Gå til innhold

Kjøpe kvalitetsheadsett for allround bruk.


Anbefalte innlegg

Jeg sitter idag med ett g35 og er veldig lite fornøyd med lydbildet det gir. Når man hører på musikk så kan man så vidt høre bassgitaren, selv der det er meningen, langt ifra på noen måte føle den.

 

Så, jeg ser etter ett headsett med ett godt lydbilde (vil bli koblet til ett skikkelig lydkort etter hvert) som kan has på i opptil 8-12 timer uten at det blir ubehagelig. Hadde ett steelseries 7v2 engang, og det ga meg ett kjøttsår på øreflippen, da klokkene ikke var dype nok.

 

Pris for headsettet blir ett sted mellom 1-2k, men kan strekkes om det er mye og hente. Usb eller gamingheadsett er uaktuelt.

 

Skal bare brukes med min stasjonære pc. Støyreduksjon er ett stort pluss, da jeg deler pcrom med en kamerat, og begge kan ofte være på skype.

 

 

Jeg har drivet og sett på Beyerdynamic DT 770 Pro, og lurte på om det er noe bra?

 

Håper på svar fra noen audiofrelste :w00t:

Endret av Taake89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DT770 Pro og Audio-Technica ATH-M50 er såvidt jeg har sett "standard"-anbefalingene i sin prisklasse (1000-1500 kr, ca). Av disse to har DT770 noe mer bass, men begge regnes for å være gode, litt avhengig av hva du er ute etter. Jeg har lite erfaring med dyrere hodetelefoner, så der kan jeg ikke hjelpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville sett på DT770, ATH-M50, SRH940, MDR-r1 og UE6000. Uten at jeg har sammenlignet de direkte, så tror jeg valget mitt ville falt på Sonyen...selv om jeg akkurat nå sitter med DT770 på hodet.

 

Edit: Glemte å nevne AKG K550. Trodde de var dyrere. Verdt å sjekke ut.

Endret av Phileas Fogg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ville sett på DT770, ATH-M50, SRH940, MDR-r1 og UE6000. Uten at jeg har sammenlignet de direkte, så tror jeg valget mitt ville falt på Sonyen...selv om jeg akkurat nå sitter med DT770 på hodet.

 

Edit: Glemte å nevne AKG K550. Trodde de var dyrere. Verdt å sjekke ut.

 

Skal sjekke ut alle.

 

Hva synes du om DT 770? Hvordan er det til musikk og slik? Godt å ha på seg i lengden?

 

Og hvordan er din standard for lyd? :p Noen godtar alt, noe som er greit nok det, men det er ikke der mitt øre er.

Endret av Taake89
Lenke til kommentar

DT770 er veldig god til prisen. Lyden er noe basspreget, og samtidig mangler de litt i diskantområdet. Byggekvaliteten er veldig god. Komforten er helt super, men de sitter litt løst (jeg har lite hode) om du skal bevege deg mye (ikke et problem til bruken du skisserer).

 

Når det kommer til min standard innen lyd så godtar jeg langt i fra alt, men samtidig så er jeg nok ikke den mest kresne (eller lettlurte). DT770 er for eksempel de billigste hodetelefonene jeg eier (om vi ser bort i fra iem's).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

anbefaler ath ws55, godt isolert, god lyd kvalitet, mye bass ;)

 

Hvordan er diskanten? Er hele lydbildet godt repressentert?

 

Av det jeg leser så virker det som ett elektronica headsett, vil det være bra til feks klassisk/metal?

Og hvordan er komforen? Innimellom har jeg headsettet på i opptil 12 timer, så er kritisk at det er veldig behagelig.

Lenke til kommentar

Jeg synes DT770 er overvurdert...

 

Greit nok, bassen er nydelig, mellomtonen er fantastisk, men diskanten er bare ok.

 

Den går veldig dypt og kontrollert i det nedre frekvensområdet, men selve diskanten er ikke den skarpeste. Den er også litt beskjeden i de øverste områdene.

