Gå til innhold

Ved hvilken alder mister man «fribilletten»?


O3K

Anbefalte innlegg

Vel, jeg registrerer nå fortsatt at du sier at troen korrupteres av organisasjonene. Men det er fortsatt disse organisasjonene som har satt sammen den boka du siterer fra. Så det er fortsatt et paradoks i mine øyne.

 

 

Siden jeg ikke tror på gud, så er det jo enkelt for meg å si at det var mennesket og ikke gud som var en massemorder i det tilfellet. Men i et tenkt scenario hvor guden i bibelen var virkelig, så ville også denne kvalifisere til en massemorder, med syndefloden og utslettelsen av Sodoma og Gomorra som eksempler jeg kommer på i farta. Litt klønete av en allmektig gud å ikke klare å forutse at massedrapene heller ikke løste noen ting eller...?

 

 

Så bibelen har ingen motsigelser fordi det står i bibelen at den ikke har det. Det kalles sirkulærargumentasjon og er ikke brukbar til så mye gitt. Videre observerer jeg at svært mange religioner hevder at deres skrifter er skrevet med hjelp av gud(ene) selv, uten at vi har noe annet enn deres ord for dette. Så det ville være en smule hyklersk av meg å anerkjenne at akkurat de kristne snakker sant på dette punktet, og ikke alle de x-antall andre religiøse rundt om i verden.

 

Og nei, jeg vet ikke at mennesket har en ånd eller sjel i seg. Det er aldri blitt påvist noe sjel og jeg har heller aldri sett noen.

 

 

Jeg tror hunder er gode til å lese kroppsspråk, hvilket ikke er så merkelig tatt i betrakning at de er avlet frem for å samspille med mennesker. Men kroppspråk er ikke det samme som ånd/sjel.

Siden du spørr H_H, så skal du jo få svar. Nå kreves det jo meget ekstra å vise deg hemmeligetene i Bibelen, siden du jo selv påstår at du ikke tror. Men hvis jeg tar deg tilbake til møtet i Nikea år 325 e kr, så kan du i dette møtet observere at samtlige geistlige var samlet der for at de skulle få skikk på hvem de kristne egentlig var. Du ser sikkert tegningen? Alle kristne ble etter møtet å kalle katolikker. INGEN andre fikk lov til å kalle seg kristne, hvis de ikke var katolikker. Dette var første gang folk fikk smake satans medisin i stoor skala. Dette medførte bl.a. til at Den romersk katolske kirke forfulgte og drepte ca 70 millioner kristne, som nektet å bli katolikker. De ville være kristne, fordi Herren åpenbarte til individene uteom dette falske systemet DKK, at de aldri hadde vært i nærheten av en kristen, fordi det er Herren som bestemmer og ikke paven eller noen andre systemer.

 

Og til slutt. Det er ikke disse systemene som har skrevet Bibelen, nei- den er satt sammen av profeter, som Herren vår Gud Selv har valgt ut, som til eks Paulus. Og her kan du lese mer om akkurat Ham:

 

http://bmonline.no/html/heb3.html

 

Systemene vil ikke ha noe med Herren å gjøre, de lagde sine egne dogmer. Derfor er det vi har mye straffedom over oss, dvs de som ikke hører etter. Det er Han som er basen- så slik henger det sammen, H_H. Det samme var det i Egypt under Moses, da Israels barn vandret over rødehavet og Herren laget en vei over, slik at havet stod som vegger på begge sider, og når fienden kom, så ble alle drept- fordi de forfulgte Hans folk. Der ser du. Men det er HANS vilje, skal vi sette oss til doms over Gud? nei, Gud forby. Det er Hans foremål og dom. Han er arkitekten bak alt, det er vi som snubler og trenger hjelp, ikke Han.

 

Tronens Ambassadør

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ikke det? Du kjenner altså ikke til det som kalles kanonisering av skriftene? http://en.wikipedia.org/wiki/Biblical_canon#Christian_biblical_canons

Men stikk fingeren i jorda. kanon her og kanon der, de har da ikke skrevet noe som helst.

 

Du har vel hørt om Vatikanet? Der har du noen som har ord på seg til å gjøre endringer etter egen nese. Men det er ikke slik Herren ville at det skulle være.

 

Tronens Ambassadør

Lenke til kommentar

Hvis du mener gjentatte oversettelser og redigeringer ikke har noe å si for innholdet i en bok, tror jeg kanskje du trenger den fingeren i jorda mer enn meg.

Du må ikke ta slik på vei, fordi den OPPRINNELIGE Bibelen er blitt skrevet av Profetene, jaa. Og de som har drevet med endringer har ikke fulgt opp det som stod skrevet, med andre ord kan vi godt si at dagens bibler er Donald duck i forhold til King James AV 1611. Så vi prater faktisk forbi hverandre, hører du? :)

 

http://www.kingjamesbibleonline.org/1611-Bible/

 

Her er de som har stått for dogmene, menneskeskapte lærersetninger i Bibelen som senere er skrevet og endret av de, Vatikanet og div foretak influert av Vatikanet.

