Gå til innhold

Ny innstramming av ytringsfriheten


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Poenget mitt er altså at man fint kan ytre politisk ukorrekte ting uten å ytre voldsønsker. Og man kan ytre voldsønsker uten å være politisk ukorrekt, ut over selve voldsønsket. Jeg ser virkelig ikke hvorfor dette skal knyttes så sterkt til å være politisk korrekt eller ikke. Man kan mene hva man vil om hva man vil, så lenge det ikke er inngrep overfor andre personer. En offentlig oppfordring til vold mot meg er et inngrep mot meg, som staten har til oppgave å beskytte meg mot. Din frihet slutter hvor min begynner.

 

Poenget mitt er at nå vil de fleste politisk ukorrekte meninger bli gjort lik ytringer om vold og drap, og de vil bli forbudt.

 

Det er selvfølgelig ikke noe sannhet i at " din frihet slutter hvor min begynner " Men dette gir politikerne en unnskyldning til¨å gradvis ta fra oss mer av vår frihet ved å kontrollere våre liv.

Først lager de lover og regler som er litt skjev den ene veien, og så finner de "plutselig"huller i systemet, og så lager de lover som er litt skjev i den andre retningen osv osv Og hele tiden sørger de for litt innstramminger på vår frihet og våre rettigheter.

 

Det er selvfølgelig ingen hindringer for at vi alle kan ha full frihet, politikerne har det jo selv, og de er også mnnesker.

 

Staten vil ikke beskytte deg mot noe som helst, dvs om du er politisk korrekt så vil de "beskytte" deg mot alle politisk ukorrekte ytringer. Men i realiteten er det seg selv de beskytter.

Politisk ukorrekte vil derimot ikke ha noen beskyttelse mot noe som helst.

 

Slik er det allerede i USA, og slik vil det bli i Norge.. Det er antakelig det de legger opp til nå.

 

Og dette sprøytet med at " din frihet slutter hvor min begynner " kan du bare glemme, for det er en løgn.

Dette er kun statlig propaganda fra politikere som vil ta fra oss alle den lille friheten vi har igjen i dette landet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig er det sannhet i at din frihet må begrenses av min frihet: Dersom du benytter deg av din ytringsfrihet på en måte som gjør inngrep i mine sentrale rettigheter, så må rettssystemet ha et system for å avveie dette mot hverandre. Svært få rettigheter er absolutte.

 

Politikerne har på ingen måte "full frihet", de er underlagt de samme reglene som oss andre.

 

Poenget ditt er irrelevant, all den tid du ikke belegger det på noe som helst måte, eller for den saks skyld overhodet argumenterer. Du bare påstår. Det er mulig ditt verdensbilde er internt koherent, slik at alt dette virker logisk for deg, men for alle oss som ikke befinner oss i ditt hode så virker det hele aldeles forskrudd. Og dersom du ikke kan dokumentere påstandene dine på noe vis annet enn ved å påstå at "sånn er det", så blir det hele bare vås. Som vanlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne lovendringen handler bare om at drapstrusler og oppfordring til drap og vold skal være ulovlig også på nettet.

 

Ja det er det de sier, men dette er bare begynnelsen.

 

Det er 100 % sikkert at politikerne etter hvert vil utvide dette til å gjelde alle politisk ukorrekte ytringer, inkl kritikk av regjeringen og regjeringens politikk.

 

Poenget er at politikere generelt er profejonelle løgnere.

Folk flest burde lært seg dette nå, etter flere tiår med løgner fra politikerne, og nye løgner for å dekke over gamle løgner etter hvert som de gamle ble avslørt.osv osv osv.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Jada, jada. De skal selvsagt kneble oss alle og henrette de som kjemper i mot. Dette er like sikkert som at NOW-jødene gjennomførte et false-flag angrep under OL i London, og at Israel har invadert Libanon og brukt atombomber mot Syria... :hrm:

 

 

For de som ikke måtte skjønne det er innlegget ment sarkastisk og refererer til et par andre tråder Balty-boy deltar/deltok i...

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du gjentar som vanlig en rekke ubegrunnede påstander,

 

Det er ikke ubegrunnede påstander.

 

Du kunne jo prøve å argumentere om hvorfor du mener det er ubegrunnede påstander ?

 

En påstand fra deg om at det jeg "gjentar som vanlig en rekke ubegrunnede påstander" Holder ikke.

Men tyder tvert imot på at du vet at jeg har rett, men likevel av en eller annen grunn velger å være politisk korrekt og spre statlig propaganda.