 

<overdrivelse>Hvis du ikke bryr deg om at den stakkars diskanten blir mishandlet og innelåst i et skap, så er det bare til å kjøpe DT770 og du kommer til å bli kjempefornøyd.</overdrivelse> Jeg personlig synes at en skarp og fin diskant er viktig, så det er ikke hodesettet for meg, selv om jeg drømmer om den fine mellomtonen og bassen.

 

 

Har ikke prøvd Logitech UE6000, men vet det skal gi veldig mye for pengene. Skal være et veldig godt produkt, generelt sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om jeg er enig i din beskrivelse av DT770, så er jeg uenig i konklusjonen din. Det er etter min mening en veldig god pakke når du regner med lydkvalitet, byggekvalitet og komfort i forhold til pris (jeg ga 999 kr). Selvfølgelig finnes det alternativer som kan være like god, og med tanke på at dette stort sett går på personlig smak så vil det selvfølgelig være andre hodetelefoner som kan være mer passende. Det gjør dem imidlertid ikke overvurdert.

 

UE6000 har nok samlet sett bedre lydkvalitet (uten nc aktivert), men de koster noe mer, er etter min mening ikke like komfortable også liker jeg ikke designet.

Endret av Phileas Fogg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal sjekke ut alle.

 

Hva synes du om DT 770? Hvordan er det til musikk og slik? Godt å ha på seg i lengden?

 

Og hvordan er din standard for lyd? :p Noen godtar alt, noe som er greit nok det, men det er ikke der mitt øre er.

DT770 er fantastisk til prisen. God lyd og sitter perfekt på hodet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Headsett for min del varer stort en god stund så lenge de er av god kvalitet, så jeg kan fint legge penger i ett godt headsett.

 

Jeg tenker som så at ett headsett som er veldig bra til musikk, vil være veldig bra til alt. Men det er kritisk at det er behagelig å bruke over tid da jeg bruker headsett i strekk på opp til 12 timer.

 

Hvor mye vil dere si dt770 mangler i diskant? Er det litt unna bare for å være perfekt, eller drukner man i bass og mellomtone?

Lenke til kommentar

(PS: dette innlegget fokuserer hovedsaklig på DT770 og tar ikke i betrakning andre alternativer nevnt i denne tråden.)

 

Selv om jeg er enig i din beskrivelse av DT770, så er jeg uenig i konklusjonen din. Det er etter min mening en veldig god pakke når du regner med lydkvalitet, byggekvalitet og komfort i forhold til pris (jeg ga 999 kr). Selvfølgelig finnes det alternativer som kan være like god, og med tanke på at dette stort sett går på personlig smak så vil det selvfølgelig være andre hodetelefoner som kan være mer passende. Det gjør dem imidlertid ikke overvurdert.

 

UE6000 har nok samlet sett bedre lydkvalitet (uten nc aktivert), men de koster noe mer, er etter min mening ikke like komfortable også liker jeg ikke designet.

Gode poenger. Jeg var ikke klar over at det var priset så lavt. Til en tusenlapp så er det en god deal, selv om diskanten trekker en del ned. Altså, alt i alt så er det prisen som bestemmer hvor bra produktet er. Selv om du finner gode produkter til 400 kr, så er lyden forferdelig (alt er relativt). Men det er bare nivået i den prisklassen. Så totalt sett får du god lyd i DT770 i den prisklassen, selv om diskanten ikke er den beste.

 

 

 

Headsett for min del varer stort en god stund så lenge de er av god kvalitet, så jeg kan fint legge penger i ett godt headsett.

 

Jeg tenker som så at ett headsett som er veldig bra til musikk, vil være veldig bra til alt. Men det er kritisk at det er behagelig å bruke over tid da jeg bruker headsett i strekk på opp til 12 timer.

 

Hvor mye vil dere si dt770 mangler i diskant? Er det litt unna bare for å være perfekt, eller drukner man i bass og mellomtone?

