Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Dette blir veldig teit. Det å trene og kle seg bra hjelper selvfølgelig alltid, men blant denne gruppen menn er det ikke her problemet ligger. Kjenner da også til mange som kler seg som en dass og aldri har trent som har mye suksess. De virkelige problemene er:

  • Dårlige eller mannsdominerte sosiale nettverk. Man møter rett og slett for få single damer.
  • Når man møter damer vet man ikke hva en skal si og gjøre og ender opp med å bli tilbaketrukken eller dumme seg ut.

Endret av Heatsink
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er heller ingen stor tilhenger av Janteloven, men jeg må likevel si at du legger deg lagelig til for hugg i denne tråden med denne glorifiseringen av Oslos vestkant. Du framstiller det som om man blir feit av å trene mye. Det kan man så klart bli hvis man spiser mye mer enn man forbrenner, men for de fleste gjelder dette bare på kort sikt som i et ledd for å nå målet sitt. Tvert imot blir man mer proporsjonert og får bedre holdning på sikt. Du legger også en uforholdsmessig stor vekt på klærne i tillegg til at bildene du bruker ikke yter klærne rettferdighet da de fleste av dem sitter på modeller som er fotografert av profesjonelle fotografer. Som andre har nevnt er det ikke alene så avgjørende som du vil ha det til og man kan fint føle seg bra og kle seg bra uten å se ut som Ferdinand Nicolay Ferner-Fredriksen (I hvert fall utenfor Bærum.)

 

Lenke til kommentar

Dette blir veldig teit. Det å trene og kle seg bra hjelper selvfølgelig alltid, men blant denne gruppen menn er det ikke her problemet ligger. Kjenner da også til mange som kler seg som en dass og aldri har trent som har mye suksess. De virkelige problemene er:

  • Dårlige eller mannsdominerte sosiale nettverk. Man møter rett og slett for få single damer.
  • Når man møter damer vet man ikke hva en skal si og gjøre og ender opp med å bli tilbaketrukken eller dumme seg ut.

 

Det er ikke bestandig det hjelper å trene eller kle seg. Der janteloven står sterkt kan det ha en negativ effekt.

 

Hvorfor må damene være single? Omgås man damer til daglig og er komfortabel med det vil man også møte single damer. Hvis du er omgjengelig med damer vil de introdusere deg for single venninner.

 

Folk med asperger syndrom og andre som sliter sosialt tenker gjerne at det er bortkastet å omgås damer som ikke er single, prate med menn, eller oppsøke situasjoner som ikke gir mulighet for direkte gevinst. Folk legger raskt merke til folk med manglende sosiale ferdigheter som kutter hjørner og går rett på sak. Vellykkede folk spiller på flere strenger og er uforutsigbare. Da blir de mer spennende og dynamisk behagelige å omgås.

 

De som har noen års bekjentskap med frustrerte unge menn vet at det ikke lenger vits i å prøve å inkludere de i sosiale settinger da hjernen deres ikke fatter at de ikke kommer i mål med å kun desperat hamre hodet inn i murveggen i samme uendelige mønster i et sjanseløst forsøk på å nå målet. Hva er vitsen med å stå på stedet hvil mot murveggen for tiende året på rad uten å være åpen for å prøve andre former for sosial omgang med mennesker eller andlre stiler?

 

Det finnes folk som er så bestemt på at det er viktig å kle seg best mulig at det er helt uaktuelt å eksperimentere med ulike klesstiler. Da forblir man bare den litt rare velkledde mannen som ikke passer helt inn. Hvis folk er vant til å se en fyr komme nedover en gate med dress og businesskoffert på vei til jobben kan de komme bort på byen å påstå å ha sett ham komme nedover der flere år etter at han begynte å jobbe et helt annet sted og ikke har gått den gaten en eneste gang de siste årene. Man skal være meget forsiktig med å bli så stil- eller situasjonsbevisst at man utelukker alt annet. Folk kan være meget dømmende og faktisk mer dømmende om man kler seg for pent.

 

Det skumle med å være for lik/repeterende og forutsigbar i væremåte eller klesstil er på godt og vondt at at folk vil huske og hindre en i å fornye deg flere år etter at man har endret væremåte eller klesstil.

