Gå til innhold

SLI og CrossFireX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Du ble sint over at vi var off topic og slengte litt dritt for å føle deg bedre. It happens. Men la oss være on topic. Er du skikkelig interessert i sli og cfx?

Ja jeg ble frustrert, men mente ikke å slenge dritt til noen, så hvis det ble oppfattet sånn beklager jeg!

ja jeg er veldig interessert i skjermkort og multi-gpu løsninger, men har dårlig erfaring med det :( Synes derfor det er veldig interessant å se hvilke erfaringer dere andre har ;)

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at tre kort gir betraktelig mindre microstuttering enn to.
Hele dette ryktet stammer fra en særdeles suspekt artikkel fra to år siden da de testet med FRAPS i to spill fra 2007, er det virkelig vits å gjenta dette?

 

Mulig det, hørte det fra en kilde, bare slengt ut som en påstand. Men fra kilde nummer to fikk jeg en teknisk forklaring og derfor antar jeg at det er mer enn et rykte. Desverre la jeg ikke denne forklaringen på minnet i farten. Du vet, det er synd at det ble skrevet en suspekt, gammel artikkel om temaet, men tilfeldigvis har jeg hørt av en tredje kilde, en uteligger faktisk, at man blir i veldig topp humør på fredager av å lese nye, troverdige ord om forholdet mellom 2- og 3-way i henhold til microstuttering og analyser relatert til dette som hvorvidt det at rå gaming-kraft potensielt sett kan oppveie for problemet via høyere fps gjennom at i et pris/ytelse-perspektiv er tre lav-til-middels gode kort et bedre valg enn ett eller to som er bedre, særlig med tanke på den lave strømprisen takket være de store nedbørsmengdene de siste årene. Tearing blir jo et helt annet tema, sjølvsagt. Eller? Men det er jo fortsatt dårlig kildekontroll og vi bør kanskje ikke nevne slike farlige emner og heller snakke om korrekte ting som f.eks om hvorvidt amerikanske myndigheter har alle epostene våre eller hvordan man kan vite om det egentlig finnes ekte eksperter på syntetisk cannabi gitt at dette er så mye nyere område enn f.eks gpu'ene vi potensielt snakker om og om noen her noengang har mast på en prostituert om å få slippe å ta på kondom. For da er du skikkelig dum. Og mon tro om intelligens og impulskontroll er relatert. Bare for å bringe opp nye samtaletemaer. De er så vanskelige å finne noen ganger.

Endret av FylleSpillern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ja, det har vært gøy, litt for gøy. Det renner over av utstyr her. Verst av alt, det renner over av uåpnet utstyr for titusener. image111.jpg Hvis du trenger ett brød for å bli mett, kjøper du da en bundle med tre brød og kaster to av brødene fordi det står "king size extreme" på pakken eller nøyer du deg med ett brød? I form av PC-komponenter har jeg kjøpt 3 brød og kastet 2 i årevis med unntak av en periode jeg hadde bruk for ytelsen og mere til.

 

Hva er det slags Naim du har der?

Lenke til kommentar

Hva er det slags Naim du har der?

 

http://www.prisjakt....ct.php?p=460588

 

Nesten for ille at den fremdeles er i esken. Det er ikke high end, men det er fremdeles en god forsterker. Den har faktisk steget 300 kr i verdi siden jeg kjøpte den, så det er ikke det verste jeg har kjøpt.

 

Ikke kjøp noe med mindre du er sikker på at du kommer til å pakke det ut samme dag du henter det på posten.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

et kjapt spm, på gtx 690, skrudde dere på adaptiv vertikal synkronisering under nvidia menyen? hvis ikke og dere brukte ingame vertikal sync så skjønner jeg veldig godt at det var screentearing. med den på så flyter alle spillene smooth.

Lenke til kommentar

Ja jeg ble frustrert, men mente ikke å slenge dritt til noen, så hvis det ble oppfattet sånn beklager jeg!

ja jeg er veldig interessert i skjermkort og multi-gpu løsninger, men har dårlig erfaring med det :( Synes derfor det er veldig interessant å se hvilke erfaringer dere andre har ;)

 

Vel det skjønner jeg haha Jeg har bare erfaring personlig med nvidia kort og har harr trøbbel i kanskje 10% av spill mens resten har gått flytende. Noen issues her og der men alt i alt har det vært knall.

Lenke til kommentar

CFX har jeg måttet deaktivere i de fleste spill for at de i det hele tatt skulle fungere.

