Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Få 4-takts 125 til å gå fortere? (bedre aks)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høl i hodet å begynne med å bygge om sykkelen om han sliter med å få den på bakhjulet.

 

 

Edit:

Ellers så vil jo større drev gjøre den mer aggressivt giret men å få den på bakhjulet bør han få til ved hjelp av kun turtall og aggressiv clutching, evt. kombinert med å reise seg opp på fot-peggene og lene seg bakover.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Å få ein 125 cc til å gå so veldi mykje fortare er eit tafatt prosjekt.

Du(han) kan putte på effektanlegg, evt bytte sylinder, men so mykje meir er det ikkje å gjere.

Vil man ha aks, må man bytte til eit større bakdrev, som igjen går på bekostning av toppfart.

 

Å få ein 125 på bakhjulet(4-takt) kun med power er bortimot umuleg. Du må isåfall stå på baksete å rykke han opp.

 

Vent til du kan kjøpe 400+cc motard el. liknande.

Lenke til kommentar

hehe, malte hvite fartsstriper på en skrusuki forrige sommer, funket på sett og vis :p

effektanlegg vill ikke ha nevneverdig effekt. regner med at det er noen plomberinger(gjerne 3 stk) så disse må fjernes før noen andre justeringer.

sjekk hvordan denne modellen passer med større sylinder, om den tåler det ekstra trykket og om den passer på motoren.

Lenke til kommentar

På de 125cc jeg har kjørt har man måtte bruke clutchen aktivt for å få den opp.

Selv hadde jeg honda xr 125l. Denne fikk jeg opp på bakhjulet uten clutch, men måtte da presse ned å så røkke i styret mens jeg ga full gass i 1.gir. Dette var med original sykkel.

Lenke til kommentar

ganske sikker på at Wr som er 4 takter har tre plomberinger originalt.

 

Antar det er Yamaha du snakker om da, Husquarna(2-takt) har også en med samme navn.

Klarte ikke å finne noe om plomberinger jeg ihvertfall. kunne du finne noen kilder til din påstand?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...