 

Det beste er å vise flere sider av seg selv slik at folk blir undrende og nysgjerrig på hvem du egentlig er. Det er også viltig å opprettholde dette etter man blir kjent med folk. Det må ikke være et skuespill eller en maske man tar på i visse situasjoner.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig med TS hva gjelder punkt 1 men ikke hva gjelder trening eller "mote"

 

Hadde både sett og følt meg latterlig awkward/klaustrofobisk/rar/identitetskrise i de klærne du nevnte,

 

Typisk sommer-outfit for min del:

 

Småtrang tskjorte med god passform og trenings-referanse forran.

trainlikeamachinetshirtblackfront_large.jpg?1274

Diesel Darron bukser

427581_120213180750_Darron_Skinny.JPG

Og noen low top nike dunk sb eller lignende på føttene:

Nike-Dunk-Low-Pro-SB-Mens-Shoe-304292_064_A.jpg

 

 

Klær som man trives i = selvtillitsboost = all kinds of bitchez

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hår:

buzzcut1.jpg

Eller kortere.

 

Skjegg, 5-dagers eller kortere, øyebryn, ikke fikset på, kroppshår, intakt.

Solbriller, fake/billige (kom igjen, du kommer til å sitte deg på de eventuelt uansett)

 

Og når det kommer til trening, hvorfor må man være så deffet hele tiden?, jeg har for eks. noen kg ekstra for tiden, og under har jeg en brukbar fitness/strand-kropp.

 

Men når alt komme til alt trener jeg fordi jeg liker å trene tungt, og jeg målene mine går hovedsakelig rundt det å trene tyngre, og humør/selvtilliten som kommer framskritt på gym1 renner over til resten av livet og bitchez vil heller ha en fornøyd og smilende breiskuldret kar med 10kg+ enn en tynnfeit jævel med mindreverdighetskomplekser, trust me.

Endret av Primer4
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jenter er alt fra A til Å. Du har gotherjenta som vil ha en dyster, svartkledd, innhul, likblek og mannevond fyr med arr på armen. Det er barbiedukka fra landet som gjerne kunne tenke seg en mannete mann med stor M. "Skitt under neglene" (...)

Variasjonen er ekstrem!

 

Ytre faktorer:

1) Trening

Muskler for musklenes skyld har ingen funksjon. Trening må forstås som et ledd i å være sunn for at det skal bli deilig.

 

2) Mote

(..) Mange menn, i alle aldre, driter fullstendig i mote. Det sier seg selv at dette er håpløst i møte med en kvinne når vi vet at du bedømmes over det.

 

Det er et utall av stilkombinasjoner; skatere, rockere, hip-hop'ere, innvandrere og streetwear, bygdemote (ikke-mote), etc. Men det finnes en helt klar internasjonal standard som fungerer like godt i London som i Dubai. I Oslo som i Stockholm, New York og Moskva.

 

Jeg er heller ingen stor tilhenger av Janteloven, men jeg må likevel si at du legger deg lagelig til for hugg i denne tråden med denne glorifiseringen av Oslos vestkant. Du framstiller det som om man blir feit av å trene mye. Det kan man så klart bli hvis man spiser mye mer enn man forbrenner, men for de fleste gjelder dette bare på kort sikt som i et ledd for å nå målet sitt. Tvert imot blir man mer proporsjonert og får bedre holdning på sikt. Du legger også en uforholdsmessig stor vekt på klærne i tillegg til at bildene du bruker ikke yter klærne rettferdighet da de fleste av dem sitter på modeller som er fotografert av profesjonelle fotografer. Som andre har nevnt er det ikke alene så avgjørende som du vil ha det til og man kan fint føle seg bra og kle seg bra uten å se ut som Ferdinand Nicolay Ferner-Fredriksen (I hvert fall utenfor Bærum.)

 

Igjen, en karikatur av mine poenger. Men jeg skal være enig i at vestkantstilen ikke er for alle. Det har heller ikke vært mitt poeng. Jeg har eksemplifisert fra John F. Kennedy på 60 tallet(!), eller fra standardbilder fra store internasjonale motehus som Burberry og Ralph Lauren. At disse forstås eksplisitt som uttrykk for vestkantmoten sier vel egentlig sitt. Jeg mener derimot bestemt at dette er pent tøy som virker. Du er selvsagt velkommen til å mene at det er vestkantmote og fortsette med joggesko og hettegenser. Det kan til og med fungere bedre i enkelttilfeller ettersom jenter liker helt forskjellige ting. Poenget mitt er derimot at dersom man er en ensom frustrert ung mann har man antakeligvis behov for å forandre noe grunnleggende: Forholdet til klær (som antakeligvis er ikke-eksisterende.) Da er mine eksempler ekstreme, og kan ikke forventes å følge til punkt å prikke (som nevnt). La oss si frustrert ung mann 1 blir inspirert og kjøper seg en pen klokke. Frustrert ung mann 2 kjøper seg en lekker V-genser og dropper J&J hettegenseren fra 2004. Det kan ha en effekt på en date når man møter en jente som faktisk tilegner slike ting fokus og verdi. Kanskje. ;) Så kan du godt mobbe vestkanten om det får deg til å føle deg bra.

