gata bruker statistisk 5-6 ganger mer på bil og får dermed veldig lite igjen.

 

De fleste kan faktisk ikke leve livet etter "hvor mye får jeg igjen om 3-5 år for dette" de har nemlig behov for å kose seg i nuet. For noen er det å kjøpe pc for 40-50k(sånn som meg) for andre er det å få mest ut av pengene(deg) og andre igjen vil kjøle med flytende nitrogen because its awesome(jeg vil ikke dette men ikke på grunn av pris, men fordi jeg ikke har interesse av det). Så slutt å fordøm det for det er faktisk du som tar feil i det du sier når du ikke vil ta hensyn til at folk kjøper ting på forskjellig grunnlag.

 

Noter deg at jeg ikke en eneste gang har sagt det er verdt det å bruke 8000kr på en cpu som gir 10% bedre ytelse enn en cpu til 1500kr. Du får veeeldig lite igjen for den investeringen penge og ytelesesmessig men for meg handler det ikke om de to tingene. DET ER GØY DERFOR GJØR JEG DET. DET ER GØY Å VISE FRAM OG DET ER GØY Å PLUDRE MED.

 

Og selvom jeg ikke har spart hundretusener på det har jeg derimot fått morro og undetholdning og slikt for de hundretusener.

 

Var det ikke du som i utallige tråder nettopp brukte samme argumenter mot de som kjøpte "overprisede" Apple produkter..? :wee:

Lenke til kommentar

Var det ikke du som i utallige tråder nettopp brukte samme argumenter mot de som kjøpte "overprisede" Apple produkter..? :wee:

 

joda er vel sant det. Men jeg er fortsatt mer kritisk om det jeg kjøper og kjøper det ikke fordi "gud(apple)" sier det.

 

Og jeg bruker masse ekstra cash fordi jeg vil ha det beste. det får du IKKE med et apple produkt.

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Selv om jeg overhodet ikke er enig i Apple-argumentene dine, så er jeg faktisk enig i at verdien av et produkt ikke alltid kan måles i reine penger, og jeg skjønner de som bruker masse penger på hobby.

 

For eksempel, en kompis av meg skjønte ikke hvorfor jeg bruker 30k på et kamera, når det er minimale forskjeller på billigere utstyr og jeg er langt ifra noe god fotograf. Da poengterte jeg hva kajakken hans kosta.. og så tok han vel poenget ;-)

 

Edit: Et av mine favorittsitater fra ringreven Jay Leno (lettere gjengitt fra hukommelsen): "I like having sex, but don't want to be a porn star", men hentydning til at han ikke trenger være professjonell racing-fører for å ha glede av Ferrarien sin :-)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

En ekstremprosessor har faktisk jevnt over dårligere spillytelse enn en mainstream i5 k-modell til 1/5 av prisen pga lavere enkelttrådsytelse. Likevel er det folk som kjøper slike prosessorer til spill.

 

Folk flest har heller ikke en realistisk oppfatning av hvor lite av grafikkort som faktisk trengs av grafikkort for å drive et PC-spill og dagens testmetodikk på reviewsited bidrar med få unntak heller ikke til å bedre situasjonen. Mange kliner til med langt kraftigere kort enn nødvendig.

 

Jeg bryr meg igrunnen ikke om hva det handler om for deg, det får du finne ut av selv. Jeg forsøkte å gi et generelt tips basert på egne erfaringer til dagens tenåringer slik at de kan ha noen verdier om 20 år fremfor å investere mer enn nødvendig i PC-skrot nok til å fylle flere containere. Hvis du ikke liker tipset trenger du ikke følge det. Jeg har brukt hinsides mye penger på PC-komponenter og vil råde dagens unge til å satse på moderasjon uavhengig av hva det handler om for deg.

 

Jeg lider ikke noen nød fordi jeg har holdt på med PC alle disse årene, men fikk jeg velge igjen hadde jeg heller satset på noe som hadde holdt verdien fremfor kontinuerlige kjøp av komponenter som mister bortimot all sin verdi.

Endret av BadCat
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...