Gå til innhold

Haswell 4xxx tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Du får ikkje plutselig 200mhz mere overklokk med noen få grader kaldere på ivy/haswell. Det er egentlig BOM stopp til et visst nivå. Eneste som "unlocker" høyere hastighet er Ln2. Jeg fikk en umulig 4770k 4700ghz max på luft/vann til å kjøre lett på 5,4ghz på ln2. Men da snakker vi -150 til -170, ja minusgrader.

Du har sikkert rett, det gir meg ikke mindre lyst til å prøve :)

 

Det er artig å se hvor godt den umulige 5ghz grensen har holdt nå generasjon etter generasjon på normal kjøling.

 

Man MÅ kjøpe en binnet 4770k/4790k for å få 5ghz. Ellers må man ha den berømte flaksen ;)

 

Her kan man kjøpe binna cpuer. 5ghz cpuene forsvinner med èn gang :)

 

https://siliconlottery.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

[/quote

Man MÅ kjøpe en binnet 4770k/4790k for å få 5ghz. Ellers må man ha den berømte flaksen ;) Her kan man kjøpe binna cpuer. 5ghz cpuene forsvinner med èn gang :)https://siliconlottery.com

 

Fin den siden der ja, sjekker avogtil :)

 

4.8Ghz, HT på,vcore 1.38, ring 200mhz bak.

Såvidt 80grader under benchmark.

 

Om delid spacer utgjør inntil 5 grader og jeg har ring å spille på burde vel det være ett lite håp ?

 

Mange av resultatene jeg finner rundt 5Ghz er med ring nede på stock.

Endret av Thobjo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Heisann.

Jeg har en PC som er 3 år nå. I den har jeg en Intel Core i5-4670K (3.4GHz) og Nvidia 670 grafikkort plassert på et Asus z781-pro hovedkort.

 

Det jeg lurer på er hvilken oppgradering vil være den beste for mitt bruk. Det jeg bruker PCen til er spilling (the division o.l.), rendring i autocad og video redigering i premiere pro. Både autocad og premiere pro er cpu tunge programmer.

 

Men hvor mye forskjell vil jeg oppleve dersom jeg går fra i5en til i7-4790K (4GHz), og er det verdt 3300 kr? Er det bedre å oppgadere skjermkortet til Nvidia 970 for ca samme prisen? 670 kortet har til nå klart alt jeg hiver på det med god nok grafikk, så jeg vet ikke hvor mye dette vil ha og si. Jeg har prøvd å finne et programtillegg i autocad som kan gjøre det mulig å rendre med GPUen (slik 3ds max gjør) men har ikke funnet noe enda. 

 

På forhånd takk!

Morten T.

Lenke til kommentar

Heisann.

Jeg har en PC som er 3 år nå. I den har jeg en Intel Core i5-4670K (3.4GHz) og Nvidia 670 grafikkort plassert på et Asus z781-pro hovedkort.

 

Det jeg lurer på er hvilken oppgradering vil være den beste for mitt bruk. Det jeg bruker PCen til er spilling (the division o.l.), rendring i autocad og video redigering i premiere pro. Både autocad og premiere pro er cpu tunge programmer.

 

Men hvor mye forskjell vil jeg oppleve dersom jeg går fra i5en til i7-4790K (4GHz), og er det verdt 3300 kr? Er det bedre å oppgadere skjermkortet til Nvidia 970 for ca samme prisen? 670 kortet har til nå klart alt jeg hiver på det med god nok grafikk, så jeg vet ikke hvor mye dette vil ha og si. Jeg har prøvd å finne et programtillegg i autocad som kan gjøre det mulig å rendre med GPUen (slik 3ds max gjør) men har ikke funnet noe enda. 

 

På forhånd takk!

Morten T.

 

oppgradering til 970 eller bedre er det eneste som hjelper deg for bedre ytelse. Sammen med å overklokke den cpuen du har til ca 4500mhz som skal gå i 90% av tilfellene med grei kjøling :)

Lenke til kommentar

Heisann. 

Takk for raskt svar!

Jeg overklokket den nå nettopp til 4.2GHz (eller Asus programmet gjorde det siden jeg ikke kan så mye om det).

Da blir det nok et 970 skjermkort om ikke så alt for lenge da ender nok opp med gigabyte's windforce 970 (har windforce 670, og er godt fornøyd med det)

 

Takk for hjelpen ;)

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
On 7/28/2013 at 7:13 PM, Nizzen said:

Tok enda en test med bilde. Prøvde å stille meg på eksakt samme plass.

 

2666mhz minne cl 10.12.12

bf3_2013_07_28_19_02_21_236.png

 

 

1333mhz minne cl 9.9.9

bf3_2013_07_28_19_08_13_746.png

 

98,9fps VS 85,3fps

Here is "the føkking fasit" ! :xmas:

Mimre :D

Like aktuelt med minnehastighet i 2020 :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...