 

Det er ikke bestandig det hjelper å trene eller kle seg. Der janteloven står sterkt kan det ha en negativ effekt.

Da forblir man bare den litt rare velkledde mannen som ikke passer helt inn. (..) Folk kan være meget dømmende og faktisk mer dømmende om man kler seg for pent.

 

Den rare velkledde mannen? Hehe. Et slikt utsagn har jeg aldri hørt. Lassaron, derimot...

 

Dette er jeg dog litt enig i. På "bygda" kan god klesstil ha motsatt virkning. Jeg hater konformitet og jantelov. Skyr det som pesten. Jeg har derfor ment at dette passer seg best i en by i vesten som Oslo eller London. Jeg er for øvrig selvsagt enig i at det også er situasjonsbetinget. Du har en tendens til å karikere og polarisere mine poenger. Det ruinerer den fordelen jeg bestemt mener pent tøy kan ha. La oss f.eks tenke oss på en setting av en blind date. Du har snakket med en jente over nettet i flere uker. Hun møter deg på en restaurant. Dere er begge voksne mennesker rett før eller rett over 30. Du har ca et halvt sekund idet hun ser deg til å overbevise henne om at du er en ålreit type. T-skjorte og olabukse ala Primer 4's eksempler fungerer helt fint. Men hvorfor ikke slå til med det lille ekstra? Det kan absolutt ikke skade i en slik setting å stille opp i en pen blazer. Det viser at du er voksen nok, selvstendig nok, verdensvant nok, og ikke minst tøff nok til å gå utenom det trauste og forutsigbare. Du viser at du har investert i deg selv og har ambisjoner. Det er ikke slik at du Må ha både ambisjoner og selvrespekt for å gå med ålreit tøy, men det er gjerne slike konnotasjoner man tilegner den typen stil. Andre stiler kan selvsagt også fungere (les: med referanse til min første post om skaterchicks, gotherdamer, streetwear hiphop jenter, etc.) Mer generelt sett tror jeg absolutt alle normale, voksne, damer setter pris på en mann som kler seg vel. Jeg har rett og slett ikke tiltro til de damene som mener det ikke har en vesentlig effekt. Nå er det ikke slik at du kan være et rasshøl bare du går i ålreit tøy. Eller at de vil, som noen har sagt tidligere, stupe inn døra med munnen åpen fordi du har blakket deg på Burberry. Ideen er her at man har det bittelille hyggelige momentet ekstra for å imponere på en blind-date, den bittelille ekstra tanken ofret om at du ser godt ut. Selvsagt må man gjøre selve datingjobben selv. Klær er ingenting uten mannen de sitter på. Jeg føler dette blir for dumt å forsvare seg mot. Vi skjønner alle disse enkle forutsetningene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er heller ingen stor tilhenger av Janteloven, men jeg må likevel si at du legger deg lagelig til for hugg i denne tråden med denne glorifiseringen av Oslos vestkant. Du framstiller det som om man blir feit av å trene mye. Det kan man så klart bli hvis man spiser mye mer enn man forbrenner, men for de fleste gjelder dette bare på kort sikt som i et ledd for å nå målet sitt. Tvert imot blir man mer proporsjonert og får bedre holdning på sikt. Du legger også en uforholdsmessig stor vekt på klærne i tillegg til at bildene du bruker ikke yter klærne rettferdighet da de fleste av dem sitter på modeller som er fotografert av profesjonelle fotografer. Som andre har nevnt er det ikke alene så avgjørende som du vil ha det til og man kan fint føle seg bra og kle seg bra uten å se ut som Ferdinand Nicolay Ferner-Fredriksen (I hvert fall utenfor Bærum.)

