Gå til innhold

Topphemmelig overvåknings-skandale avslørt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo ikke noe nytt !? Dette er noe alle som gidder å sette seg inn i verden har visst i mange år. Og, det er bare toppen av isfjellet.

Saker en at en nippe ultra rike makt-familier (totalt 3-4000 personer) forsøker å ta kontroll over hele kloden og da må overvåkning til for å finne alle som eventuelt skulle ha i tankene å hindre dem.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

USA har blitt et 1984-samfunn, og Obama er en av USAs verste presidenter noensinne. Bra at endelig norske medier begynner å vise deler av USAs sanne vesen. Håper at dette er bare starten på et mer USA-kritisk media i Norge.

 

Og du tror det bare er USA som driver med overvåking.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er vel egentlig gammelt nytt, var dekket ganske grundig i dagens næringsliv et år tilbake. Men jeg kjenner at jeg blir ganske irritert etterhvert av at Tek-nettverket skal publisere så mye autoritets-hat og anti-imperialisme. Selv om majoriteten av lesere her sikkert har akkurat de holdningene, så syns jeg artiklene fortsatt burde holde seg noenlunde nøytrale.

 

Hva mener du med at Tek ikke holder seg nøytrale. De sa ingenting om de synes dette er bra eller ikke. De har skrevet en artikkel som opplyser om saken ikke noe mer. Står ikke skrevet at "dette synes vi er skummelt", "nå må vi forandre denne trenden" osv. Det er KUN opplyst grovt om hva som skjer og hva selskaper synes om denne informasjonen.

 

Tror du trenger å lære hva en nøytral artikkel er. Men for all del du kan jo komme med en begrunnelse for utsagnet så er jeg kanskje enig med deg alikevel :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, som lettere kronisk paranoid, så kom ikke dette som noen overraskelse - jeg har faktisk hatt dette som konspirasjonsteori lenge...

Så kontrollsyke som USA er, hvorfor skulle det ikke være opplagt at "noen" over dammen har hendene sine i Fb's servere når dem alikevel står der borte?

 

Slikt som dette er grunnen til at jeg ikke har noen Fjasbok- eller andre online societies-kontoer, ei heller noen som helst form for webstorage.

 

Og du tror det bare er USA som driver med overvåking.

 

Var det ikke nettopp USA som var omtalt i denne saken...? Hva så om andre driver med det samme, når det kun er USA som er "on topic" akkurat nå. :nei:

 

 

"Å beskytte privatlivet til våre brukere og deres data er en av Facebooks høyeste prioriteter."

 

liar.jpg

Endret av Paladin@LANur
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ok har en ide her - siden det er private aktører som spionerer på vegne av USA på alle - vanlige dødelige, selskap, etc. Hvorfor ikke saksøke alle disse selskap (privat søksmål) for falsk markedsføring og brudd på personvernloven, samt anmelde alle disse firma til PST/Politiet, interpol etc for spionasje på vegne av USA. Eller er det rett og slett lov for USA å spionere på alt og alle?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Dette er vel egentlig gammelt nytt, var dekket ganske grundig i dagens næringsliv et år tilbake. Men jeg kjenner at jeg blir ganske irritert etterhvert av at Tek-nettverket skal publisere så mye autoritets-hat og anti-imperialisme. Selv om majoriteten av lesere her sikkert har akkurat de holdningene, så syns jeg artiklene fortsatt burde holde seg noenlunde nøytrale.

Artikkelen er svært nøytral. Alternativet er å lyve.....

 

Det å bli overvåket å mistenkeliggjort bare fordi man bruker Internett, gir meg en viss ide om hvordan det er å være utsatt for rasisme. Samtidig gir det meg en pekepinn på hvordan muslimer må føle det. Kun basert på rase og trosretning, blir man mistenkeliggjort og overvåket. Er man på feil plass til feil tid, så kan man bli stoppet og ransaket uten annen grunn enn hudfargen og trosretning.

 

Takk til Tek som satte DDL på dagsorden med utdypende artikler....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er alle så paranoide? USA ville aldri ha overvåket noen som ikke var av intresse, og hvis denne "PRISM" eksisterer, ville jo de ha funnet ut at en person ikke var noen trussel på 1-2-3. Hvis du er en vanlig borger (spesielt) i Norge, er jo dette 90% positivt, terrorister etc. blir overvåket og gransket, mens ærlige borgere blir latt være i fred.

