Gå til innhold

Haswell 4xxx tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår enda ikke hvorfor det er langt over 10 grader mellom varmeste og kaldeste core under Prime95, trodde Intel hadde fikst dette med å bruke en annen "lim" på IHS'n?

 

En annen ting, under Prime95 så når jeg nesten 80 grader med vannkjøling kjørende på full guffe, dette med uten overklokking samt er den heller ikke stabil under Prime95. Vet ikke hvor lenge den holder men PC'n har alltid restartet seg når jeg har latt den gå en stund...samt henger BF4 seg også i ny og ne.

 

Muligens jeg for prøve en ny 4790K CPU? Solgte 4770K min (noe jeg aldri burde ha gjort)

Hvilket hovedkort har du? Oppdatert til nyeste betabios?

10 grader forskjell på kjernene er mere normalt enn unormalt. Sjekk under kjøleren om det har vært bra kontakt :) Altså om kjølepasta har fordelt seg bra.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Hvilket hovedkort har du? Oppdatert til nyeste betabios?

10 grader forskjell på kjernene er mere normalt enn unormalt. Sjekk under kjøleren om det har vært bra kontakt :) Altså om kjølepasta har fordelt seg bra.

 

 

Jeg har Asus Maximus VI Formula og har oppdatert BIOS til 1505 som skal støtte DC.

 

Jeg bruker Liquid Ultra som jeg har påført totalt 3 ganger nå og hver gang jeg har tatt av kjøleren så har guggen vært fint fordelt. (Bruker Liquid Ultra på GPU'ene og CPU'ene i laptopene mine med fantastiske resultater).

Lenke til kommentar

Har investert i 4790k og AsusVII ranger hovedkort.

Har beholdt den gamle rammen på 1600 MHz (Corsair Vengance 4x4 GB)

Prosessoren skal klokkes til maks etterhvert. må bare finne ut av de forskjellige innstillingene i Bios.

Er det noe poeng i å sette inn 2400/2600 MHz brikker med tanke på overklokking?

Virker som jeg har kommet rimelig bra ut av det i prosessor lotteriet Batch (L418C134)

Det lille jeg har prøvd å klokke så booter den på 4800 MHz på 1,25 Volt er stabil i vanlig Windows bruk på 1,26 Volt.

Kjører Prime 95 på 1,28 Volt. Men er ustabil i Batlefield 4 på 1,28. På litt over 1,29 Volt kjører den Batlefield 4 Prosessoren kjøles med EK blokk Og 360 radiator. Rommet holder 30 grader så det blir jo varmt uansett.I prime 95,smal FFT kommer tempen opp i 80 grader på 1,28 volt

Lenke til kommentar

Har investert i 4790k og AsusVII ranger hovedkort.

Har beholdt den gamle rammen på 1600 MHz (Corsair Vengance 4x4 GB)

Prosessoren skal klokkes til maks etterhvert. må bare finne ut av de forskjellige innstillingene i Bios.

Er det noe poeng i å sette inn 2400/2600 MHz brikker med tanke på overklokking?

Virker som jeg har kommet rimelig bra ut av det i prosessor lotteriet Batch (L418C134)

Det lille jeg har prøvd å klokke så booter den på 4800 MHz på 1,25 Volt er stabil i vanlig Windows bruk på 1,26 Volt.

Kjører Prime 95 på 1,28 Volt. Men er ustabil i Batlefield 4 på 1,28. På litt over 1,29 Volt kjører den Batlefield 4 Prosessoren kjøles med EK blokk Og 360 radiator. Rommet holder 30 grader så det blir jo varmt uansett.I prime 95,smal FFT kommer tempen opp i 80 grader på 1,28 volt

Ja, ialkefall i bf4. Enda mere med bf4 og sli/cfx. Jeg kjører 2933mhz med 4790k
Lenke til kommentar

Er det vanlig å ha bedre/høyere occ resultater når det er kaldt og lavere når det er sommer og varmt på rommet? Jeg har hatt min 4930K stabilt på 4.55ghz på cirka 1.34V 24/7 siden November, men idag kom blåskjermene for første gang, og jeg måtte helt ned til 4.2ghz for å få den gjennom prime og intelburntest? Kan vel umulig være nedgradert på så kort tid. Temp i idle har alltid vært under 40c, og sjeldent overstighet 60c under spilling. Kan det være VRM eller noe annet på hovedkortet som blir for varmt som forårsaker det? :hmm:

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Er det vanlig å ha bedre/høyere occ resultater når det er kaldt og lavere når det er sommer og varmt på rommet? Jeg har hatt min 4930K stabilt på 4.55ghz på cirka 1.34V 24/7 siden November, men idag kom blåskjermene for første gang, og jeg måtte helt ned til 4.2ghz for å få den gjennom prime og intelburntest? Kan vel umulig være nedgradert på så kort tid. Temp i idle har alltid vært under 40c, og sjeldent overstighet 60c under spilling. Kan det være VRM eller noe annet på hovedkortet som blir for varmt som forårsaker det? :hmm:

 

VRM på rampage black blir iallefall sinnsyk varm, så det kan godt være det. Ved overklokking så anbefaler Asus aktiv kjøling på VRM'en

Lenke til kommentar

da har jeg deliddet min 4790K og puttet den på vann.

 

temp i prime gikk ned 10-15C litt avhengig av cores. cpuen kjører nå 4.9Ghz på mye lavere volt, men 5Ghz går fremdeles ikke virker det som... :(

 

1.299v i cinbench 4.9Ghz 65C max :)

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

da har jeg deliddet min 4790K og puttet den på vann.

 

temp i prime gikk ned 10-15C litt avhengig av cores. cpuen kjører nå 4.9Ghz på mye lavere volt, men 5Ghz går fremdeles ikke virker det som... :(

 

1.299v i cinbench 4.9Ghz 65C max :)

 

Hvilken metode brukte du? :green:

 

Kjører du direct die, eller bruker du lokket med ny tim under?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...