Gå til innhold

- Vi er ikke et rasistisk parti


Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10103558

 

 

Mmmhh...frp setter en god del etniske minoriteter under bås og demoniserer dem.

 

1) Muslimer - terrorister, voldtektsmenn, snik-islamister

2) Ikke-vestlige innvandrere - Trygdesnyltere, voldtektsmenn og generelt en omkostning for samfunnet

3) Romfolka - primitive, kriminelle bander som skal massedeporteres

4) Franskmenn, Bulgarer, Rumener = kriminelle bander som kommer til Norge kun for å lage bråk

 

Vet ikke hva man skal kalle dette for noe, men partiet er godt i gang med stage 2 - Symbolization - "When combined with hatred, symbols may be forced upon unwilling members of pariah groups..."

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Genocide

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det viktigste poenget i hele greia basert på "Buhu rasister som ikke vil ha flere innvandrere hit" tatt fra din egen link:

 

- Frp er det eneste partiet med en bærekraftig innvandrings- og asylpolitikk. Når så mye penger går med i det sluket, går det utover integreringen. Og det rammer nettopp oss innvandrergutter, som kommer dårlig ut på statistikker over avbrutt skolegang, kriminalitet og fattigdom, sier Kehsvari.

 

So what? Franske Nasjonal Front har også en del utenlandske medlemmer.

Lenke til kommentar

FrP er ikke rasister, men de har åpenbart vært med på å utvikle det moderne vokabular som "ekte" rasister også benytter seg av i dag. Nå er det åpenbart en del rasister i FrP, og i andre partier også. Det er de som av og til glemmer seg og skriver det de egentlig mener på Twitter og Facebook.

 

Men idag behøver man ikke lenger komme med rene rasistiske uttalelser for å stigmatisere andre folkeslag. Man har altså fått et alternativt vokabular bestående av kulturelle karakteristikker. De som uttaler seg er ikke lenger rasister, de er kulturkritikere må vite. Og de som måtte synes at noe av kritikken allikevel er rasistisk er "kulturrelativister".

 

Jeg har nevnt tidligere den gangen på 80-tallet vi var på det daværende "Casablanca" i Klingenberggaten (tidligere Regnbuen, nå pol?) En kveld sto det plutselig en svært fyr øvert i trappa og ropte "Jeg er nazist og jeg hater innvandrere". (Han fikk øye på et par av sorten inne på diskoteket.) Det var enklere den gangen...

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å skape stereotyper av religion og kulturelle fenomen basert på en god blanding av fordommer, erfaringer og statistikk er langt unna rasisme. Men for all del, fortsatt skittkastingkampanjen din, jeg tror faktisk bare FrP blir styrket av det. At du linker til folkemord på wikipedia i sammenhengen er jo en komplett vits.

 

Det er jo åpenbart! FrP er rasister akkurat som Nazistene i Tyskland, og i Tyskland drev de med etnisk resning, ergo så er det hva FrP ønsker. Selv om de ønsker en mer bærekraftig modell når det kommer til innvandring, ettersom at hvis man skal fortsette som dette så vil Norge være konkurs i form av utgifter fra velferdsstaten.

Lenke til kommentar
Vi er ikke et rasistisk parti

Jeg som hadde forventet en link til det partiet som faktisk HAR innført alle de begrensinger mot innvandring og diskriminerende regelverk som man idag har i Norge, nemlig Arbeiderpartiet.

 

Såvidt jeg kan se er det vel disse som FAKTISK har gjennomført en rasistisk politikk i Norge. At FrP nok vil videreføre denne, samt bygge den ut, vel .... kanskje AP endelig får se seg selv i speilet for forskjellen mellom disse partiene er minimal.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

FrP er ikke rasister, men de har åpenbart vært med på å utvikle det moderne vokabular som "ekte" rasister også benytter seg av i dag.

 

Hva skulle de gjort annerledes? Er man rett ut rasist(er), så er det galt, men peker man på statistikkog kritikkverdige deler av en annen kultur, så er det også galt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

http://www.vg.no/nyh...?artid=10103558

 

 

Mmmhh...frp setter en god del etniske minoriteter under bås og demoniserer dem.

 

1) Muslimer - terrorister, voldtektsmenn, snik-islamister

2) Ikke-vestlige innvandrere - Trygdesnyltere, voldtektsmenn og generelt en omkostning for samfunnet

3) Romfolka - primitive, kriminelle bander som skal massedeporteres

4) Franskmenn, Bulgarer, Rumener = kriminelle bander som kommer til Norge kun for å lage bråk

 

Vet ikke hva man skal kalle dette for noe, men partiet er godt i gang med stage 2 - Symbolization - "When combined with hatred, symbols may be forced upon unwilling members of pariah groups..."

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Genocide

 

FrP har alltid hatt sine rasister, men de er flink å pynte på sannheten.

Lenke til kommentar

En rasist er en som kategoriserer mennesker i ulike rasegrupper basert på fysiske/genetiske karakteristikker, men dette er ikke nok, da slike forskjeller kun er objektiv vitenskapelig fakta. For at noe skal være ideologisk rasisme, så må også disse rasegruppene rangordnes i et rase-hierarki. Rasisme er dog ikke nødvendigvis forbundet med hat, da det er fullt mulig å ha et rent teoretisk syn på slike rasespørsmål uten at noen emosjoner (slik som hat) kommer inn i bildet.

