Gå til innhold

Apple oppdaterer hele MacBook Air-flåten


Anbefalte innlegg

Det blir jo enda bedre med OS X Mavericks og de nye finurlige løsningene Apple har kommet med for å spare på ressursforbruket, selv har min MacBook Pro 15" Retina gått fra type 6-7 timer batteri til nærmere 9-10 etter ja la inn BETA1 av OS X Mavericks.

Jeg har ikke hatt tid til å teste dette selv enda. Jeg har samme maskin som deg, og det høres veldig imponerende ut med 9-10 timer allerede på beta 1 av Mavericks, og uten at 3. parts programmer er optimert for features som App Napp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer helt an på modellen, anskaffer du en Mac maskin som har dedikert skjermkort itillegg til det integrerte Intel kortet så vil dessverre det dedikerte stå i aktivt bruk 24/7 som går temmelig hardt utover batterilevetiden. Skal jo også sies at OS X er langt bedre optimalisert med tanke på strømforbruk enn Windows i utgangspunktet så det er jo ikke sånn at Apple maskiner i utgangspunktet har så voldsomt store batterier så du vil neppe se noen videre imponerende batterilevetid på en Mac kjørende med Windows i BootCamp kontra en Windows maskin.

 

En løsning på problematikken rundt det dedikerte skjermkortet er jo at Windows 8 har full støtte for EFI installasjon, så om du er litt oppegående og vet hva du driver med så kan du enkelt få installert Windows på Mac uten å måtte emulere BIOS iform av BootCamp da skal visstnok begge skjermkortene være tilgjengelig å du vil få en bedre opplevelse med Windows på Mac, men på blant annet MacBook Pro 15" Retina så fungerer ikke det integrerte lydkortet om du kjører Windows 8 med EFI installasjon.

 

 

Når det gjelder OS X Mavericks og manglende støtte for App Napp så er jeg temmelig flink til å alltid lukke programmer når jeg ikke benytter det lenger, bruker CMD+Q temmelig aktivt så det er nok derfor jeg opplever en såpass positiv utvikling på batteriet selv om tredjepartsapplikasjoner ikke har lagt til støtten enda, og jeg kjører jo for det meste mye Mail.app og Safari og disse har jo fått App Napp støtte naturlignok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...