Et godt hodesett varer lenge, og DT770 har god kvalitet. Men hvis du synes det er verdt å bruke mer penger på lyd så synes jeg du bør det. Men skal du ha et så bra hodesett bør du investere i en DAC. Du får f.eks. FiiO E07K for rundt 500 kr (importert med fri frakt fra Hong Kong, mest sannsynlig betaler du ikke moms). Forskjellen er verdt det, det er batteri i den og den kan brukes som forsterker eller USB-lydkort. Denne har også en veldig forbedret EQ iforhold til E7 (som jeg har), og alt annet er milevis bedre enn min. For å si det sånn, jeg er kjempefornøyd med E7, og når du vet at E07K er betraktelig bedre så er det et trygt kjøp. Ekstremt mye for pengene.

 

Jeg er helt enig, er det nøytralt og godt balansert så er det bra til det meste spør du meg.

 

Bare for sammenligningens del: Har hatt veldig mange hodesett, men to av dem er fra Bose. Er veldig fornøyd. Jeg anbefaler deg å ikke kjøpe Bose dog. Det er ikke fordi det er dårlig, snarere tvert imot. Men de er overpriset, og lydkvaliteten er ikke like bra som konkurrentene. Komforten er fantastisk, diskanten er nydelig, mellomtonen er grei og det samme er bassen. Hvis jeg sammenligner AE (aka Triport), så er DT770 ti ganger bedre på bass/mellomtone. Men når det gjelder diskant så går seieren helt klart til Bose. QC15 er forbedret generelt fra AE, men bassen når ikke opp til DT770. Mellomtonen er god og diskanten er veldig fin. Men til 2400 kr er det ikke spesielt mye lydkvalitet til pengene.

 

Poenget er, DT770 høres nydelig ut i de lavere områdene, det skal mye til å konkurrere med det når prisen er så lav. Hvis du f.eks. kjøper FiiO E07K kan du sette diskanten litt høyere, og da tror jeg du vil få en ganske okei lydopplevelse totalt sett. Det blir ikke optimalt, men diskanten til DT770 er ikke skurrete. Den er kontrollert, problemet er bare at den er litt innestengt.

 

Har ikke prøvd hodesettet du har i annet enn spill, og jeg fikk et dårlig inntrykk av hele lydkvaliteten. Det var også "forferdelig" å ha på hodet! :p Som sagt, ikke en grundig test, men inntrykket jeg satt igjen med var ikke bra. Så jeg tviler derfor på at du har erfart sylskarp diskant før, derfor vil ikke du bli annet enn fornøyd med DT770 og eventuelt en E07K.

 

Alt kommer vel ned til hvor mye penger du ønsker å bruke. Er du litt i sparemodus kjøper du bare DT770 og FiiO E07K. Uansett hva du gjør synes jeg du bør investere i en god DAC.

 

Forresten, du har ikke dette fra før, har du?

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forresten, du har ikke dette fra før, har du?

 

Tenker du på DAC? Annet enn hva 10 sec med google viste meg, så vet jeg ikke hva det er engang.

Jeg har planer om å invistere i ett greit lydkort (rundt 1k) så vet ikke om det har noe og si?

 

Hmm, virker som jeg er alene i å synes at g35 er behagelig :tease:

 

Er ikke i noen sparemodus (noe signaturen min burde vise) så invisterer fint opp til 2k i ett headsett.

Kjøpte det trådløse wow headsettet engang i mine yngre dager, og det kostet jo 1.3k elns (helt forferdelig headsett, og det blei ødelagt da jeg satt meg på det -.-).

Lenke til kommentar

Tenker du på DAC? Annet enn hva 10 sec med google viste meg, så vet jeg ikke hva det er engang.

Jeg har planer om å invistere i ett greit lydkort (rundt 1k) så vet ikke om det har noe og si?

 

Hmm, virker som jeg er alene i å synes at g35 er behagelig :tease:

 

Er ikke i noen sparemodus (noe signaturen min burde vise) så invisterer fint opp til 2k i ett headsett.