Og med microstuttering og andre relaterte problemer så kan jeg si at jeg er ferdig med

både crossfire og SLI. hd4850cfx, 8800gt SLI og hd6950cfx holder. Hvor ble d av voodoo 2 kortene:P

Lenke til kommentar

korekt :)

Liker nvidia bedre enn ati, iallefall på linux :)

Og også generelt :)

Det er likevel ingen forklaring på hvorfor det er så bra å se Nvidia på topp.

"Fantastisk, Nvidia er på topp!" - Da kan de ta den prisen de vil for kortene sine.

 

Det er ingenting du som forbruker tjener på at Nvidia er på toppen konstant, og heldigvis for oss er ikke dette tilfelle. Jeg liker AMD bedre fordi de ikke er like forbrukerfiendtlige, men det betyr ikke at jeg sitter og godter meg når Nvidia ikke har noe til å matche AMDs kort.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel det skjønner jeg haha Jeg har bare erfaring personlig med nvidia kort og har harr trøbbel i kanskje 10% av spill mens resten har gått flytende. Noen issues her og der men alt i alt har det vært knall.

Jeg har prøvd crossfire-løsninger og sli-løsninger opp gjennom åra, men har aldri følt jeg har hatt tilfredstillende flyt i spilla jeg spiller utenom med singel-gpu. "Problemet" er da at jeg ofte har måtte skru ned på detaljene for å opprettholde tilfredstillende flyt. Noen spill ser jeg ikke forskjell på, mens på andre kan det være forskjeller å spore. Uansett foretrekker jeg personlig litt lavere eye-candy, enn drop og tearing. Etter et hyggelig gavekort som ramlet ned i postkassen, kjøpte jeg meg nå et Titan, og synes dette er en god (og svindyr) løsning, selv om jeg hadde en god del høyere average fps med GTX 670 SLI og GTX 680 SLI.

Flyten med Titankortet er den beste jeg har opplevd, men det skulle faen bare mangle til den prisen.

 

Det jeg ser går igjen, er at det er stor forskjell på oss brukere hvor mye vi legger merke til akkurat dette, så der tror jeg bare vi må være enige om å være litt uenige om hva som er best ;)

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Det er likevel ingen forklaring på hvorfor det er så bra å se Nvidia på topp.

"Fantastisk, Nvidia er på topp!" - Da kan de ta den prisen de vil for kortene sine.

 

Det er ingenting du som forbruker tjener på at Nvidia er på toppen konstant, og heldigvis for oss er ikke dette tilfelle. Jeg liker AMD bedre fordi de ikke er like forbrukerfiendtlige, men det betyr ikke at jeg sitter og godter meg når Nvidia ikke har noe til å matche AMDs kort.

 

Forbrukerfiendlige? Fordi de har et litt for høyt krav til kvalitet?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd crossfire-løsninger og sli-løsninger opp gjennom åra, men har aldri følt jeg har hatt tilfredstillende flyt i spilla jeg spiller utenom med singel-gpu. "Problemet" er da at jeg ofte har måtte skru ned på detaljene for å opprettholde tilfredstillende flyt. Noen spill ser jeg ikke forskjell på, mens på andre kan det være forskjeller å spore. Uansett foretrekker jeg personlig litt lavere eye-candy, enn drop og tearing. Etter et hyggelig gavekort som ramlet ned i postkassen, kjøpte jeg meg nå et Titan, og synes dette er en god (og svindyr) løsning, selv om jeg hadde en god del høyere average fps med GTX 670 SLI og GTX 680 SLI.

Flyten med Titankortet er den beste jeg har opplevd, men det skulle faen bare mangle til den prisen.

 

Det jeg ser går igjen, er at det er stor forskjell på oss brukere hvor mye vi legger merke til akkurat dette, så der tror jeg bare vi må være enige om å være litt uenige om hva som er best ;)

 

Å jeg sier ikke SLI er bedre enn å kjøre et Titan for det er det ikke. Men det er definitivt mer gøy hvis du er glad i å customize og ha flere kort i pcen(med vannkjøling osv osv osv) :p

 

har kjørt 680 sli i hmmm over et år og er bare mindre titler jeg har hatt noen større problemer med omtrent to uker etter lansering.(nvidia er kjappe til å slippe bedre drivere fort etter lansering, hvertfall betadrivere). Skulle nok hatt meg titan igjen men leilighet først hehe

 

men det har endt med at jeg skrur av sli for spill som ikke trenger maskinvaren. så arni har jo selvsagt rett i at sli ikke er for alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...