Gå til innhold

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Faremo er ei arrogant og brautende burugle. Hun er direkte frastøtende.

Jeg synes hun var glimrende i debatten i går selv om jeg ikke alltid er enig med henne slik det skulle fremgå av denne tråden.

 

Barn som har oppvokst i Norge, og bodd her i ti år, gått på skole her og sånt, bør forbli her.

 

Enig.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

- Jeg trengte ikke hjelp fra andre. Vi solgte alt og reiste til Norge. Jeg tenkte at barna trengte det beste. Jeg gjorde feil da jeg reiste til Norge. Jeg er ingen god mann, sier Said Ibrahim, ti år etter at han forfulgte drømmen som mange andre også hadde: Et bedre liv i Europa. Aftenbladet.no

 

Med andre ord, de er lykkejegere som bevisst har løyet om sin identitet for å bli i landet. Dette har ingenting med asylpolitikk å gjøre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

For noen dager siden kunne vi lese om en hytte som ble bygget ulovlig på Askøy utenfor Bergen på 70-tallet. Eieren la den da ut til salgs. Nå må visstnok hytten rives - Askøy kommune ble oppmerksom på at hytten eksisterte etter at Bergens Tidende omtalte boligannonsen til den ulovlige boligen.

 

Om man kan beordre riving av hytter som har stått ulovlig i en mannsalder, så burde det faen meg vært mulig å få kastet ut løgnere som har vært her i 10 år.

 

Oisann! Foreldrene dine er svenske og har lurt seg inn i Norge før du ble født!

Det var vel synd -- nå må du forlate landet!

Lenke til kommentar

Det var patetisk å se Faremo harmdirrende snakke om at faren til Neda hadde løyet om deres identitet. Ingen politiker, spesielt ikke Faremo, har noen som helst kredibilitet når det gjelder løgn. De har jo løgn som yrke.

Jeg får samme frysningene på ryggen når jeg hører at hu Faremo burugla snakker....

 

Her er en beskrivelse av hvordan politikere, og da spesielt faremo snakker:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest Slettet+9871234

Foreløpig har Neda vunnet. Dom falt i dag. Vedtaket om å tvangsutsende Neda med framilie er satt til side.

 

Une har fått en sterk korreks fra domstolen.

 

Dommen er ikke rettskraftig og kan ankes.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor de skal få bli, de hadde jo blitt sendt tilbake med en gang om de ikke hadde løye i beggynelsen?

 

Enig i det, men barnets beste trumfer feil gjort av foreldrene. Feilen bel gjort under den forrige borgerlige regjeringen. Nå har vi fått en blåblå regjering som har lovt at nå skal alt bli så mye bedre.

 

Hver dag banker 20 - 30 nye asylsøkere på våre dører. Dette kan etter min mening bare bedres:

  1. Å ta tak i problemene der de oppstår. Dvs i utvikliingsland og krigsområder. Kan ikke det internasjonale samfunnet bidra med mer, så vil flyktningstrømmen fortsette. Det er vel ikke den blåblå regjeringens satsningsområde.
  2. Bedre Internasjonal koordinering og lovgivning for å takle flyktningestrømmen.
  3. Gode returavtaler med flere land enn vi i dag har. U-hjelp kunne for eksempel knyttes til returavtaler.
  4. Bedre og raskere screening av de som søker asyl. Bruk gjerne løgndetektor for å identifisere useriøse og lykkejegere, det mitt barnebarn kaller gullgravere. Det bør ikke vær så lett å finne gull i Norge.

Nå gleder jeg meg til å se hvordan de blåblå takler dette, med kutt i budsjetter og økte løfter. Flere lukkede asylmottak vil koste 4 milliarder / år. Fasiten får vi om noen år.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Foreløpig har Neda vunnet. Dom falt i dag. Vedtaket om å tvangsutsende Neda med framilie er satt til side.

 

Une har fått en sterk korreks fra domstolen.

 

Dommen er ikke rettskraftig og kan ankes.

 

 

 

 

 

Ser ut som om de ignorerte det glatt: http://www.dagbladet.no/2013/12/02/nyheter/innenriks/asylbarna/asyl/30626758/

 

 

 

— UNE har bestemt seg for ikke å anke dommen. UNE har i stedet truffet et nytt vedtak, med samme hovedkonklusjon som i tidligere avgjørelser, det vil si at familien ikke får asyl eller opphold på humanitært grunnlag i Norge, opplyser direktør i UNE, Ingunn-Sofie Aursnes til NTB.

 

Aursnes påpeker at barnas tilknytning til Norge, helseforhold, omsorgssituasjon og returforutsetninger inngår i vurderingene som UNE nå har gjort.

 

— Selv om barnas tilknytning gjennom langvarig opphold og det samlede hensyn til barnas beste tilsier at det gis en oppholdstillatelse, har UNE kommer til at de innvandringsregulerende hensynene veier tyngre i denne saken, sier UNE-direktøren.

 

Yeah, riiight.

Lenke til kommentar

 

Endelig en gladnyhet. Barn flytter med sine foreldre hver dag, og i denne saken er foreldrene kyniske svinepeiser som utnytter systemet så langt de kan. Jeg håper vedtaket står, og at saken nå er død.

Vel disse byråkratene som lever på andres bekostninger er utvilsomt noen kyniske svinepelser, men jeg ser ikke helt relevansen i deres rolle som foreldre i denne sammenheng?
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Har vel nå blitt vedtatt at foreldrenes løgner skal veie mer enn barnets beste... det jeg lurer på i en slik sak.

 

Har Neda blitt utvist eller er det kun foreldrene?

 

Selv om det virker umenneskelig kunne vel faktisk Neda som er en uskyldig part i denne saken fått tilbud om å bli mens foreldrene ble utvist... det kan selvsagt diskuteres også om dette er for barnets beste men da har de ihvertfall ett valg.

 

Å på den måten sette en form for presedens for de foreldre som tror at å få barn i Norge er en måte å lure seg til opphold på.

 

Uansett hva familien hadde bestemt seg for tror jeg vi hadde fått mindre av denne problematikken senere...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet+9871234

Har vel nå blitt vedtatt at foreldrenes løgner skal veie mer enn barnets beste... det jeg lurer på i en slik sak.

 

Har Neda blitt utvist eller er det kun foreldrene?

 

Selv om det virker umenneskelig kunne vel faktisk Neda som er en uskyldig part i denne saken fått tilbud om å bli mens foreldrene ble utvist... det kan selvsagt diskuteres også om dette er for barnets beste men da har de ihvertfall ett valg.

 

Å på den måten sette en form for presedens for de foreldre som tror at å få barn i Norge er en måte å lure seg til opphold på.

 

Uansett hva familien hadde bestemt seg for tror jeg vi hadde fått mindre av denne problematikken senere...

 

Jeg mener at det er familien som er utvist, Det er sjelden barnets beste å splitte familier, uansett om familen må flytte til et krigsområde. Studier fra London under andre verdenskrig (uten at jeg husker kilde) viste at barn som bodde med sin familie i London mens bombene haglet hadde ferre psykiske traumer etter krigen enn barn som ble flyttet ut på landsbygda.

 

Det er trist at foreldres desperate mindre lovløse handlinger ofte veier tyngre enn barnets best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...