 

I Bibelen står da også dette som før henvist til:

Matt 15,9

 

Her kan du se hvor meget som er blitt fjernet i norskoversatte bibler, H_H:

 

http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=2148&sid=f92570b665fcf2beb054394a189dc785

 

Og listen over bibler som ikke holder mål:

 

http://bmonline.no/download/Endringer.pdf

God helg H_H.

Tronens Ambassadør

BmOnline

 

 

Lenke til kommentar

Da er det jo vel og bra at du vet hva som sto i originalen (hvor fant du den forresten?), slik at du kan fortelle folk hva som er rett og galt. Jeg regner med du er stødig i gammelgresk.

Prøver de å være Flexnes?

 

Om du leser i King James av 1611, så skal du slippe å grave etter "gammelgresk"- fordi akkurat denne versjonen av 1611 ikke har så mange oversettings-lagde feil som den norske Bibelen fra vatikanet. (1935). Men de gamle fra 1800 tallet er ikke av veien hvis vi sammenlikner med dagens donald duck- bibler.

 

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Prøver de å være Flexnes?

 

Jeg syns det er morsomt at du tror du kan stole på en hvilken som helst oversettelse vi har i dag, inkludert de gamle. Originalen er det ingen som har, og hvem vet hva slags endringer som er gjort lenge før 1611. Gjør det meg til Fleksnes, ja, da er jeg vel Fleksnes. :)

 

Spørsmålet er: Hvordan vet du at oversettelsene ikke er «av veien» når du ikke har originalen, og heller ikke kan gammelgresk slik at du i det minste har lest NT på originalspråket?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vel, Imsvale du har nok ikke lest mitt svar til deg. Jeg sier da ikke noe om at jeg stoler eller liker de nye oversettelsene. Det jeg har hevdet er at NÅR man endrer BIBELENS ORD til menneskedogmer, så blir det vantro og synd. Fordi du kan ikke tjene to herrer. både mammon og Jesus. Og når Guds Ord blir så forandret i oversettelsene- så blir det donald duck og bare for å ha nevnt det- det leser jeg heller ikke.

:)

Jeg har ja lest så meget at jeg er meget fornøyd med King James av 1611. Og det er av mange årsaker ikke bare min egen mening. Mange er det som mener akkurat det samme.

Om du studerer lenkene over her, så finner du ut hva jeg mener, nøyaktig.

 

BmOnline

 

 

Lenke til kommentar

Jo, skulle jeg lest noe så ville jeg lest King James også, for det er den som mest trolig ligger nærmest originalen blant alternativene (færre ledd med oversettelser, mindre modernisering). Men jeg lurer nå ennå på hvilke kriterier man kan ha for å være fornøyd, når man ikke har noen fasit å sjekke mot. Det man har er en senere «utgave» med ukjent antall endringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må ikke ta slik på vei, fordi den OPPRINNELIGE Bibelen er blitt skrevet av Profetene, jaa. Og de som har drevet med endringer har ikke fulgt opp det som stod skrevet, med andre ord kan vi godt si at dagens bibler er Donald duck i forhold til King James AV 1611.

Og hvem var det som utformet og godkjente King James bibel...? Det er nettopp disse organisasjonene du snakker om tidligere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og hvem var det som utformet og godkjente King James bibel...? Det er nettopp disse organisasjonene du snakker om tidligere.

Nei, ikke alle- men mange, H_H. Du må huske på at der fins andre- som vil det gode- men de er helt klart i mindretall. Og når Profetene skrev dette ned, så var det Herren selv som valgte dem ut til å gjøre dette. Uansett hvor mye fra skogen og ørkenen de kom, de gjorde akkurat det Herren sa de skulle gjøre. Disse menneskene i dag gjør fortsatt det samme- de som ER de troende. De vantro bryr seg ikke.

 

Slik er de to sidene, de er begge fra naturen, men den ene er i Lyset og den andre er i mørket. Vi vet at mørket kom inn i Edens Have- og har siden vært her, syndefallet. les det andre innlegget i denne strengen:

 

http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=99

 

Tronens Ambassadør

BmOnline

Lenke til kommentar

Nei, hva skal man med originaler i en verden hvor alle er ærlige og ingen endrer på noe som helst av politiske interesser.

 

Hvorvidt man kunne vite at det faktisk var originalen, er en annen sak.

Det er Jesus Kristus selv som er originalen, han er Guds ord, han er Sannheten !

 

Hva kristne har skrevet om ham, er bare supplementer og ikke "the real thing"

 

Joh 5:39 "Dere gransker skriftene, for dere mener at dere har evig liv i dem – men det er de som vitner om meg! Likevel vil dere ikke komme til meg så dere kan ha liv."

