Gå til innhold

Haswell 4xxx tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Måtte vist flashe først i Windows så i BIOS for å få DC til å funke på hovedkortet mitt.

 

Uansett, jeg er ikke særlig imponert.

 

Under Prime95 med alt på stock så er det 10-11 grader mellom den varmeste og kaldeste kjernen, til og med verre enn på 4770K min. Med Kraken X60 så ligger tempen på ca 75 grader uten OC under Prime95 mens 4770K min lå på ca 70 med 4,5Ghz.

Lenke til kommentar

 

 

H100 er ikke spes god nei, ser ut som om dette er maks i dag:

 

attachicon.gif32m5200.png

 

Spenning?
Det står 1.447 på bildet, så det stemmer nok rimelig bra.

 

Tenkte mer på BIOS instillingene.

 

Hvis han får det helt stabilt (f.eks 6 timer BF4) på 1,447V med 5,2ghz og under 80°C på en H100 så er jo det fenomenalt.

 

Syntes flere her har så lave minimumstemperaturer. 25°C har jeg som romtemperatur ..

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

 

H100 er ikke spes god nei, ser ut som om dette er maks i dag:

 

attachicon.gif32m5200.png

 

 

Gratulerer! Du har fått en 1/500 cpu :D

 

Firestrike extreme med noen gamle GTX 680 kort på stock hastighet :p

 

http://www.3dmark.com/fs/2359011

 

8014

 

Sky Diver:

http://www.3dmark.com/sd/2189900

 

33433

 

 

 

 

 

 

han kjører bare super pi.. tester en tråd!

 

tester du cinebench r15 Oldman?

Lenke til kommentar

 

Min vil ikke høyere enn 4.5Ghz...en minste belastning gjør at PC'n fryser uansett hvor mye volt ejg spytter inn. Blir nok at jeg bytter tilbake til 4770K CPU'n ja..

W00t?!

 

Hva er instillingene dine i BIOS? Høres jo ikke riktig ut dette ..

 

 

Jeg kjører manuell på volt og multiplier, resten er auto. Om jeg f.eks kjører alt på auto inntatt mulitplieren og setter den på 45 og kjører f.eks XTU Stress Test, Prime95 eller Cinebench, fryser PC'n seg og restarter. Kjører jeg alt på auto så klarer jeg Stress Test, Prime95 og Cinebench,..

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

 

 

H100 er ikke spes god nei, ser ut som om dette er maks i dag:

 

attachicon.gif32m5200.png

 

 

Gratulerer! Du har fått en 1/500 cpu :D

 

Firestrike extreme med noen gamle GTX 680 kort på stock hastighet :p

 

http://www.3dmark.com/fs/2359011

 

8014

 

Sky Diver:

http://www.3dmark.com/sd/2189900

 

33433

 

 

 

 

 

 

han kjører bare super pi.. tester en tråd!

 

tester du cinebench r15 Oldman?

 

 

Kjører på 5022 ett par poster før superpi.

Lenke til kommentar

 

 

Min vil ikke høyere enn 4.5Ghz...en minste belastning gjør at PC'n fryser uansett hvor mye volt ejg spytter inn. Blir nok at jeg bytter tilbake til 4770K CPU'n ja..

W00t?!

 

Hva er instillingene dine i BIOS? Høres jo ikke riktig ut dette ..

 

 

Jeg kjører manuell på volt og multiplier, resten er auto. Om jeg f.eks kjører alt på auto inntatt mulitplieren og setter den på 45 og kjører f.eks XTU Stress Test, Prime95 eller Cinebench, fryser PC'n seg og restarter. Kjører jeg alt på auto så klarer jeg Stress Test, Prime95 og Cinebench,..

 

Ok.

 

Du har jo også elementer som CPU Cache Ratio, DRAM Freq./Timing, Cache Voltage Override, Initial og Eventual CPU Input Voltage som må tweekes. EIST, CPU C States og Initial Adaptive Therman Monitor er også noe du kan se på.

 

Det å bare sette multiplier og øke spenning er som regel ikke nok for å komme opp på klokken.