 

Klassiske antrekk er ikke spesielt for vestkanten eller Bærum. Folk kler seg slik i de fleste europeiske storbyer, også i Sverige og Danmark. Det er bare nordmenn som er dårlige til å kle seg. Dermed blir skillet mellom folk flest og de som faktisk har peiling ganske stort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen, en karikatur av mine poenger. Men jeg skal være enig i at vestkantstilen ikke er for alle. Det har heller ikke vært mitt poeng. Jeg har eksemplifisert fra John F. Kennedy på 60 tallet(!), eller fra standardbilder fra store internasjonale motehus som Burberry og Ralph Lauren. At disse forstås eksplisitt som uttrykk for vestkantmoten sier vel egentlig sitt. Jeg mener derimot bestemt at dette er pent tøy som virker. Du er selvsagt velkommen til å mene at det er vestkantmote og fortsette med joggesko og hettegenser. Det kan til og med fungere bedre i enkelttilfeller ettersom jenter liker helt forskjellige ting.

 

Jeg prøvde ikke å karikere innlegget ditt. Jeg svarte på det slik jeg oppfattet det og det kan se ut som jeg ikke bommet totalt basert på de andre svarene du har fått.

 

I de miljøene jeg oppholder meg i, er det ikke negativt å ønske å se presentabel ut, men det er ikke alltid veldig positivt heller. Å møte opp i blazer eller slips vil være å kle seg opp litt for mye i de fleste situasjoner. Men det kommer vel av at vi kommer fra forskjellige steder og har erfaringer med forskjellige mennesker, så det du sier er sikkert riktig på vestkanten.

 

Poenget mitt er derimot at dersom man er en ensom frustrert ung mann har man antakeligvis behov for å forandre noe grunnleggende: Forholdet til klær (som antakeligvis er ikke-eksisterende.) Da er mine eksempler ekstreme, og kan ikke forventes å følge til punkt å prikke (som nevnt). La oss si frustrert ung mann 1 blir inspirert og kjøper seg en pen klokke. Frustrert ung mann 2 kjøper seg en lekker V-genser og dropper J&J hettegenseren fra 2004.

 

Jeg kan være enig i det. Å gå fra å se ut som en dass til å se normalt presentabelt ut for situasjonen, kan gjøre en stor nytte. Men du overvurderer marginalnytten ved å ga fra det punktet til blazer, slips og hvit bukse.

 

Enda viktigere er det at man føler seg komfortabel i det man har på seg. Hvis man er stivpyntet, men har en personlighet, væremåte og holdning som overholdet ikke passer sammen med klærne, vil folk kjapt gjennomskue fasaden og kanskje tenke at man prøver å kompensere for noe.

 

Det kan ha en effekt på en date når man møter en jente som faktisk tilegner slike ting fokus og verdi. Kanskje. ;) Så kan du godt mobbe vestkanten om det får deg til å føle deg bra.

 

Ja, hvis det er de jentene man sikter på å møte. So Heidi påpekte tidligere i tråden, har jeg ikke inntrykket av at jenter flest har noe imot at folk bare er presentabelt kledd og ikke veldig pent kledd. Og jeg har vel aldri mobbet vestkanten?

 

Klassiske antrekk er ikke spesielt for vestkanten eller Bærum. Folk kler seg slik i de fleste europeiske storbyer, også i Sverige og Danmark. Det er bare nordmenn som er dårlige til å kle seg. Dermed blir skillet mellom folk flest og de som faktisk har peiling ganske stort.

 

Det skal jeg ikke utelukke. Jeg har ikke reist mye rundt i Norden eller resten av Europa for andre formål en ferie.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Det med å kle seg for formelt eller ikke er veldig ... flytende. Noen kan komme på grillfest i dress og få det til å virke naturlig, mens andre kan virke blærete i det de får på seg noe med krave. Å komme overkledd kan virke stilig eller overlegent, og å komme underkledd kan virke avslappet selvsikkert eller slaskete.

 

Det sagt så hjelper det å komme seg opp på et slags minstemål. Rent, bare hullete hvis det er meningen, noenlunde passform og størrelse, og ved tvil så er det gjerne mer diskret å droppe ting med bilder og tekst.

Endret av Djn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som finner åpningsinnlegget til noe hjelp? For såvidt en grei gjennomgang av mote og et artig eksempel av hvordan man ikke skal kle seg med tanke på han med svære klokka og rare buksa. Utover det var det bare selvfølgelighet jeg går ut i fra at alle vet om.

