Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

driftsikker førstegangsbil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsomt med slike gamle biler når man først skal mekke ja... har prøvd å assistere på en nyerer bil og det er så tett under panseret at man knapt får plass til noe.

 

I slike store gamle biler kan man nesten ta med seg alt av verktøy + matpakke hoppe opp i motorrommet å campe til man er ferdig :)

Lenke til kommentar

Slenger ut et forslag til - Ford Focus, helst MKII fra 2005 og nyere. En ganske ukomplisert og kjøreglad bil, lett å gjøre ganske stilig med styling, senk og felger. Etter det jeg leser av undersøkelser ligger den ganske høyt opp på listen over lite feil på bruktbiler.

 

Har en selv og den er herlig enkel og rimelig å skru på i forhold til sine andre tyske kusiner - BMW og Audi, den er selvsagt ikke like avansert og gir heller ingen status. Men etter min erfaringer er den minst like god å kjøre.

 

En bra ting med den, er at det er veldig mange brukte til salgs slik at prisene er presset, akkurat som med Golf - som også er et bra forslag. Får disse fra rundt 45k og oppover, med så mye bruktbiler ute - er det bare å prute så det holder.

 

Andre ting - motor og drivverk er bra - blir brukt også i søskenbilene Volvo og Mazda, lite rust, det finnes noen utsatte steder, lite "dyre" feil - som jeg vet om. Veldig stort og billig utvalg av masse bruktdeler og styling, finner man på Ebay.co.uk. Meget god å montere bilstereo i. Bilene har også mye utstyr som standard. Biltema har også godt utvalg av deler til Focus II, bremseskiver, kalippere, filtere batterier osv - tror til og med de har frontlykter.

 

Diesel har jeg liten kunnskap om, men 1.6 bensineren er en ganske skuddsikker sak, som går greit.

 

Som regel har de oppvarmet frontrute, er verdt å eie bilen bare på grunn av det :)

 

Må ta med noe negativt også - den støyer en del. Piggfritt anbefales hvis du ikke vil dempe bilen.

 

Edit: så nå at det sto sedan, vel forslaget holder allikevel, hatch gir både bedre plass og langt bedre bass fra subkassa! :)

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

nevnte tidligere her at jeg ikke er kjempe fan av skoda, men har sett litt mere og kanskje kommet over noe jeg skal vurdere. er det noen som har noen tips om skoda octavia elegance? bra bil? tenker sedan og manuell på den også.

Endret av B17a
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...