Gå til innhold

Spill kontroll/gamepad til android?


Anbefalte innlegg

Hei. Har veldig lyst på en spillkontroll/gamepad til min Sony Xperia Z og fant Moga Gaming. Bestilte en men det viste seg at pris med frakt blir nærmere 700kr FØR toll. Så jeg må nok lete videre.

 

Jeg ser etter en kontroll med følgende:

stikke og dpad på venstre side.

bør ha en ekstra stikke eller dpad på høyre side men klarer meg uten.

4 knapper på høyre side

to skulderknapper

 

Kontrollen vil bli mest brukt i emulatorer, da spesielt SNES, NES, Sega og N64. Ser helst etter kontroll med feste til mobilen slik som Moga. Men jeg klarer meg nok uten og.

 

Bør være trådløs (blåtann). USBotg er siste utvei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

Jeg har nettopp bestilt meg en 60$ Moga Hero Power gamepad til telefonen min (S4). Jeg har fra før av en såkalt iControlPad (som jeg har hatt i over 2 år), i og med at dette var det eneste reelle alternativet når det gjaldt gamepad til min daværende S2. IControlPaden har sine mangler derimot, både når det gjelder fraværet av trykkbare analoge spaker og L2/R2. I tillegg er den medfølgende telefonholderen ikke av den beste sort, så jeg googlet sent i går på alternativer til min utdaterte iControlPad.

 

Da fant jeg ut om Moga gamepadene, men jeg gikk for Moga Hero Power i stedet for Moga Pro/Moga Pro Power på grunn av dens kompakte og lommevennlige størrelse (iControlPad'en var svært lommevennlig).

 

I tillegg ser det ut som teamet bak Moga gamepadene er svært opptatt av å få til offisiell spillstøtte til Google Play spill i Android. Dette var noe iControlPad teamet aldri fikk til.

 

Holderen til Moga gamepadene virker helt genial, og jeg gleder meg til at mitt eksemplar kommer i posten ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg har nettopp bestilt meg en 60$ Moga Hero Power gamepad til telefonen min (S4). Jeg har fra før av en såkalt iControlPad (som jeg har hatt i over 2 år), i og med at dette var det eneste reelle alternativet når det gjaldt gamepad til min daværende S2. IControlPaden har sine mangler derimot, både når det gjelder fraværet av trykkbare analoge spaker og L2/R2. I tillegg er den medfølgende telefonholderen ikke av den beste sort, så jeg googlet sent i går på alternativer til min utdaterte iControlPad.

 

Da fant jeg ut om Moga gamepadene, men jeg gikk for Moga Hero Power i stedet for Moga Pro/Moga Pro Power på grunn av dens kompakte og lommevennlige størrelse (iControlPad'en var svært lommevennlig).

 

I tillegg ser det ut som teamet bak Moga gamepadene er svært opptatt av å få til offisiell spillstøtte til Google Play spill i Android. Dette var noe iControlPad teamet aldri fikk til.

 

Holderen til Moga gamepadene virker helt genial, og jeg gleder meg til at mitt eksemplar kommer i posten ;)

Du skrev dette for noen måneder tilbake, så jeg regner med du har fått den. Hvordan virker den?

Lenke til kommentar

Aah, glemte å gi tilbakemelding. Jeg er storfornøyd med den, men det tok ca 1 måned fra jeg bestilte til jeg fikk den i posten. Jeg bruker ikke lenger iControlPad'en, for å si det slik. Den er nå utdatert, og Moga har tross alt støtte for en god del nye spill som er å finne på Google Play nativt, dvs en slipper å tukle med keymapping og masse dilldall.

 

Denne er som sagt meget kurant til emulatorer og den slags på telefonen. Det var deilig med clip-on mekanismen som telefonen festes i gamepaden på.

 

Men for å ikke høres ut som en vandrende reklame for Moga, kan jeg ta med ting som ikke var helt optimalt.

 

Den har en litt stiv pris, R2/L2 tastene er ikke av beste sort og jeg kunne ønsket at det var mulig å tilte telefonen enda et par grader bakover når gamepaden er festet på (merkes best når man ligger på ryggen i senga å skal spille).

 

Men jeg anbefaler denne på det varmeste ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...