Lenke til kommentar

 

 

 

Min vil ikke høyere enn 4.5Ghz...en minste belastning gjør at PC'n fryser uansett hvor mye volt ejg spytter inn. Blir nok at jeg bytter tilbake til 4770K CPU'n ja..

W00t?!

 

Hva er instillingene dine i BIOS? Høres jo ikke riktig ut dette ..

 

 

Jeg kjører manuell på volt og multiplier, resten er auto. Om jeg f.eks kjører alt på auto inntatt mulitplieren og setter den på 45 og kjører f.eks XTU Stress Test, Prime95 eller Cinebench, fryser PC'n seg og restarter. Kjører jeg alt på auto så klarer jeg Stress Test, Prime95 og Cinebench,..

 

Ok.

 

Du har jo også elementer som CPU Cache Ratio, DRAM Freq./Timing, Cache Voltage Override, Initial og Eventual CPU Input Voltage som må tweekes. EIST, CPU C States og Initial Adaptive Therman Monitor er også noe du kan se på.

 

Det å bare sette multiplier og øke spenning er som regel ikke nok for å komme opp på klokken.

 

 

Joda, vet det men med f.eks 4770K min så klarte jeg 4.6Ghz med å bare stille volten og multiplieren :) Nå må jeg jo begynne å å sette meg ned her å lese meg opp å ned kun for å øke med 100Mhz....ikke helt det jeg hadde sett for meg :)

Lenke til kommentar

min klarer 4.9Ghz maks i cinebench.. må helt vanvittig opp på spenningen for 100mhz ekstra der.. 0.15 mer faktisk.

 

kjører prime95 på 4.8Ghz 1.3v - 85C på vann... irriterende, men OK I guess..

 

tester flere når annen batch kommer inn. har lyst på 5Ghz 1.4v ish prime 95 - da er jeg fornøyd ;)

 

OC Formula Z97 hovedkort og avexir 2800Mhz minne - KPE 780TI.

 

 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Min vil ikke høyere enn 4.5Ghz...en minste belastning gjør at PC'n fryser uansett hvor mye volt ejg spytter inn. Blir nok at jeg bytter tilbake til 4770K CPU'n ja..

W00t?!

 

Hva er instillingene dine i BIOS? Høres jo ikke riktig ut dette ..

 

 

Jeg kjører manuell på volt og multiplier, resten er auto. Om jeg f.eks kjører alt på auto inntatt mulitplieren og setter den på 45 og kjører f.eks XTU Stress Test, Prime95 eller Cinebench, fryser PC'n seg og restarter. Kjører jeg alt på auto så klarer jeg Stress Test, Prime95 og Cinebench,..

 

Ok.

 

Du har jo også elementer som CPU Cache Ratio, DRAM Freq./Timing, Cache Voltage Override, Initial og Eventual CPU Input Voltage som må tweekes. EIST, CPU C States og Initial Adaptive Therman Monitor er også noe du kan se på.

 

Det å bare sette multiplier og øke spenning er som regel ikke nok for å komme opp på klokken.

 

 

Joda, vet det men med f.eks 4770K min så klarte jeg 4.6Ghz med å bare stille volten og multiplieren :) Nå må jeg jo begynne å å sette meg ned her å lese meg opp å ned kun for å øke med 100Mhz....ikke helt det jeg hadde sett for meg :)

 

4790K'en jeg testa klarte fint 4900 med alt på auto. Alt jeg gjorde var å sette manuell spenning og øke ratio :p

Lenke til kommentar

4790K'en jeg testa klarte fint 4900 med alt på auto. Alt jeg gjorde var å sette manuell spenning og øke ratio :p

Joda, det er forskjell på dem, og 4600 burde være veldig enkelt å få til så mulig Bahamut har vært sykt uheldig. 4900 med alt på auto høres jo digg ut :)

 

Man kan likevel f.eks prøve 46 på Multiplier, 38 på Cache Ratio, 1333mhz på minne (med 1,5V) og 1,25V på prosessor eller noe slikt. Se om den kjører da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...