Gå til innhold

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen liker at unger blir hevet ut av landet de har vokst opp i, men hva ellers kan man gjøre?

 

Det tar lang tid å behandle saker når det kommer mange tusen asylsøkere i året. Man kunne vel ha ansatt noen tusen byråkrater til for dette, og tatt penger fra andre steder, men det blir det jo også ramaskrik av?

Lenke til kommentar

Signalet man sender dersom man "går tilbake" på beslutninger er i alle fall veldig feil, så tilbakesendelsen var på sin plass.

 

Dersom jeg ikke tar helt feil hadde de fått gjentatte advarsler? Når vi først har politi, og de av oss med et negativt menneskesyn ser vel på det som et negativt onde, kommer det et punkt der ruten faktisk må knuses, eller så kan vi like gjerne legge ned alt sammen.

 

Det beste for alle parter er vel da raskere behandling. Men om man har gjort en beslutning, har man gjort en beslutning. Dersom man skulle "straffe familien på en annen måte", og la oss si det er en familie som ikke jobber (jeg vet ikke hva tilfellet er for denne familien), så vil det bare koste mye, mye mer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

  1. Dette er en feil som ble gjort under den forrige borgerlige regjeringen.
  2. Familien skulle vært sendt ut for 10 år siden.
  3. Når det ikke ble gjort hvem sin feil er det?
  4. Hva betyr prinsippet om barnets beste for norske myndigheter.

Hør selv

 

http://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/nnfa56061113/11-06-2013

 

på detbatten som starter 36.40 ut i sendingen. Familien hentet på natten, ruten knust og barn og voksne sendt på hodet ut av landet uten å få tatt med seg alle sakene sin.

 

Gratuerer med kvinnefirgjørings- og barnesmishandlings dagen Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ja hvilken straff skal man ha for å lyve

  1. Om man er en lykkejeger?
  2. Om man er en familie på flukt?

Mitt poeng er at denne saken er behandlet uyhyre klønete, først av en borgerlig regjering og så av to rødgrønne regjeringer.

 

Er det noe som heter foreldelsesfrist i slike saker?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg sier at jeg er 67 prosent Ap tilhenger og 33 prosent tilhenger av andre partier der vel nesten hele andelen går til Venstre.

 

Jeg definerer meg selv som liberal sosialdemokrat.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ønsker hun at Staten skal kontrolere produksjonsmidler, enten via statlig regulering eller statlig eierskap? Ja, hun er nok sosialist hun og som alle andre poliikere.

 

Det er da en helt feil problemstilling. Man bør heller spørre:

  1. Er hun sosialist fordi hun ikke støtter en inhuman utvisning?
  2. Eller er hun sosialist fordi hun viser empati?

Lenke til kommentar

Det er da en helt feil problemstilling.  Man bør heller spørre:  

  1. Er hun sosialist fordi hun ikke støtter en inhuman utvisning?
  2. Eller er hun sosialist fordi hun viser empati?

 

Vil vel si at sosialisme er irrelevant i dette spørsmål, her er det nasjonalismen (eller rasismen) som er den relevante dimensjon, selv om disse lett kan kobles med sosialismen er ikke det en nødvendighet.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Vil vel si at sosialisme er irrelevant i dette spørsmål, her er det nasjonalismen (eller rasismen) som er den relevante dimensjon, selv om disse lett kan kobles med sosialismen er ikke det en nødvendighet.

 

Men du mener vel ikke at Grande er nasjonalistisk eller rasistisk når hun forsvarer familien som ble kastet ut?

Lenke til kommentar

Disse idiotene av noen politikere bruker barn som rambukk for å øke innvandringen for krefter de ikke forstår.

 

De er manipulert til å falle for følelsesmessige saker som er blåst opp av media slik at de allerede overdrevne egoene deres skal få næring. Skei Grande er den erketypiske burugle som aldri burde fått lov til å diktere norsk politikk.

Du fremstår jo som lite følelsesladd selv...
Lenke til kommentar

Men du mener vel ikke at Grande er nasjonalistisk eller rasistisk når hun forsvarer familien som ble kastet ut?

Neida, jeg ser på venstre som ett rent sosialistisk parti (dvs rent for nasjonalisme/rasisme)

 

De andre sosialistiske partiene, inkludert de som har brukt vold mot denne familien, har derimot klare nasjonalistiske (og tildels rasistiske) trekk.

 

PS. Jeg burde vel presisere her at Venstre er RELATIVT rent, sammenlignet med de adskjillig skitnere, ettersom de igrunnen også syns det er greit å bruke vold mot barnefamilier som ikke har gjort en flues fortred, de syns bare at voldsutøvelsen burde ha skjedd mye tidligere. :)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Det som forundrer meg er at Trine på den ene siden angriper den inhumane asylpolitikken til nåværende regjering, mens hun likevel vil støtte en borgerlig regjering som vil kaste ut utlendinger for langt mindre grunner enn dette.

Saken er jo den at det ikke finnes noen gode alternativer å samarbeide med for Venstre, bortsett fra piratpartiet og Miljøpartiet De Grønne...

 

Og når de baserer seg på markedsøkonomien så kommer man over på borgerlig side, ved siden av konservative kristenfundamentalister, og dobbeltmoralske og brautende forståsegpåere med kjappe og enkle løsninger fra Fremskrittspartiet...

 

Høyre er det minste ondet av de to tre store, ørlitt til høyre for Venstre. KrF med sin inhumane homopolitikk og dobbeltmoralske narkopolitikk på den andre siden av Venstre...

 

Så de er ikke i noen enkel posisjon akkurat...

 

Og Arbeiderpartiet? Vel, Venstre har lite til felles med Arbeiderpartiet når det gjelder fokuset på personvern, individuell og økonomisk frihet, og hvor mye staten skal blande seg inn, både når det gjelder lover, og når det gjelder hva staten skal eie, og hva slags demokrati vi ønsker, og så videre... Her er Venstre mye nærmere Høyre og FrP enn AP.

 

I klassiske sosiale og liberale spørsmål, så har Venstre store vansker både med KrF, Høyre og FrP... Ofte er det FrP som Venstre er enig i når det gjelder liberale verdier, men så kommer en FrPer brautende med autoritært populistisk og giftig og da er ikke Venstre så begeisteret lenger.

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
... de syns bare at voldsutøvelsen burde ha skjedd mye tidligere. :)

 

Med det antar jeg at du sikter til det Grande sa om at de skulle vært sedt ut for ti år siden og da fortrinsvis innen tre måneder.

  1. Men hvor skal man sende personer men ikke vet hvor kommer fra eller
  2. er du for åpne grenser?

Lenke til kommentar

Med det antar jeg at du sikter til det Grande sa om at de skulle vært sedt ut for ti år siden og da fortrinsvis innen tre måneder.

  1. Men hvor skal man sende personer men ikke vet hvor kommer fra eller
  2. er du for åpne grenser?

 

Jeg er imot å ty til vold for å tvinge andre til å lyde politikernes vilje, inkludert det å kaste folk ut av landet enten disse er tyskertøser, sigøynere, jøder, somaliere, nordlendinger, svensker eller andre som politikerne misliker. De eneste jeg kan se at fortjener å bli voldelig utkastet fra landet er de som tyr til vold mot andre, dvs politikerne og deres lakeier.

 

Så ja det innebærer at voldutøverne bør fjernes fra grensene (og aller helst fra landet). ;)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...