Gå til innhold

Ved hvilken alder mister man «fribilletten»?


O3K

Anbefalte innlegg

[/size]

Følger du med i avisene og nyhetene ? Det er mange ettåringer og toåringer som er i "helvete" hvor de plages og mishandles av "djevler" hver eneste dag. Eller er helvete noe du mener ikke eksisterer og ingen havner i ?

 

Vet ikkje korleis eg skal tolke dette :/ Kva meiner du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

@IHS

 

Så hva er definisjonen på helvete? Og hva er definisjonen av himmel? Hvem er djevelen? Og likeså gud? Du har mange påstander, men lite substans!!

Lenke til kommentar

@IHS

 

Så hva er definisjonen på helvete? Og hva er definisjonen av himmel? Hvem er djevelen? Og likeså gud? Du har mange påstander, men lite substans!!

Det er mange som er djevler og helvete er deres verden, iStereo

 

Joh 6:70 "Da sa Jesus til dem: «Har jeg ikke utvalgt dere tolv? Og en av dere er en djevel!» Han sa dette om Judas, sønn av Simon Iskariot. For han skulle forråde Jesus, og han var en av de tolv."

 

Mens Jesus Kristus er gud og himmelen er hans verden.

Lenke til kommentar

Hvis et barn som opplever mishandling blir frelst, er det da i himmelen eller helvete?

Å være i himmelen er å være i kjærlighetens verden, Hugo_Hardnuts

 

Du kan ikke samtidig være i himmelen og helvete, være død og levende.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Men vist Himmelen og Helvætte er no, kva er etter døden?

Det samme, døden er ikke en utvei som en del tror :)

Så du trur på reinnkarnasjon?

Akkurat som himmelen er her og nå, så er også gjenfødelsen (reinkarnasjonen) her og nå. Alt dette folk tror skjer etter den fysiske død, skjer i virkeligheten allerede her og nå.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Er det faktisk kristne som tror på reinkarnasjon?

Vi liker å tro at små barn er uskyldige, men det finnes barn som har foreldre som sitter i fengsel, som tidlig begynner å leke "drapsleker" med dukkene sine, prøver å stikke dem med kniv rett og slett.

Det er jo ikke så uskyldig, når det er ment alvorlig fra barnets side.

 

Dette er bare til ettertanke. Jeg tør ikke si hva som skjer med slike barn dersom de plutselig står foran perleporten.

Men i de nær døden-opplevelsene jeg har lest om, har det ikke stått noe om barn i helvete. Altså, folk har fått se helvete, og beskrevet de menneskene de så der.

 

En del er sinte på kristendommen pga begrepet arvesynd, som teoretisk sett også omfatter nyfødte babyer.

Lenke til kommentar

Og hvilke etterprøvbare beviser har du som støtter dette synet?

Akkurat som himmelen er her og nå, så er også gjenfødelsen (reinkarnasjonen) her og nå. Alt dette folk tror skjer etter den fysiske død, skjer i virkeligheten allerede her og nå.

Kanskje et Bibelsitat vil kaste lys over- om så er tilfelle, IHS?

 

Tronens Ambassadør

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

IHS er en god buddhist .. ;) og hvis vi koker dette ned til hva det er, så reinkarneres du utallige ganger gjennom en helt vanlig dag. Alt er i konstant endring hele tiden, du også ... så hver gang du på ny begynner å reagere på en følelse eller en tanke, oppretter du en ny bruker, men du får det ikke med deg, og antar at du er en "klippe" som uforanderlig beveger deg gjennom "virkeligheten".

 

schtilig ..

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Kanskje et Bibelsitat vil kaste lys over- om så er tilfelle, IHS?

Ja, BmOnline

 

Når det gjelder at himmelen er her og nå, blir det Matt 23:13 og Ef 2:6

 

Matt 23:13 "Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere stenger himmelriket for menneskene. Selv går dere ikke inn, og dem som vil gå inn, slipper dere ikke inn."

 

Her sier Jesus Kristus at himmelriket er noe menneskene kan gå inn i nå, men at fariseere og skriftlærde ikke vil gå inn i himmelriket og heller ikke lar andre gå inn i himmelriket.

 

Ef 2:6 "Men Gud......I Kristus Jesus har han reist oss opp fra døden sammen med ham og satt oss i himmelen med ham."

 

Her sier Paulus at han og de kristne her og nå sitter i himmelen sammen med Jesus Kristus.

 

Når det gjelder gjenfødelsen må det bli Joh 3:3

 

Joh 3:3 "Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike.» «Hvordan kan en som er gammel, bli født?» sa Nikodemus. «Kan noen komme inn i mors liv igjen og bli født for andre gang?» Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født av vann og Ånd, kan ikke komme inn i Guds rike."

 

Her sier Jesus Kristus at gjenfødelse her og nå fører til at du ser og kan komme inn i Guds rike dvs. himmelriket.

 

At kristne blir født på ny (gjenfødelse) og ser Jesus Kristus som er i himmelen her og nå er ellers en velkjent sak.