Lenke til kommentar

Det kan være noe i at enkelte antrekk er helt ut. I går passerte jeg ei dame som hadde på seg hettegenser, joggebukse og stygge sko. Joggebuksen var alt for lang og gikk under halve skoen. Det hjalp heller ikke at hun så ut som Ringeren i Notre Dame og luftet et beist av en hund. Det lite innbydende ansiktet stakk på en måte ut av den gedigne hetten på genseren. Det var litt av et syn. Ikke at jeg er perfekt selv, men dette var hinsides hva jeg forventet å møte på vei til butikken.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som finner åpningsinnlegget til noe hjelp? For såvidt en grei gjennomgang av mote og et artig eksempel av hvordan man ikke skal kle seg med tanke på han med svære klokka og rare buksa. Utover det var det bare selvfølgelighet jeg går ut i fra at alle vet om.

 

Nå er jo disse rådene myntet på menn som virkelig sliter. Jeg tror det er en del selvfølgeligheter de har gått glipp av.

 

Jeg er tilhenger av tough love. Heller en real utfordring enn kosing på kinnet. Det betyr ikke at jeg er hjerterå. Jeg lagde denne tråden fordi jeg er oppriktig opptatt av at det er en rekke menn som sliter alvorlig med ensomhet. Unge menn i sitt livs prime som sitter ensomme med håp, drømmer, kjærlighet som ingen vil ha, i det hele tatt livsprosjekter som virker ufullstendige. Det gjør egentlig litt vondt å tenke på at ikke alle har det så lett. Man kan ha alt, men uten kjærlighet har man ingenting. Mykt svada? Overhodet ikke. Jeg har en kamerat som har slitt med dametrøbbel i alle årene jeg har kjent han. Fyren har en topp jobb med god lønn, nedbetalt gjeld på boliglån, en antydning til måne, og totalt og fullstendig mangel på kjæreste. Det gjør at hele meningen med hans eksistens må revurderes. Hva er det han lever for når han ikke finner seg en å dele det med? Veldig interessant og dypt sørgelig problemstilling. Jeg vet rimelig godt hvor bedriten klesstil han har. En skjorte hadde gjort underverker. En dress på byen i hans alder hadde ingen løftet et øyebryn over, men det hadde antakeligvis gjort at han så en anelse mindre fortapt ut. Kanskje det hadde hjulpet? Man trenger jo i teorien bare å overbevise en dame.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er morsomt hvordan alle begynner å kritisere klærne, istedenfor å faktisk prøve ta poenget til TS. Det han vil få fram er såklart at det er viktig å ta vare på seg selv. Å engasjere seg litt i sitt eget utseende. Ikke bare når det gjelder klær, men også kroppsholdning, lukt, ansiktsuttrykk, osv. Alt handler om hvordan man presenterer seg selv. Det er det jentene kan se. Før noen skal komme og rette meg opp, ja, hvordan man føler seg påvirker også hvordan man presenterer seg selv. Saken er at klær er simpleste måten man kan forbedre seg selv på, uten å måtte jobbe noe særlig med det. Det er såklart ikke det eneste du må fokusere på, men det går mye fortere å kjøpe seg et par nye plagg, enn å trene opp sosiale ferdigheter og fjerne mentale sperrer du har hatt siden barndommen.

 

Jeg kan like gjerne legge til noen meninger om klesstilen. TS har helt klart noen gode poenger. Kjøpe enkle, tidløse klesplagg. Dropp store logoer, idiotiske detaljer som ikke hører hjemme, og sørg for at klærne passer kroppsfasongen din. Følger du det, så finnes ingen jenter som diskvalifiserer deg på grunn av klærne, sett bort i fra jentene som tilhører veldig sære undergrunnsmiljøer.

Jeg kan også legge til at jeg tviler på at de fleste som ikke er fra Oslo vest har råd til å handle på Ferner Jacobsen. Ihvertfall ikke nok til at det lønner seg å handle der.

 

Jeg vil også kommentere bildet til KarlChilders: Det der hadde sett ti ganger bedre ut med lange, oppbrettede ermer, og uten t-skjorten under.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenk det, du som sitter der du sitter og leser dette, med runkepapiret på PC-bordet, to terra med pr0n på HDene, tomme colaburker og et innbitt hat mot de menn med større penis, skarpere kjevelinje, større biceps, og i-et-forhold-status på facebook med en hottie du aldri tror du kan få.

 

Haha, knallbra :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...