Gå til innhold

Kommentar: PlayStation 4 tok strupegrep om Xbox One (PS4)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tingen er vel at man ikkje treng nokon av delene, og man får dermed ein billegare konsoll. Dersom ein vil ha ha det, så kan man heller då gå til innskaffelse av det ein vil ha. Betre det enn å bli tvinga til å betale ekstra for noko som ein ikkje nødvendigvis treng.

Lenke til kommentar

Tingen er vel at man ikkje treng nokon av delene, og man får dermed ein billegare konsoll. Dersom ein vil ha ha det, så kan man heller då gå til innskaffelse av det ein vil ha. Betre det enn å bli tvinga til å betale ekstra for noko som ein ikkje nødvendigvis treng.

 

Ja... Jeg digger mange av xbox eksklusivene.. Men jeg venter til de dropper online og kinect kravene. At de prakker kinect på folk er så tull. Tvunget mer-salg kaller jeg det.

 

Jeg blir så frustrert over fanatiske folk som ikke stiller seg noe kritiske til slike krav... Det kommer ALDRI forbrukeren til gode. Det finnes NULL argumenter for å støtte de kravene...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt at jeg bryr meg med bruktspill. Tiden der jeg aksepterte å måtte kjøpe et fysisk medium er forlengst forbi, og bruktsalg baserer seg såvidt meg bekjent på slikt.

 

Tatt i betraktning at begge disse konsollene har maskinvare tilsvarende det vi vil se i laptop klasse maskiner, taler heller ikke for at jeg er særlig intressert i noen av disse to.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk kan heller fokusere på den konsollen de vil ha en å hisse seg opp om den de ikke vil ha.

 

Jeg kjøper nok begge, på samme måte som jeg kjøpte begge to av "forrige generasjon", og jeg spiller lite.

 

Jeg kjøper ikke brukte spill, ikke piratkopierer jeg heller, eller låner vekk disker til venner og bekjente da vi stort sett har råd til både spill og mat i samme uke.

 

Fordelen nå er jo at jeg f.eks kan (med One) låne vekk spill til kamerater over nettet, og trekke tilbake muligheten når jeg vil. Jeg kan dele spillene mine med ti familiemedlemmer, og jeg får hdmi pass trough.

 

Å betale for abonnement gjør meg heller ingenting, det er noe som Sony nå også kommer med, jeg går ikke konk av et par kroner dagen.

 

Jeg tror denne nye generasjonen blir mer et skille mellom voksne mennesker som har disponibel inntekt, og de med lite penger og ungdommer.

 

Nå er jeg som sagt ikke noe hardcore gamer, og har ikke noe interesse av å bli det heller, men ut ifra min omgangskrets (30-50 år gamle) så heller det her stort sett mot at begge blir kjøpt men i hovedsak One som primærkonsoll)..

 

Det viktigste er uansett at man får en konsoll man er komfortabel med og har spill man liker :)

 

 

Lenke til kommentar
Igjen dette med pris: Var det ikke slik at PS eye skal selges separat og koster 59 dollar? Isåfall blir diff mellom Xbox og PS bare 41 dollar..
Du må ha Move-kontrollere også...

 

Det fine er at du hverken trenger move-kontroller eller PS Eye for å ha en fungerende konsoll :)

Lenke til kommentar

Touche! ;)

 

Blir spennende å se hvordan bevegelses- og stemmestyring går denne generasjonen, hadde vært gøy om noen fant måter å implementere dette på som gir mening og mer spilleglede eller funksjonalitet. Nå som Kinect er obligatorisk blir det kanskje lettere å få utviklere til å utnytte muligheten. Hvis det skjer har nok Xboxen en fordel. Om det skjer er jeg derimot mer tvilende til, men spennende kan det bli likevel.

Endret av thklinge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Satt oppe her om natten og fulgte med på E3.

Må få si at Microsoft dreit ganske på leggen.

Har aldri vært en fan av noe som helst da jeg har hatt PS3 og Xbox 360,

men kommer nok aldri til å få en Xbox One i stuen etter det de sier på E3. Mulig ting endrer seg, men i mine øyne (og rundt ~90% av resten av verden) så gjorde MS ca. alt feil på E3.

Eneste som var litt interessant var Quantum .. Break ?

Lenke til kommentar

Oooog ang. pris så regner jeg med prisene vil endre seg på sidene til div. nettsider og slikt da de bare satte en ca. pris som var for høy slik at folk ikke ville reagere om de satte opp prisene istedet.

Men som de sa så var det 400 dollar, så jeg ser for meg en pris rundt 3000-3500,-

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk kan heller fokusere på den konsollen de vil ha en å hisse seg opp om den de ikke vil ha.

 

Fordelen nå er jo at jeg f.eks kan (med One) låne vekk spill til kamerater over nettet, og trekke tilbake muligheten når jeg vil. Jeg kan dele spillene mine med ti familiemedlemmer, og jeg får hdmi pass trough.

