Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Få 4-takts 125 til å gå fortere? (bedre aks)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey! broren min lurer på hvordan han kan få hans sykkel på bakhjulet. Mulig han må dreve om og.. (har dreving mye å si på å få den opp på?) Må jo finnes en plombe man kan ta vekk? Eller effektanlegg ?

 

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Høl i hodet å begynne med å bygge om sykkelen om han sliter med å få den på bakhjulet.

 

 

Edit:

Ellers så vil jo større drev gjøre den mer aggressivt giret men å få den på bakhjulet bør han få til ved hjelp av kun turtall og aggressiv clutching, evt. kombinert med å reise seg opp på fot-peggene og lene seg bakover.

Endret av Primer4
Skrevet

Å få ein 125 cc til å gå so veldi mykje fortare er eit tafatt prosjekt.

Du(han) kan putte på effektanlegg, evt bytte sylinder, men so mykje meir er det ikkje å gjere.

Vil man ha aks, må man bytte til eit større bakdrev, som igjen går på bekostning av toppfart.

 

Å få ein 125 på bakhjulet(4-takt) kun med power er bortimot umuleg. Du må isåfall stå på baksete å rykke han opp.

 

Vent til du kan kjøpe 400+cc motard el. liknande.

Skrevet

hehe, malte hvite fartsstriper på en skrusuki forrige sommer, funket på sett og vis :p

effektanlegg vill ikke ha nevneverdig effekt. regner med at det er noen plomberinger(gjerne 3 stk) så disse må fjernes før noen andre justeringer.

sjekk hvordan denne modellen passer med større sylinder, om den tåler det ekstra trykket og om den passer på motoren.

Skrevet (endret)

Effektanlegg bør hjelpe litt (om du fjerner plombering). Ellers så må det bli ny forgasser og trimsylinder.

Men husk at det går mye på teknikk å få en sykkel på bakhjulet.

Endret av Vertical^
Skrevet

På de 125cc jeg har kjørt har man måtte bruke clutchen aktivt for å få den opp.

Selv hadde jeg honda xr 125l. Denne fikk jeg opp på bakhjulet uten clutch, men måtte da presse ned å så røkke i styret mens jeg ga full gass i 1.gir. Dette var med original sykkel.

Skrevet

1 eller 2gir, 0-30kmt;, ,clutch inn, ,max turtall, slipp clutch brått. Husk foten på bakbremsen. Eller stå, 2gir, touch frambremsen, len deg bakover å gi på.

Skrevet

plomber på 4-takt 125 cc? første gang jeg har hørt snakk om noe sånt..

Greit for meg, har kjørt cross aktivt i 6 år så ikke kom å si at 4-taktere ikke blir plombet ned.

Skrevet

Greit for meg, har kjørt cross aktivt i 6 år så ikke kom å si at 4-taktere ikke blir plombet ned.

 

Stor forskjell på cross sykkel og "racing" sykkel 125cc.

Skrevet

okei.. jeg var kanskje litt vag i formuleringen min her, beklager.

Plomberinger på 4-takts 125 ccm beregnet på vei? (altså som kan registreres, og få utlevert skilter)

Skrevet

ganske sikker på at Wr som er 4 takter har tre plomberinger originalt.

 

Antar det er Yamaha du snakker om da, Husquarna(2-takt) har også en med samme navn.

Klarte ikke å finne noe om plomberinger jeg ihvertfall. kunne du finne noen kilder til din påstand?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...