 

Hvis du er rett for denne "overvåkningen" av farlige personer i verden, bør du kanskje begynne å tenke på hvorfor du er redd... :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor er alle så paranoide? USA ville aldri ha overvåket noen som ikke var av interesse, og hvis denne "PRISM" eksisterer, ville jo de ha funnet ut at en person ikke var noen trussel på 1-2-3. Hvis du er en vanlig borger (spesielt) i Norge, er jo dette 90% positivt, terrorister etc. blir overvåket og gransket, mens ærlige borgere blir latt være i fred.

 

Hvis du er redd for denne "overvåkningen" av farlige personer i verden, bør du kanskje begynne å tenke på hvorfor du er redd... :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er alle så paranoide? USA ville aldri ha overvåket noen som ikke var av interesse, og hvis denne "PRISM" eksisterer, ville jo de ha funnet ut at en person ikke var noen trussel på 1-2-3. Hvis du er en vanlig borger (spesielt) i Norge, er jo dette 90% positivt, terrorister etc. blir overvåket og gransket, mens ærlige borgere blir latt være i fred.

 

Hvis du er redd for denne "overvåkningen" av farlige personer i verden, bør du kanskje begynne å tenke på hvorfor du er redd... :-)

 

Det er ikke poenget at man har noe å frykte, poenget er hva slike ting fører til om noen faktisk ikke sier ifra at dette ikke er greit.

 

Om du IKKE er redd for denne problem stillingen så bør kanskje du sette deg inn i hva dette kan/vil føre til om dem får lov å fortsette å gjøre akkurat som dem vil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor er alle så paranoide? USA ville aldri ha overvåket noen som ikke var av intresse, og hvis denne "PRISM" eksisterer, ville jo de ha funnet ut at en person ikke var noen trussel på 1-2-3. Hvis du er en vanlig borger (spesielt) i Norge, er jo dette 90% positivt, terrorister etc. blir overvåket og gransket, mens ærlige borgere blir latt være i fred.

 

Hvis du er rett for denne "overvåkningen" av farlige personer i verden, bør du kanskje begynne å tenke på hvorfor du er redd... :-)

"Hva er personvern?"

"Du har jo ingenting å skjule?"

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ok har en ide her - siden det er private aktører som spionerer på vegne av USA på alle - vanlige dødelige, selskap, etc. Hvorfor ikke saksøke alle disse selskap (privat søksmål) for falsk markedsføring og brudd på personvernloven, samt anmelde alle disse firma til PST/Politiet, interpol etc for spionasje på vegne av USA. Eller er det rett og slett lov for USA å spionere på alt og alle?

 

Selskapene blir eid av rike familier/personer som har gode venner i rettsvesenet, + de har nok penger til å føre rettsak helt til du går konk, og de vinner

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Artikkelen er svært nøytral. Alternativet er å lyve.....

 

Det å bli overvåket å mistenkeliggjort bare fordi man bruker Internett, gir meg en viss ide om hvordan det er å være utsatt for rasisme. Samtidig gir det meg en pekepinn på hvordan muslimer må føle det. Kun basert på rase og trosretning, blir man mistenkeliggjort og overvåket. Er man på feil plass til feil tid, så kan man bli stoppet og ransaket uten annen grunn enn hudfargen og trosretning.

 

Takk til Tek som satte DDL på dagsorden med utdypende artikler....

 

Beklager, men jeg feilformulerte meg. Jeg mente ikke at selve artiklene var unøytrale, men hvilke artikler de velger å publisere. Jeg mener nemlig at det er unødvendig å kaste bort tid på å skremme folk med hvor totalitær og udemokratisk osv. verden har blitt. Jeg synes også at de blåste opp DLD, fordi de fikk "enklere" lesere til å få for seg at dette kom til å bety at politiet kommer på døren for å ha lastet ned musikk (noe som ikke er tilfelle). Det er nemlig ikke alle som faktisk besitter den kritiske evnen de tror de har.

 

Tidligere tjente media på å skremme folk med å fortelle endeløse skrøner om terror-risikoen. Nå som ting har roet seg later det til at den nye overskrifts-kilden er å fortelle folk hvor farlig staten har blitt, og hvor mye de vet om akkurat deg. Selv føler jeg at tek blir mer og mer lik VG og andre tabloid-aviser, og får lesere ved nettopp å skremme dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...