 

Jeg tror denne nye generasjonen blir mer et skille mellom voksne mennesker som har disponibel inntekt, og de med lite penger og ungdommer.

 

Det viktigste er uansett at man får en konsoll man er komfortabel med og har spill man liker :)

 

Du sier noe vettugt. Samtidig sier du noe jeg overhodet ikke er enig i. Å være kritisk til visse egenskaper ved et produkt er ikke ensbetydende med lav alder eller lite inntekt. Utsagnet ditt kommer bare ut som en form for hersketeknikk mot de som kritiserer et produkt du ser deg fornøyd med.

 

Forøvrig finner jeg det heller ikke meningsløst å være misfornøyd og uttrykke den misnøyen gjennom diverse kanaler når ting man har sett frem til kommer med forbrukerfiendtlige begrensninger.

 

Har du satt deg inn i hva online kravet innebærer? Du får ikke spilt om serverne blir tatt ned en gang i uoverskuelig fremtid! Du får ikke spilt om du flytter til et område uten nett og det tar noen uker før installatøren kommer. Du får ikke spilt om du ikke gidder å koble boksen online. Min ps3 var offline ett helt år før jeg utforsket online mulighetene med den! Onlinekrav på enspiller underholdning er bare en uting!

På toppen av det hele så forsvinner den ene fordelen konsoller har over PC'er, nemlig at du kan ta med deg et spill til en venn eller bekjent og bare spille på. Du kan låne bort en film. Men du skal ikke kunne låne bort et singleplayer spill?

 

Tro meg jeg har også lyst på begge konsollene. Derimot liker jeg ikke å bli tvunget til ting. Bevegelseskontrollerne på wii var nyskapende og bidro til en solid spillopplevelse, mens kinect til stadig har blitt kritisert for å være en halvdårlig gimmick. Hvorfor skal jeg, i tillegg til å tvinges til å betale for kinect også tvinges til å bruke det!? Jeg har da ingen interesse i kinect spill? Jeg skal spille med gamepad!

 

Det handler ikke om alder eller penger, heller ikke "fanboyisme".

 

Det handler om mangel på valgfrihet, forventninger som ikke oppfylles og forbrukerrettslige prinsipper.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
At bruktspill blir et faktum kun på PS4 er og blir en deal breaker for min del. PS4 havner nok under tv'en så fort den kommer ut.
Deal breaker betyr at du ikke vil ha produktet.
Deal breaker kan brukes begge veier. det kan bety at det er en ting som må være med for at det skal være aktuelt eller at om den ene tingen er med eller ikke med gjør at du ikke går inn for tingen. men back on topic for min del:Ja om prisen er riktig kan det hende det blir kjøp, men slik som prisen ligger nå på 5999 i Norge kommer jeg ikke til å kjøpe konsoll denne runden. Får vel se om jeg ikke har jobb i utlandet om noen måneder der den ikke vil koste så mye. Slik jeg leser prisene havner Xbox one havner på 500? mens PS4 skal ligge 100? under noe som betyr at den havner på omtrent 3200 kr. Utrolig at vi skal betale dobbelt pris i Norge hvis dette er riktig.

 

PS4 ligger på 4000 på spaceworld. de andre kommer høyst sansynlig til å lavere sin pris

Lenke til kommentar

Sony og tillit er det som staar lengst nede paa listen. Sony beviste godt med PS3 hvor lett det de lover kan bare taes vekk, slik de gjorde med valg av OS paa PS3.

 

Nei i disse tider har baade Sony og MS tatt strupetak paa seg selv, og PCen staar i glansen av det hele.

Lenke til kommentar

"På den negative siden greide Sony å snike unna en viktig informasjonsbit på konferansen. Nettspilling blir låst bak betalingstjenesten PlayStation Plus, en egenskap som til nå har vært et av Sonys største overtak over konkurrenten."

 

Di brukte lite tid på denne infoen, men di fleste fekk med seg at PS4 krever PS+ for nettspilling og alle andre fordeler PS+ gir. Følte ikkje at di prøvde å snike unna noko. I ettertid har di og forklart dette med at di vil tilby bedre nettspilling med meir innhold og dette koster sjølvsagt.

 

Man må betale for nettspilling med PS4 i form av PS+ da denne får lagringsplass i nettskyen, prisavslag på spill, 1 stk ganske nytt gratis spill pr mnd, prisavslag på musikk osv.

 

Men det viktigaste er at alle som har PS3 og PS Vita vil forsatt ha gratis nettspilling.

 

Har man PS+ vil denne gjelde både for PS3, PS Vita og PS4. Dvs at man får ganske mange spill til kvar konsoll, prisreduksjon og tilgang på mykje meir for samme prisen. Med andre ord ein knall god deal for di som vil betale minst mulig for spill og innhold til PlayStation-universet sitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...