Gå til innhold

Vi har testet Android-konsollen Ouya (Android)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kunne vurdert denne, men så lenge den bruker sin egen butikk tror jeg det blir uaktuelt. Jeg er ikke interessert i å kjøpe det samme spillet flere steder, men det blir jo nødvendigvis konsekvensen om jeg vil spille det på flere dingser. Normalt kan man jo spille alle Android-spill man har kjøpt på alle Android-dingser man eier, og har tilnærmet garantert bakoverkompatibilitet, så alt er på plass uansett hvor mye man oppgraderer. Dersom Ouya-prosjektet havarerer gjør jo også spillsamlingen det.

 

Jeg ser ikke hvorfor denne konsollen skal gjøre seriøs gaming mindre praktisk.

 

Jeg tror ennå ikke jeg har forstått hva "seriøs gaming" er. :p

Lenke til kommentar

Jeg tror ennå ikke jeg har forstått hva "seriøs gaming" er. :p

Vet du ikke at spilling er srs bsns? :D

 

Det er absolutt ikke lov å ha morro uten å betale en halv høvding for hvert spill, og totalt obskjøne beløp for selve konsollen på frigivelsesdatoen. Videre må alle "seriøse" spill bestå av minst halvparten video-sekvenser, og resten av spillet må være mest mulig likt versjonen som kom i fjor. Alle spill må være basert på en flerspillerdel der man har lekekrig med våpen som er like effektive som luftgevær, eller kreve minst et par timer kontinuerlig spilling for å "oppnå noe". Alle andre spill må behandles med avsky og forrakt. Personer som våger å like enkle spill, eller bare spiller en liten stund mens de venter på noe annet må utstøtes og trakasseres i alle sammenhenger der man møter dem.

 

Faktisk er jeg ikke sikker på om "seriøse gamere" har lov til å ha det morro i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er mulig jeg ikke har fått det med meg, men i konklusjonen står det ingenting om hvordan Ouya skal konkurrere med det stadig økende antallet smarttelefoner som gruser den på maskinvare og ytelse. Jeg mener Ouya er uinteressant når den ligger bak håndholdte enheter som folk må ha pga telefoni.

Lenke til kommentar

det er kun top-modeller som ligger over i ytelse. disse er også langt dyrere og har værken håndkontroller eller ment å bli brukt mot tv. blir litt som å sammenligne en motorsykkel med en bil.

 

du får fremdeles kjøpt telefoner til ca 200 som er til telefoni. ved ca 500 får du noe som er ca high-end fra 2008(enkel smart-telefoni). til ca 1000kr som ouya vill ligge på og opp til ca 2000kr får du en smart telefon du vill angre på at du kjøpte(spesielt om den var ment å spille på). telefoner jeg har kjøpt som ikke har vært angret på er telefoner som er litt dyre. (3000+)

Lenke til kommentar

Jeg tror det er mange her på forumet som tror at folk flest har iPhone 5 og Galaxy S4. For all del, disse selger bra, men det er store deler av befolkningen som faktisk lar det går et år eller tre mellom hvert telefonkjøp, og gjerne lander på en modell til en drøy tusenlapp når de faktisk handler.

Lenke til kommentar

Rett skal være rett, man må ikke veldig opp i pris for å slå Ouya på ytelse. Nexus 7 koster for eksempel fra 1750,- (den har riktignok ikke HDMI ut). Ouya er rimelig med tanke på at du får med en gamepad, men jeg tror mange forventer urealistisk mye av den. Jeg har ingen tro på at den får utbredelse nok til at den blir prioritert spesielt høyt av utviklere. Mine forhåpninger ligger på at den skal bli god på emulatorer og at den skal få en stabil og rask utgave av XBMC. Det er en liten og søt men relativt treg boks for spesielt interesserte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mulig dette er feil post å spørre i, men er det noen som veit om noen norsk lanseringsdato?

 

Titter på sidene til OUYA, går jo ann å bestille derfra, men ser jo også at den skal føres av Gamestop og Amazon også, ikke at noen av de er tilgjengelige i norge uten toll.

Tenker det hadde vært utrolig gøy å få leke seg med boksen da, om jeg har lest riktig, følger det med utvikleralternativer ved hvert konsollkjøp, så det er bare å sette seg ned å lage spill, med Unity blandt andre verktøy :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...