 

Det er forøvrig typisk for de politisk korrekte å komme med slike påstander som dette, og deretter tro at bare en slik påstand fra dem er "bevis" på at debattmotstanderen tar feil og er helt på jordet.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Men, betyr dette at alle fora og aliaser jeg bruker på nettet er tilknyttet mitt ordentlige navn, og at jeg kan straffes for hva disse aliasene sier? Og hva er egentlig offentlig vs privat på internett (i forhold til chat, forum, etc)?

 

 

"Det er ikke lov å forhåne en fremmed stats flagg, riksvåpen eller deres representasjon i Norge (§ 95), å sette frem diskriminerende og hatefulle ytringer: hudfarge, religion og seksualitet nevnes spesielt."

 

Jeg syntes man bør kunne si hva man vil og mener om disse tingene, og så kan de det går utover enten gå et annet sted eller eventuelt diskutere imot.

 

For eksempel Han Eivind-fyren som har en anti-feministisk blog. Selvfølgelig så må han få lov til å ha den bloggen. Jeg kan ikke tro at den eneste grunnen til at han ikke ble fengslet var fordi internett ikke var offentlig. Dette er jo bare tull imo...

Endret av b3ta
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det sannhet i at din frihet må begrenses av min frihet: Dersom du benytter deg av din ytringsfrihet på en måte som gjør inngrep i mine sentrale rettigheter, så må rettssystemet ha et system for å avveie dette mot hverandre. Svært få rettigheter er absolutte.

 

Selvfølgelig er det ikke noe sannhet i dette.

 

Men siden du nå tror på denne propagandaen fra politikerne, så kan du vel gi oss noen tydelige eksempler på at"din frihet må begrenses av min frihet"

 

Politikerne har på ingen måte "full frihet", de er underlagt de samme reglene som oss andre.

Om du er noenlunde våken og følger med på hva som skjer, så vet du like godt som meg at politikerne lager lover som gjelder for oss og ikke for dem selv.

 

Poenget ditt er irrelevant, all den tid du ikke belegger det på noe som helst måte, eller for den saks skyld overhodet argumenterer. Du bare påstår.

 

Hvorfor er mine poenger irrelevant fordi jeg i følge deg "bare" påstår" Mens dine poenger er relevant selv om det bare er påstander ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jada, jada. De skal selvsagt kneble oss alle og henrette de som kjemper i mot. Dette er like sikkert som at NOW-jødene gjennomførte et false-flag angrep under OL i London, og at Israel har invadert Libanon og brukt atombomber mot Syria... :hrm:

 

 

For de som ikke måtte skjønne det er innlegget ment sarkastisk og refererer til et par andre tråder Balty-boy deltar/deltok i...

 

Du gir deg ikke med disse personsforfølgelsene dine?

 

Sier ganske så masse om din karakter at du må forpeste snart samtlige tråder med dette gørret som ingen andre enn du bryr deg om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det sannhet i at din frihet må begrenses av min frihet: Dersom du benytter deg av din ytringsfrihet på en måte som gjør inngrep i mine sentrale rettigheter, så må rettssystemet ha et system for å avveie dette mot hverandre. Svært få rettigheter er absolutte.

Det kan se ut som om deres forståelse/definisjoner av frihet er forskjellige og derfor

 

Politikerne har på ingen måte "full frihet", de er underlagt de samme reglene som oss andre.
De som lager reglene, og endrer dem som og når de vil, kan ikke sies å være underlagt reglene på samme måte som undersåttene.

 

Om mitt ord er lov, blir det litt irrelevant om jeg også er underlagt loven. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

De som lager reglene, og endrer dem som og når de vil, kan ikke sies å være underlagt reglene på samme måte som undersåttene.

Ikke glem: Politikere kan aldri si eller gjøre hva de vil. De representerer alltid noen andre, partipisken, og hvis de ikke danser etter pisken sånn som man skal kastes de på hue og ræva ut på rekordtid. Hadde alle politikerne seg imellom hatt en konsensus og felles virkelighetsoppfattelse og verdisyn, hadde det kanskje ikke vært noe problem. Alas, denne fellesnevneren ser ut til å totalt glimre med sitt fravær og politikerstanden ser ut til å være like spilttet som alle andre.

 

Gjenstår systemet selv, som sakte kværner seg fremover, drevet av dekksgutter som drømmer om sine fem minutter som kaptein på skuta uten mål og mening. Skuta uten mål og mening fordi fellesnevneren ikke eksisterer.

 

De som tror at det finnes en liten elite som kontrollerer alt sammen ser ut til å ha et ganske naivt og godtroende syn på tingenes tilstand. Jeg mistenker at den reelle situasjonen er adskillig verre enn som så:

 

At INGEN har kontroll!

