Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. mai 2013 Skrevet 18. mai 2013 § 1-1. Saklig virkeområde Forskriften gjelder data som skal lagres for å avdekke, etterforske og straffeforfølge alvorlig kriminalitet. puhh. Jeg laster ned og opp ca 20 000 blu-ray og dvd filmer. Nå kan jo ikke DLD brukes til bevisførsel mot meg, da dette ikke er alvorlig kriminalitet.
tommyb Skrevet 18. mai 2013 Skrevet 18. mai 2013 (endret) puhh. Jeg laster ned og opp ca 20 000 blu-ray og dvd filmer. Nå kan jo ikke DLD brukes til bevisførsel mot meg, da dette ikke er alvorlig kriminalitet. Det finnes over 30 unntak fra bestemmelsen om at det skal være alvorlig kriminalitet. Unntak som "Datakriminalitet" og "forstyrrelse av privatlivet". Med andre ord, nær sagt hva som helst er unntatt. http://www.nettavise...m_medium=laconi Endret 18. mai 2013 av tommyb 2
Gjest Bruker-245639 Skrevet 19. mai 2013 Skrevet 19. mai 2013 (endret) Nøyaktig det som er problemet, vi er for splittet. Så meld deg inn i Venstre eller Piratpartiet, samtidig som du gir penger til http://www.digitaltp...nvern.no/bidra/ Ikke bare sitt og sukk, løft på ræva og bli med! Endret 19. mai 2013 av Bruker-245639
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. mai 2013 Skrevet 19. mai 2013 (endret) Det finnes over 30 unntak fra bestemmelsen om at det skal være alvorlig kriminalitet. Unntak som "Datakriminalitet" og "forstyrrelse av privatlivet". Med andre ord, nær sagt hva som helst er unntatt. http://www.nettavise...m_medium=laconi Jøssenavn å linke til en to år gammel nyhet, når det nylig er lant ut et lovforslag... Endret 19. mai 2013 av Slettet-t8fn5F 2
tommyb Skrevet 19. mai 2013 Skrevet 19. mai 2013 (endret) Lovforslaget er fra 2011... At det tar to år gjennom systemet, betyr for deg at vurderingen til de som fulgte med for to år siden ikke er verd bryderiet med å lese? Endret 19. mai 2013 av tommyb 1
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. mai 2013 Skrevet 19. mai 2013 Forskriften til lovforslaget ble kunngjort 2013-05-16 kl. 13.35............
Obi-Wan Skrevet 19. mai 2013 Skrevet 19. mai 2013 Finnes det en lett tilgjengelig liste over disse 32 unntakene til "alvorlig kriminalitet"?
tommyb Skrevet 20. mai 2013 Skrevet 20. mai 2013 (endret) Og høringen til datalagringsdirektivet ble startet i januar 2010, dette er ikke en ny prosess. Det eneste som er nytt er publiseringen av denne forskriften. Det er bare en milepæl i en prosess som har vært underveis ganske lenge. Når du pakker inn setningen "Nå kan jo ikke DLD brukes til bevisførsel mot meg, da dette ikke er alvorlig kriminalitet." inn i denne tråden, så er det altså gammelt nytt at det trenger slett ikke være alvorlig kriminalitet, og for de som leser tråden og ikke vet det, skal ikke slik feilinformasjon stå umotsagt. Endret 20. mai 2013 av tommyb
del_diablo Skrevet 20. mai 2013 Skrevet 20. mai 2013 Hitler ville vært stolt ! Tviler. Han hadde sikkert funnet på mer populære eller nyttige ting å bruke pengene på. 1
Fungus Skrevet 21. mai 2013 Skrevet 21. mai 2013 Jeg har en liten mistanke, at det neste store Hype ordet på diverse tjenester blir kryptering Skype, Snap*, Insta*, Facebook, osv osv. Alt kommer til å få krypterte transport rutiner slik at loggene til DLD blir som : IP 1.2.3.4 Data: "Kryptert, ukjent innhold" Lagre (Y/N)
bRITT LillebQ Skrevet 21. mai 2013 Skrevet 21. mai 2013 (endret) Ochi mama, I am so scared. Not.Min løsning (som knapt betyr endring i bruksvanene):1. Kjøpe VPN-konto for generell nettbruk (100 NOK i måneden).2. Benytte "undergrunnsmiljø" for å laste ned det jeg trenger.3. Legge igjen mobilen hjemme om jeg skal ut for å gjøre lovbrudd, f.eks. grisekjøre.*Gjesp*. Tror jeg går og finner meg litt mat jeg...<tilbake igjen>Det er bra jeg ikke er en hardbarket kriminell som kjeder meg. Ellers kunne jeg finne på å stjele mobiltelefoner som tilhører AP eller Høyre-folk for så å springe rundt på byen og pule folk i tissen...Jeg er glad vi får DLD jeg.., da flyttes nemlig fokuset vekk fra meg så jeg kan gjøre flere innbrudd (det har vært en stund siden sist). What the actual fuck Endret 24. mai 2013 av aalreit 2
MMDE Skrevet 3. juni 2013 Skrevet 3. juni 2013 Hva tror dere om dette? http://www.idg.no/computerworld/article272894.ece
tommyb Skrevet 3. juni 2013 Skrevet 3. juni 2013 (endret) Jeg tenker at det skaper voldsom hodebry for ISP'ene, men at regjeringen ikke trenger ta ansvar. Jeg tror også dette er å regne som en invitasjon for aktivister. Som konsekvens vil det sikkert bli lemping av kravene og kanskje unntak fra innsynsrettighetene, for å muliggjøre en form for drift. Til syvende og sist kommer ikke ISP'ene til å håndtere dette selv, det blir ett eller et par felles point of attack for all trafikkinformasjon om alle mennesker i Norge. Endret 3. juni 2013 av tommyb
tommyb Skrevet 4. juni 2013 Skrevet 4. juni 2013 Ser ut til at det kommer en korreksjon i Frankrike, det kan virke som HADOPI-lovgivningen er på vei bort igjen. http://www.itavisen.no/nyheter/frankrike-skroter-hadopi-loven-72149
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå