Gå til innhold

Se gratis film og tv i hele sommer


Anbefalte innlegg

Mekka meg et abn nå for å teste.

Sjekka ut Drive og Lost in Translation kjapt for a se på bildekvaliteten, og den var ikke bra. Jeg klarte heller ikke å finne noen innstillinger for dette.

Og watermark.. Really?

De jukser på seriene sine med at de mangler mange av de foregående sesongene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye syting her i dag.

Tatt en kjapp test, og hittil ser dette ut som noe som har mulighet til å stå som reell konkurranse til Netflix. Ikke så rart siden de har sørget for å ligne mest mulig.

 

Teknisk:

Webgrensesnittet er tilnærmet identisk Netflix, annen bakgrunnsfarge er stort sett forskjellen.

Bilde og lyd virker meget bra, uten at jeg er av de mest snobbete på den fronten.

Føles kjappere enn Netflix, filmavspillingen starter umiddelbart, på Netflix tar det vanligvis noen sekunder.

Undertekster kan skrus av.

PS3 støtte mangler og er ikke nevnt som under kommende støtte. Dette svir veldig!

 

Innhold:

Har ikke tatt noe grundig overblikk, men så flere ting jeg kunne tenke meg å se, og som jeg ikke har observert tilgjengelig på Netflix. Så tommelopp på innhold fra meg. Mye nytt stoff.

 

Forbrukervennlighet:

Ingen bindingstid (utover inneværende måned, antar jeg), som Netflix.

Innmelding betyr at du starter et løpende abonnement, og dermed kredittkortdetaljer, som Netflix. Konsekvensene av å melde seg inn er behørig skiltet, så selv om jeg ikke er mer glad i praksisen enn andre så er det tolererbart slik de har gjort det.

To gratismåneder, en mer enn Netflix (dog går de over til 1 måned etter sommeren så vidt jeg forstår det).

Pris 99,- mnd. Dyrere enn Netflix og sannsynligvis et stort ankepunkt. Betyr at lista ligger høyere angående forventnigner. De bør også huske på at lavere pris gjør det mer sannsynlig at folk kjører på med begge i stedet for å velge en enkelt tjeneste.

 

Alt i alt er jeg positivt innstilt etter å ha prøvd litt og vil anbefale andre å prøve også. Det eneste som skuffer er fravær av PS3-app.

Lenke til kommentar

Hardware.no gjorde det samme med meg.

Tegnet gratis 1 mnd prøve på hardware.no nyheter uten reklamebannere, men mått registrere betalings info paypal eller kreditt kort.

Det gjør ikke praksisen det spott bedre selv om et drøss av tjenesteleverandører benytter denne metoden.

 

Ellers ser det ut som du og andre gikk glipp av den viktigste setningen i innlegget.

Avlevere all kortinformasjon for å teste gratis i en datospesifik tidsperiode?
Her dreier det seg altså ikke om en spesifik tidsperiode som 7-14 dager som kan startes når som helst men kun frem til en statisk dato hvor det stenges. Ergo fullstendig meningsløst med argumenter som "vi må beskytte oss mot at personer oppretter flere prøveperioder".

 

I dag benyttes det mobilnummer og sms til verifikasjon i tofaktor-løsninger og det ene med det andre hvor sikkerhet og identitet er viktige faktorer så hvorfor betalingstjenester mener at dette ikke er godt nok for "gratis prøveperioder" blir bare bortforklaringer. Det er også fryktelig enkelt å implementere. Man kan selvfølgelig diskutere mange aspekter rundt ukryptert teknologi fra 70-tallet, men det benyttes helt uproblematisk i slike tilfeller og uten at man gir fra seg blankofullmakt om en dato overstiges.

 

Enhver nordmann sitter ikke med et drøss av simkort tilgjengelig og i dag er navn, adresse og mobilnummer knyttet sammen. De fleste voksne i dag har nok flere betalingskort enn simkort og som andre nevner, man kan bruke en visagenerator, opprette virtuelle visakort (som de fleste kjenner til) osv.

 

Det er kun én reell årsak til at man krever full kortinformasjon, kunden har da opprettet et gyldig betalforhold. Dette brukes nok for alt det er verdt i mange sammenhenger.

 

Da er det ikke snakk om "gratis prøvetid" men å opprette et betalforhold med angrefrist og utsatt trekkdato/betalingsutsettelse. Eller "kjøp nå, betal senere".

 

EDIT:

Ellers ser jeg det som merkverdig at nordmenn gladelig gir bort full kortinformasjon til hvilken som helst tilbyder kun for en "gratis prøveperiode"? Kortbrukvett?

 

post-38451-0-16048100-1371146878_thumb.png

 

I tillegg når man registrerer seg hos comoyo så må man først verifisere at man har en gyldig e-post adresse. Hvorfor i alle dager skulle det være nødvendig med e-post for en prøveperiode når man bruker full kortinformasjon for å "bekrefte vedkommende". Anses det som sikrere å sende passord via smtp enn sms?

 

EDIT2:

Og neida, Comoyo er selvfølgelig ikke alene om å benytte denne metoden for å tjene litt ekstra penger. Det begynte med de lugubre tjenestene med lyssky bakmenn på 90-tallet som i dag har desverre har blitt en bredt akseptert metode. Men det behøver ikke bety at forbrukerne skal støtte slike dårlige løsninger.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvordan hindrer man at det trekkes penger når prøveperioden går ut? Må man melde fra skriftlig, eller er det en innstilling i tjenesten? Etter at man har bestilt, er det i andre tjenester ofte en innstilling der det er mulig å velge å stoppe automatisk fornyelse av abonnementet. Noe slikt hos Comoyo ?

Lenke til kommentar

Det gjør ikke praksisen det spott bedre selv om et drøss av tjenesteleverandører benytter denne metoden.

 

Ellers ser det ut som mange gikk glipp av den viktigste setningen i innlegget.

Noe som ikke henger på greip i det hele tatt.

 

Nei - Jeg liker heller ikke den praksisen med betalingsinfo som automatisk går i abonnement.

Måtte bare kommentere siden at hardware her man skriver om det kjører samme opplegg , hehe.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan hindrer man at det trekkes penger når prøveperioden går ut? Må man melde fra skriftlig, eller er det en innstilling i tjenesten? Etter at man har bestilt, er det i andre tjenester ofte en innstilling der det er mulig å velge å stoppe automatisk fornyelse av abonnementet. Noe slikt hos Comoyo ?

 

Nærmest blåkopi av Netflix. Trykk på "Min profil" og "Stopp abonnement".

 

Litt mer prøving så ser jeg at utvalget kanskje er litt mindre enn først antatt, og noe av det går ut på dato en måned at episodene er lagt ut (Person of Interest). Men det er like fullt en god del tilgjengelig jeg har lyst å se.

Avspilleren mangler også den lille thumbnailen på tidslinjen som er så praktisk hvis en vil hoppe til en spesifikk scene i filmen.

De filmene jeg har startet mangler engelsk som alternativ i tekstingen.

Ingen kvalitetsvalg i avspilleren (Savner Ctrl-Shift-Alt-S juksekoden fra Netflix).

Lenke til kommentar

"I løpet av sommeren kommer det også apper for Iphone, Android-brett og Android-telefoner, og Windows 8. Det samme gjelder løsninger for smart tv-er fra Samsung og LG.

? Snart er vi også klare med appen for Xbox 360, sier plattformansvarlig Kevin."

Men appen for tekst-tv, den lar vente på seg?

Lenke til kommentar

Entropay er en av mange virtuelle visakort tjenester ja og det tilbakeviser hele poenget med "beskytte oss mot misbruk og verifisere brukeren". Dette har blitt brukt i mange år for å omgå slikt.

 

Ergo totalt unødvendig å kreve kortinformasjon for "gratis prøveperiode".

 

 

EDIT:

Forøvrig litt interesant at Telenor linja mi som er oppe 24/7 og så og si aldri er nede faller ned akkurat når jeg skriver disse inleggene om Comoyo. Jaja, godt man snart får en annen linjeleverandør kanskje? ;).

 

Foretaket Telenor Communication II AS eier 100.00% av Telenor Comoyo AS og har i tillegg følgende eierskap i
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

«Linux har vi dessverre ikke støtte for.» Neivel. Dere har jeg desverre ikke bruk for. De får til å lage en Android-app, så det skulle være teknisk mulig å lage noe for Linux også.

 

Det må suge å være nerd noen ganger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvis et såpass pengesterkt selskap som Comoyo inkludert backing hadde gjort noe for å forsøke skille seg ut fra mengden og tilby gratis prøveperiode uten å huke inn betalingsinformasjon fra samtlige så hadde jeg kanskje sagt opp andre abbonementer og gått for Comoyo på TV/Film siden.

 

Jeg tror også de kunne vunnet mange kunder i det norske markedet på litt bedre markedsføring og kundevennlig system.

 

Uansett sier jeg nå opp samtlige av mine internettabbonementer og beholder kun Spotify samt én VPN leverandør da jeg mener bransjen trenger en real opprydning. Mye penger spart her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Bildekvalitet?
Bilde og lydkvalitet er værtfall avgjørende for min del.
Piratsider legger ut nær perfekte 1080p filer med DTS lyd. Usenet servere klarer å levere båndbredde til å distribuere disse filene og vel så det, til en pris av $15 per måned. Hvorfor er det så helvetes vanskelig for rettighetshaverene å distribuere disse filene? Eventuelt 720p 2.0 for de med dårligere linjer. Kvalitet kommer først for min del. Jeg nekter plent å ødelegge opplevelsen ved å se en kvalitetsserie eller storfilm med elending lyd og 2000kbit videostream. Jeg laster ned eller skaffer på annen måte, og kjøper det jeg er fornøyd med når det blir tilgjengelig. Rettighetshaverne skyter seg selv i foten med å DMCAe filer fra Usenet slik at brukere ikke får lastet ned i god nok kvalitet til å bli fornøyd med produktet deres, slik at de kjøper originalvaren senere.

 

Siste film jeg så på Canal Digital sin "Go" tjeneste ble ødelagt av helt elendig lydkvalitet, det skurret og vrengte seg at det var helt forferdelig. Aldri mer film der hvis det fortsetter sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...