Kjøpte det trådløse wow headsettet engang i mine yngre dager, og det kostet jo 1.3k elns (helt forferdelig headsett, og det blei ødelagt da jeg satt meg på det -.-).

Jepp, det var det jeg tenkte på. :)

 

Hvis du har forsterker med HDMI, så får du lyd gjennom skjermkortet som er mer enn godt nok til spilling og er perfekt til hjemmekino (støtter DTS-HD 7.1 og resten av Blu-Ray-formatene). Hvilket lydkort skal du kjøpe forresten, og hva skal det brukes til?

 

 

Hehe, det har kanskje med at jeg er blitt bortskjemt med mine Bose-hodesett. ;) Eneste jeg savner med QC15 er tøy rundt putene (kanskje jeg kan "modde" dette selv?), fordi skinnputene kan bli litt klamme etter lang bruk.

 

Wow, fin rigg! :w00t: Isåfall ville jeg kjøpt et dyrere hodesett, etter min mening får du igjen for det. I tillegg er FiiO E07K veldig nyttig (528 kr). Løfter lyden betraktelig. Du har også FiiO E17 som koster 885 kr. E17 er jo bedre selvsagt, men E07K er sinnsykt god den også. Forskjellen er hovedsaklig OP-AMP-brikken (forsterkerdelen), mens DAC-en er lik (dekoderen, den som gjør digitalt om til analogt). Så forskjellen er ikke dramatisk stor.

 

Dette er musikk-DAC. Den har to kanaler (stereo), og derfor kab den ikke brukes til hjemmekino. Det er ulempen. men lydkvaliteten er veldig god, noe du trenger til et dyrt hodesett. FiiO lanserer også en DAC til mobiltelefoner og nettbrett senere i år (E19, hvis det ikke var E18).

 

 

 

Med tanke på de siste postene dine så synes jeg ikke du skal kjøpe UE6000 eller DT770. UE600 har også litt svakere diskant og mellomtone.

 

Mine forslag (har ikke prøvd noen av dem selv, mine inntrykk kommer fra tester og forumtråder):

 

Audio Technica ATH-M50 er et godt billig hodesett. Mye for pengene. Koster rett over tusenlappen. Veldig balansert lyd.

 

Focal Spirit One, et godt hodesett for prisen av ca. 1600 kr. Ikke like bra lyd som Sennheiser Momentum, men bassen og mellomtone skal være litt bedre. Spirit One har litt problemer med overgangen fra mellomtone til diskant, litt uskarp diskant (ikke et store problem, og diskanten er ihvertfall bedre enn DT770).

 

Focal Spirit One + FiiO E07K er et godt kjøp. :) Sennheiser Momentum går litt over budsjettet ditt på 2000 NOK.

 

 

Sennheiser Momentum koster ca. 2290 kr hos NetOnNet, inkludert frakt på 0 kr. Det er et hodesett med "audiofil-lyd". Veldig vid og fin lyd, fin diskant. Etter hva jeg har lest så har DT770 dypere bass, men Momentum har fortsatt veldig "punchy" bass. Gjør det bra på det meste.

 

 

Jeg har også tatt disse med i betraktning: Sony MDR-R1 (dårligere lyd enn konkurrenten), AKG K550 (dårligere lyd enn UE6000), Logitech UE6000 (dårligere lyd enn Sennheiser Momentum), DT770 (lavt priset, svak på diskant),

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
Tenker du på DAC? Annet enn hva 10 sec med google viste meg, så vet jeg ikke hva det er engang. Jeg har planer om å invistere i ett greit lydkort (rundt 1k) så vet ikke om det har noe og si? Hmm, virker som jeg er alene i å synes at g35 er behagelig :tease: Er ikke i noen sparemodus (noe signaturen min burde vise) så invisterer fint opp til 2k i ett headsett. Kjøpte det trådløse wow headsettet engang i mine yngre dager, og det kostet jo 1.3k elns (helt forferdelig headsett, og det blei ødelagt da jeg satt meg på det -.-).

DAC = Lydkort :)Satse på Fiio E17, hørt at den er ganske greit.

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...