Gå til innhold

Google vil selge «ren» Galaxy S4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjedelig hadde håpet på noe mer orginalt som Motorola x phone eller den nye Nexus 7. Nexus 5. Synest dem i de minste kunne lansert s4 i aluminium eller titan det hadde vert noe og dersom den i tillegg hadde hat snapdragon 800 prosesor!! Vel jeg kunne tenkt meg en mobil med tegra 4i.

Lenke til kommentar

Spør du meg er det bedre med root og custom ROM som kan fjernes uten spor. Disse verkstedene er ikke så stødige på forbrukerkjøpsloven.

 

disse telefonene er ment å unlockes, de kan vell umulig nekte en garantisak når telefonen blir brukt til det den er ment som?

Lenke til kommentar

Overraskende nyheter her, og jeg tror mange reagerte positivt.

 

Denne vil kombinere hardware i toppklassen (Galaxy S IV er helt klart en bedre telefon enn nexus 4 hvis de har samme software.) med raske oppdateringer og uten unødvendig lagg fra touchwiz. Dette vil sannsynligvis også føre til at det blir flere gode custom ROM til den vanlige S IV, siden de antagelig vil kunne bruke oppdateringene fra nexus versjonen som basis. Hvis HTC og Sony gjorde det samme hadde det vært ypperlig.

 

Derimot tror jeg ikke denne vil selge veldig mye, i all hovedsak pga. prisen. 649 dollar virker ikke spesielt mye fra et norsk synspunkt, men det er nesten dobbelt så mye som en 16GB nexus 4, og det er ikke veldig lett å forsvare. Det er omtrent det samme som Galaxy S IV koster hos teleoperatørene I USA.

 

Hvis denne kommer på salg i andre land enn der du kan handle denne direkte fra google, kan det hende den blir mer interessant, men jeg ville ikke forventet at den vil bli noe billigere enn Touchwiz versjonen.

 

Med tanke på at det er LTE støtte regner jeg med at det er snapdragon versjonen det er snakk om her. Men etter hva jeg har sett av benchmarks for exynos versjonen er ikke det noe negativt.

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar

Om den blir billigere enn TouchWiz versjonen så er vell det ren bonus? Du får jo tross alt et bedre produkt, med raskere oppdateringer rett fra Google.

 

At den kanskje ikke vil selge like godt i land hvor man handle direkte fra Google er meget mulig, da de har en veldig aggressiv prisning av Nexus modellene og på mange måter finansier den via "Google Ads", i Norge er jo dessverre ikke dette tilgjengelig så vi må jo betale temmelig blodpris iforhold til land hvor du kan handle direkte fra Google.

 

 

Her i Norge vil jo denne modellen uansett være mye mer relevant da LG generelt selger elendig når det kommer til mobiltelefoner her i landet, det markedet er nærmest ikke eksisterende, med en Samsung Galaxy S4 med ren Android derimot har nok potensiale til å bli temmelig populær om den blir allment tilgjengelig.

 

Om dette er en strategi fra Samsung som de vil kjøre videre, det å ha en "Nexus" variant av sine egne toppmodeller så all honør til dem, om dette dog er en engangs greie så er jeg redd de skyter seg selv litt i foten da de nå potensielt får folk til å innse at TouchWiz kanskje ikke tilbyr den beste opplevelsen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...