 

Du får ikke evig liv av å lese bibelen !

Lenke til kommentar

Det er Jesus Kristus selv som er originalen, han er Guds ord, han er Sannheten !

 

Hva kristne har skrevet om ham, er bare supplementer og ikke "the real thing"

 

Joh 5:39 "Dere gransker skriftene, for dere mener at dere har evig liv i dem – men det er de som vitner om meg! Likevel vil dere ikke komme til meg så dere kan ha liv."

 

Du får ikke evig liv av å lese bibelen !

Kremt.. hark.. host..

 

Hva med, 24 Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som hører mitt ord og tror på ham som har sendt meg, har evig liv og kommer ikke for dommen, men er gått over fra døden til livet. 25 Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den time kommer, ja, den er nå, da de døde skal høre Guds Sønns røst, og de som hører, skal leve. 26 For slik Far har liv i seg selv, har han også gitt Sønnen å ha liv i seg selv, 27 og han har gitt ham myndighet til å holde dom fordi han er Menneskesønnen. 28 Undre dere ikke over dette, for den tiden kommer da alle de som er i gravene, skal høre hans røst. 29 De skal komme fram, og de som har gjort det gode, skal stå opp til livet, men de som har gjort det onde, skal stå opp til dom. 30 Jeg kan ikke gjøre noe av meg selv. Jeg dømmer etter det jeg hører, og min dom er rettferdig. For jeg søker ikke det jeg selv vil, men det han vil, han som har sendt meg. ihs..

 

 

Tronens Ambassadør

BmOnline

 

 

Lenke til kommentar

Du får ikke evig liv av å lese bibelen !

Kremt.. hark.. host..

 

Hva med, 24 Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som hører mitt ord og tror på ham som har sendt meg, har evig liv og kommer ikke for dommen, men er gått over fra døden til livet. 25 Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den time kommer, ja, den er nå, da de døde skal høre Guds Sønns røst, og de som hører, skal leve. 26 For slik Far har liv i seg selv, har han også gitt Sønnen å ha liv i seg selv, 27 og han har gitt ham myndighet til å holde dom fordi han er Menneskesønnen. 28 Undre dere ikke over dette, for den tiden kommer da alle de som er i gravene, skal høre hans røst. 29 De skal komme fram, og de som har gjort det gode, skal stå opp til livet, men de som har gjort det onde, skal stå opp til dom. 30 Jeg kan ikke gjøre noe av meg selv. Jeg dømmer etter det jeg hører, og min dom er rettferdig. For jeg søker ikke det jeg selv vil, men det han vil, han som har sendt meg. ihs..

 

 

Tronens Ambassadør

BmOnline

Les nøye BmOnline

 

"den som hører min røst" ikke "den som leser hva jeg sa"

 

Du kan høre Jesu Kristi røst i kirken, BmOnline :)

Lenke til kommentar

Jo, skulle jeg lest noe så ville jeg lest King James også, for det er den som mest trolig ligger nærmest originalen blant alternativene (færre ledd med oversettelser, mindre modernisering). Men jeg lurer nå ennå på hvilke kriterier man kan ha for å være fornøyd, når man ikke har noen fasit å sjekke mot. Det man har er en senere «utgave» med ukjent antall endringer.

Jjoda, du er inne på noe der.. klart vi er heldige som faktisk kan lese i en Bibel ennu. Men det skal komme tider hvor vi blir hjemsøkt av disse vantro akkurat som i Lots dager. Mørket oss knuger. Men du har sikkert hørt på Nrk om damen Linda fra Voss som tok for seg norske serverdigheter. Og i Ålesund var det et hus som Anders Nor bodde i under bybrannen i Ålesund. Alt brant ned, unntatt der Anders Nor bodde. Kjerringa trodde ikke, og bar ut møblene, de brant opp. Huset ble ikke svidd engang.

En Engel viste seg for ham, han skulle ikke frykte noget. Bli her sa Engelen. Det verset han leste i da, var Salme

91.-91,4

http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=100&t=25&p=43&hilit=%C3%85lesund*#p43

 

Les gjerne teksten i Salme 91 i en eldre Bibel kontra dagens, så ser du garantert en stor forskjell:

 

Vennlig hilsen

BmOnline

 

Lenke til kommentar

Les nøye BmOnline

 

"den som hører min røst" ikke "den som leser hva jeg sa"

 

Du kan høre Jesu Kristi røst i kirken, BmOnline :)

Joda. :)

 

men å høre det forkynt, eller å lese det gjør ingen forskjell-. :) Skal du nekte de døve frelse?

Og hvilken denominasjon er det du (kirke) snakker om?

 

Det står skrevet, vær edruelig og våk, fordi ingen kjenner timen. Kommer som en tyv om natten. Og det er Herren som kaller-.

Glem ikke Livet i Kristus Jesus, før du skriver neste linje...

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...