Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

Og alt Sony sier er sant tror du? Litt små naivt må jeg si.

 

Du er klar over at Sony sa i et intervju med Eurogamer at PS4 ikke trengte å være online, og støttet bruktspill flere måneder før Xbox One ble avduket? De endret ingenting som et resultat av at alle gikk i mot Microsoft, for de hadde allerede sagt hvordan dette ble å fungere. Alt de sa under årets E3 var bare en gjentagelse av det som allerede var blitt sagt.

 

Da er det like naivt av deg å tro at Microsoft blir å lansere en konsoll som kjører bruktspill og fungerer offline. Hva er forskjellen?

Endret av ^Th0mas^
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Dette er ikke noe Sony har kommet ut og sagt etter at alle gikk i mot Xbox One. Sony sa allerede i februar, flere måneder før vi visste om Xbox One at man ikke trenger å være online med PS4. De sa i det samme intervjuet at konsollen støtter bruktspill. Xbox One ble ikke avduket før i mai, og det var da alle gikk i mot Microsoft.

 

Sony sa det først dagen etter at konsollen var annonsert i februar, de bekreftet det atter en gang under E3, men jeg skal ikke tro alt Sony sier? Neivel, vi får se om vi faktisk ender opp med en konsoll som må være tilkoblet nettet, og ikke kjører bruktspill i november allikevel.

 

Nå husker jeg ikke detaljene rundt disse kommentarene tidligere i år. Men om en vrir å vinkler på det så trengte en ikke å være online med XBO heller. En måtte dog verifisere hver 24 timer. Men en trenger ikke å være online...er bare å ordlegge seg korrekt så høres det ut på en annen måte.

 

XBO støttet også bruktspill før dem tok en 180, for alt en vet så var det samme modell en hadde tenkt på PS4.

 

Hva Sony hadde som planer som ikke kom frem vet ikke jeg, og det vet garantert ikke du heller. men om jeg skal tippe så har Sony og Microsoft tilgang til informasjon ifra hverandre via personer i selskapene som lekker info. At begge viste mye om hvilke vei begge konsollene ville ta.

 

Og jeg er overbevist om at om XBO ikke hadde fått den reaksjonen dem gjorde så hadde PS4 enten det var hovedplan eller en reserve plan gått for akkurat samme vei som XBO. Det er ikke tvil om det engang.

 

Personlig tror jeg at Sony hadde akkurat samme plan som XBO slik rykte er, men at dem forandret det i siste liten for å vinne E3 og dem høylytte i spill samfunnet.

 

Men tro kan en gjøre i kirka er et ordtak. Samme kan det være egentlig, vi ser jo når konsollene lanseres om det er en haug med rot eller om det blir en fin lansering eller ikke.

Lenke til kommentar

 

Personlig tror jeg at Sony hadde akkurat samme plan som XBO slik rykte er, men at dem forandret det i siste liten for å vinne E3 og dem høylytte i spill samfunnet.

 

 

 

Nå begynner du og ta fram touchy fanboy ting..

 

Personlig sier jeg at du tar helt feil, vil heller tro at de prøver og gjøre noe med Gaikai, som reklame for og spille gratis, anyways i framtiden tviler jeg på at noen konsoller vil være old school. men da er det snakk om nest gen.

 

En enkel forklaring på hva du mener, bare se på Xbox live, betale for og vere online.

Ps3 kom ut 1 år senere cirka og selv om det gikk bra med Xbox live, så tok de ikke betaling for nett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Blir litt frista til å gi F i både PS4 og XBO versjonen når en ser bilder som dette fra PC versjonen som folk poster nå...

 

ibxzEEanxFnA4R.png

Ser ingenting nytt som Pc spill har gitt før...

 

(edit)

Er ikke dette BF 4 ??

Hvor er forandringene ?

Og er ikke dette Singleplayer ??

 

Joda Dice dere har virkelig klart og fucke opp Battlefield......

 

(nå spammer jeg Larzen, men var ikke rettet mot deg, mer Dice)

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Greia er at det ser mye bedre ut enn noe på PS4 og/eller Xbox One.

Og derfor skal vi bare glemme at de kunne ventet og gitt ut Gode titler, (host, non Cod competive games)

Test Bad company 2 etter BF3, du legger fort merke til forskjellen.

 

BC2 er ikke det beste de har laget, men sekundet man sprenger opp veggen på et hus for og så springe gjennom hullet er epic, personene beveger seg mye tregere en BF3 som fjerner all denne dritten Cod har laget.

Kartene er geniale, du føler litt som du er i krig pluss litt crazy gameplay som spill alltid har.

 

Bf3 ga meg bare stress, spring spring spring!

 

Vil du sprenge noe? skyt 20 raketter på en bygning da. har du lyst og sprenge opp veggene og hele huset som polished BC2 ??

(Dice) nope thats not there, vi har ikke tid til slikt, hvem bryr som om gameplay ??

Lenke til kommentar

Her er en video comparison av BF4 på PS4 og XBone; XBone på 720p, PS4 på 900p.

 

http://www.videogamer.com/features/article/battlefield_4_which_is_better_xbox_one_or_ps4.html

 

Fra artikkelen:

 

The differences between the two versions will come as great concern to Microsoft. Just as it appears to be regaining traction from its fumbling Xbox One campaign, the revelation that at least one of next-gens major launch titles is noticeably weaker on its console will be enough to threaten to send the platform holder back to square one. Its difficult to tell how big a problem it may end up being until weve compared the complete multiplatform launch line-up it, but if the trend continues with further releases (as last weeks Call of Duty: Ghosts rumour suggests it may well do) even players heavily invested in the Xbox platform could be prompted to starting look elsewhere.

 

(...)

 

But to those that do care (presumably those of you reading this), the difference in image quality between the two consoles is clearly visible. In the Xbox Ones case a hugely important launch title for Microsofts machine- it makes the step up to next-gen that little less spectacular, signifying a trait players have been used to for years on current-gen consoles and an obvious step down from PC.

 

Også veldig rart at det er en to ukers embargo på XBone-versjonen, men PS4 kom i dag..

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Fra Videogamer:

 

Needless to say, there are some basic differences in image quality that need knocking on the head right away. Chief among them is the hot topic of internal resolution, where we determine that the Xbox One code is indeed running at 1280x720. If this is set in stone for release - as is likely - the Microsoft version is poised to give us the most aliasing of the two next-gen platforms by a noticeable degree, and is only a stone's throw from the sub-720p resolutions of current-gen releases. On the other hand, the PS4 version delivers a whopping 1600x900 resolution in all modes, giving it a 50 per cent lead in output pixels overall.

 

 

 

Selv om jeg har vært kritisk til Xbox One, så hadde jeg planer om å skaffe meg begge, men nå ser det ut til at det bare blir PS4. Ingen vits å skaffe seg en konsoll som kjører spill i lavere oppløsning, bare så jeg kan få med meg noen eksklusive titler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...