 

Dette, og bare dette, er den opprinnelige og sanne betydningen til begrepet rasisme. Rasisme er ikke ensbetydende med fremmedhat, det er simpelthen en rasehierarkisk teori, noe som allerede tidlige vitenskapsmenn som f.eks. Carl Von Linne drev med, antagelig uten å blande inn "hat" i spørsmålet. Rasisme er blitt et slikt ord som slenges rundt helt vilt for å svartmale meningsmotstandere. Det er helt greit å bruke rasisme-begrepet for å beskrive folk som faktisk står for rasisme (selv legger jeg ikke noe moralsk/umoralsk i dette - i motsetning til de fleste ser jeg nøytralt på det, istedenfor å redusere det til et banneord), men unngå å gjøre begrepet meningsløst ved å bruke det til å beskrive alt og ingenting.

 

Så, er FrP et rasistisk parti? Ut ifra den ovenstående definisjonen, så er svaret definitivt NEI. Selv befinner jeg meg nærmere et rasistisk ståsted enn FrP, da jeg anerkjenner genetiske forskjeller mellom menneskeraser. Jeg er dog ikke opptatt av det hierarkiske spørsmålet, noe som gjør at jeg ikke kvalifiserer helt til en rasistisk tittel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva skulle de gjort annerledes? Er man rett ut rasist(er), så er det galt, men peker man på statistikkog kritikkverdige deler av en annen kultur, så er det også galt?

Jeg sier ikke at FrP skulle gjort noe anderledes. Det jeg sier er at alle innvandringsmotstandere - også rene rasister - har adoptert deres vokabular. Dermed er FrP havnet i den situasjonen de er i, hvor alle uttalelser de kommer med om innvandring må følges med "Vi er ikke et rasistisk parti!" for å skille dem fra andre og mer tvilsomme brukere av det nevnte vokabularet.

 

Nå mener jo jeg for ordens skyld at FrP burde gjort mye anderledes. Ellers ville jeg jo stemt på dem. Og det inkluderer deres innvandringspolitikk. Jeg er tildels enig i deres kulturkritikk, men jeg er uenig i deres konklusjoner og løsninger.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En rasist er en som kategoriserer mennesker i ulike rasegrupper basert på fysiske/genetiske karakteristikker, men dette er ikke nok, da slike forskjeller kun er objektiv vitenskapelig fakta. For at noe skal være ideologisk rasisme, så må også disse rasegruppene rangordnes i et rase-hierarki. Rasisme er dog ikke nødvendigvis forbundet med hat, da det er fullt mulig å ha et rent teoretisk syn på slike rasespørsmål uten at noen emosjoner (slik som hat) kommer inn i bildet.

 

Dette, og bare dette, er den opprinnelige og sanne betydningen til begrepet rasisme. Rasisme er ikke ensbetydende med fremmedhat, det er simpelthen en rasehierarkisk teori, noe som allerede tidlige vitenskapsmenn som f.eks. Carl Von Linne drev med, antagelig uten å blande inn "hat" i spørsmålet. Rasisme er blitt et slikt ord som slenges rundt helt vilt for å svartmale meningsmotstandere. Det er helt greit å bruke rasisme-begrepet for å beskrive folk som faktisk står for rasisme (selv legger jeg ikke noe moralsk/umoralsk i dette - i motsetning til de fleste ser jeg nøytralt på det, istedenfor å redusere det til et banneord), men unngå å gjøre begrepet meningsløst ved å bruke det til å beskrive alt og ingenting.

 

Så, er FrP et rasistisk parti? Ut ifra den ovenstående definisjonen, så er svaret definitivt NEI. Selv befinner jeg meg nærmere et rasistisk ståsted enn FrP, da jeg anerkjenner genetiske forskjeller mellom menneskeraser. Jeg er dog ikke opptatt av det hierarkiske spørsmålet, noe som gjør at jeg ikke kvalifiserer helt til en rasistisk tittel.

 

Du har det rett, rasisme er ikke nødvendigvis hat, det kan bli noe som en gjør å vurdere andre uten hat. Fordi du har et hvit hud og jeg er asiater er jeg flinkere enn deg selvfølgelig, men jeg har stor kjærlighet for deg likevel. Slik er jeg rasist uten hat fordi jeg både generaliserte uten å dømme deg som et individ og jeg tror det er IQ forskjeller mellom raser

Du har det rett, en kan være rasist uten hat, men det gjør det ikke bedre eller mindre ondt

Lenke til kommentar

Jeg som hadde forventet en link til det partiet som faktisk HAR innført alle de begrensinger mot innvandring og diskriminerende regelverk som man idag har i Norge, nemlig Arbeiderpartiet.

 

Såvidt jeg kan se er det vel disse som FAKTISK har gjennomført en rasistisk politikk i Norge. At FrP nok vil videreføre denne, samt bygge den ut, vel .... kanskje AP endelig får se seg selv i speilet for forskjellen mellom disse partiene er minimal.

 

Ap sin innvandrigspolitikk er ikke rasistisk, men derimot inhumant mtp. hvordan de takler asylbarn-problematikken.

Lenke til kommentar

Ap sin innvandrigspolitikk er ikke rasistisk, men derimot inhumant mtp. hvordan de takler asylbarn-problematikken.

 

Hva er det som er rasistisk med FrPs innvandringspolitikk da? Det virker ikke som du har forstått hva rasisme betyr.

Endret av Wyrd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...