Lenke til kommentar

Du må få 85 andre til å bli enig med deg, og fram til du klarer det er du underlagt loven. Og lover gjelder altså fram til de endres, også for de som kan endre dem.

 

Virkelige lover endres ikke, de er konstant til enhver tid.

 

Kun politikernes papirlover blir endret, og de blir endret til enhver tid etter som politikerne selv ønsker noe, som feks mer makt og penger til seg selv og/eller å ta flere rettigheter og friheter fra borgerne.

 

Vi er ikke underlagt politikernes papirlover, det er en illusjon som politikene vil at vi skal fortsette å tro på slik at vi selv underordner oss deres autoritet og papirlover.

Lenke til kommentar

Ikke glem: Politikere kan aldri si eller gjøre hva de vil. De representerer alltid noen andre, partipisken, og hvis de ikke danser etter pisken sånn som man skal kastes de på hue og ræva ut på rekordtid.

 

 

Nei, politikerne kan ikke bokstavelig gjøre som de selv vil, de representerer partiet og de globalistene som ønsker å ødelegge Noore som selvstendig land, og innlemme landet i sin nye verdensorden.

Dermed må de gjøre som globalistene vil, og som partiet vil. I den rekkefølgen.

 

Men de gjør likevel som de selv og som deres utenlandske arbeidsgivere vil mot folket. Vi er ikke lenger politikernes arbeidsgivere. Stortinget har brutt kontrakten med oss, og bryr seg ikke om folket eller landet, de er nå blitt våre fiender som jobber for fremmede makter.

 

De som tror at det finnes en liten elite som kontrollerer alt sammen ser ut til å ha et ganske naivt og godtroende syn på tingenes tilstand. Jeg mistenker at den reelle situasjonen er adskillig verre enn som så:

 

 

De naive er de som ikke forstår og ser hva som foregår.

 

Den nye verdensordenen som også norske politikere jobber for formes rett foran øynene deres, og de ser det likevel ikke.

EU og FN er en del av dette systemet, kanskje den delen av denne nye verdensordenen som har vært mest synlig i alle år etter krigen.

Men akkurat nå vokser det virkelige totalitære NWO styret frem, spesielt i USA og England, et styre som etter hvert skal bli globalt.

Vi har også globalistenes 3 verdenskrig som er i ferd med å vokse frem i midtøsten, Asia og Afrika

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[/size]

 

Nei, politikerne kan ikke bokstavelig gjøre som de selv vil, de representerer partiet og de globalistene som ønsker å ødelegge Noore som selvstendig land, og innlemme landet i sin nye verdensorden.

Dermed må de gjøre som globalistene vil, og som partiet vil. I den rekkefølgen.

 

Men de gjør likevel som de selv og som deres utenlandske arbeidsgivere vil mot folket. Vi er ikke lenger politikernes arbeidsgivere. Stortinget har brutt kontrakten med oss, og bryr seg ikke om folket eller landet, de er nå blitt våre fiender som jobber for fremmede makter.

 

 

De naive er de som ikke forstår og ser hva som foregår.

 

Den nye verdensordenen som også norske politikere jobber for formes rett foran øynene deres, og de ser det likevel ikke.

EU og FN er en del av dette systemet, kanskje den delen av denne nye verdensordenen som har vært mest synlig i alle år etter krigen.

Men akkurat nå vokser det virkelige totalitære NWO styret frem, spesielt i USA og England, et styre som etter hvert skal bli globalt.

Vi har også globalistenes 3 verdenskrig som er i ferd med å vokse frem i midtøsten, Asia og Afrika

 

 

 

 

 

29566692.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du må få 85 andre til å bli enig med deg, og fram til du klarer det er du underlagt loven. Og lover gjelder altså fram til de endres, også for de som kan endre dem.

Slik partisystemet fungerer ender Statsminister (og Partileder i det største partiet) opp med muligheten til å endre loven omtrent som han vil. Hans ord er lov med andre ord, akkurat som den eneveldige kongen fra tidligere tider. Faktisk er har nok Statsministerene av idag langt større makt en fordums konger.

Joda, der er noen formaliteter som skal oppfylles, sålenge disse formalitetene ikke ignoreres (noe som skjer ofte) eller endres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Slik partisystemet fungerer ender Statsminister (og Partileder i det største partiet) opp med muligheten til å endre loven omtrent som han vil. Hans ord er lov med andre ord, akkurat som den eneveldige kongen fra tidligere tider. Faktisk er har nok Statsministerene av idag langt større makt en fordums konger.

Joda, der er noen formaliteter som skal oppfylles, sålenge disse formalitetene ikke ignoreres (noe som skjer ofte) eller endres.

 

Here we go again..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...