 

Når det gjelder helvete må det bli Matt 5:29

 

Matt 5:29 "Om ditt høyre øye lokker deg til fall, så riv det ut og kast det fra deg! For det er bedre for deg å miste én kroppsdel enn at hele kroppen blir kastet i helvete. Og om din høyre hånd lokker deg til fall, så hugg den av og kast den fra deg! For det er bedre for deg å miste én kroppsdel enn at hele kroppen kommer til helvete."

 

Her sier Jesus Kristus at kroppen her og nå kan havne i helvete.

 

Mao: Ingen av disse skriftstedene snakker om noen sjel som etter døden går til himmelen eller helvete.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Ja, jeg vil gjerne få sitere Ordet på dette grunnlag, angående vår sjel. For det er akkurat det Gud taler om i sitt Ord:

 

Sal 16,10 Du overgir ikke min sjel til dødsriket, du lar ikke din trofaste tjener ...

Sal 30,4 Herre, du førte min sjel opp fra dødsriket, du ga meg liv på nytt da je...

Apg 2,27 For du skal ikke forlate min sjel i dødsriket og ikke la din hellige s...

 

 

Mvh

 

Tronens Ambassadør

ps:

Og alt dette får man del i ved tro, ingen gjerninger. Og man skal bli født på ny for å motta det, jfr AP Gj 2,38 : På den Herre Jesu Kristi navn til syndenes forlatelse. Det finnes ingen annen vei, enn den Som Herren har befalt. Da sier Han, det du løser på Jorden, skal være løst i Himmelen, og det du binder på jorden skal være bundet i Himmelen, Amen!

 

Og sannelig sa Han ikke at Han ville ta med seg den dødsdømte ved Hans side på Korset til Himmelen, etter at Han stod opp den tredje dag, etter å ha vært i dødsriket og tatt nøklene til døden ifra djevelen. Etter at Han endog var og vitnet i Paradis for dem som trodde på Ham forut, at Han var den som profetene hadde talt fremsynt om skulle komme. (Jesus Kristus)

 

Han var også i Helvetet og vitnet for dem som var i varetekt der til dom- og sa det samme til de. Det står skrevet. Det er Peter som fikk nøklene til Himmelen. Men Jesus har nøkkelen til dødsriket.

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

I innlegget ditt ser det ut som om du setter likhetstegn mellom dødsriket og helvete ?

 

I Åp 20:14 kan du lese at dødsriket er noe som til slutt vil havne i helvete (ildsjøen), så dødsriket og helvete kan ikke være det samme.

Nei, det er ikke skrevet for at noen skal tro det du siterer. Da siterer jeg Bibelens tekst, så unngår vi feil:

Pet. 3,19 står det; ”ved hvilken Han også gikk bort og forkynte for de åndene som var i fengsel, de som tidligere var ulydige den gang da Guds langmodighet ventet i Noahs dager”.

 

Falske lærere

2 Men det fantes også falske profeter i folket, og på samme måte skal det stå fram falske lærere blant dere. De skal lure inn vranglære som fører i fortapelsen, og til og med fornekte den Herre som har kjøpt dem fri. Dermed fører de raskt seg selv i fortapelsen. 2 Mange kommer til å følge dem i utskeielsene deres, og på grunn av dem vil sannhetens vei bli spottet. 3 De er grådige og farer med dikt og bedrag for å slå mynt på dere. Men de har alt lenge hatt dommen hengende over seg, og fortapelsen ligger og lurer på dem.

4 For Gud skånte ikke engler som hadde syndet, men styrtet dem ned i avgrunnen, hvor de holdes i varetekt med mørkets lenker til dommen.

 

Kommentar 4:

Her er sjelene til de som spottet Herrens Ord, de falske profeter i gammel tid.

 

Å komme til Himmelen, det betyr at vi vil få AKKURAT det samme utseendet som vi hadde da vi var i vår beste alder, 25- år gammel. Slik vil vi forbli til evig tid i Kristus Jesus. Det vil bli en ny himmel og en ny jord. Herren sier, både Himmel og jord skal forgå, men MITT ORD skal bestå, Amen!

 

Tronens Ambassadør

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

I innlegget ditt ser det ut som om du setter likhetstegn mellom dødsriket og helvete ?

I Åp 20:14 kan du lese at dødsriket er noe som til slutt vil havne i helvete (ildsjøen), så dødsriket og helvete kan ikke være det samme.

Nei,....

Jo, det står

 

Åp 20:14 "Så ble døden og dødsriket kastet i ildsjøen"

 

Når Jesus Kristus døde, var han i dødsriket ikke i ildsjøen (dvs. helvete) som det ikke er noen oppstandelse fra. Når Jesus Kristus stod opp fra de døde stod han opp fra dødsriket, ikke fra ildsjøen (dvs. helvete)

 

Det er først etter den endelige dommen djevelen og hans engler havner i ildsjøen (dvs. helvete)

 

Matt 25:41 "Så skal han si til dem på venstre side: ‘Gå bort fra meg, dere som er forbannet, til den evige ild som er gjort i stand for djevelen og englene hans."

 

Åp 20:10 "djevelen, som hadde forført dem, ble kastet i sjøen med ild og svovel, hvor også dyret og den falske profeten er. Der skal de pines dag og natt i all evighet."

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...