Gå til innhold

[Løst] Spørreundersøkelse: Lojalitet overfor mobiloperatører blant unge brukere


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Jeg og to medstudenter skal snart levere bacheloroppgave i markedsføring, og har i den forbindelse laget et spørreskjema vi ønsker at folk skal svare på.

 

Spørreskjemaet finner du her.

 

Vi setter stor pris på hvert eneste svar.

Tusen hjertlig takk på forhånd :)

 

Edit: Det hadde sneket seg inn en alvorlig feil i undersøkelsen (som vi ikke så noe til tidligere).

Dette er nå fikset.

Endret av thormario
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Startet på undersøkelsen men ser fort at den ikke egner seg for en som aldri har hatt noe abonnement.

Selv om jeg er i ungdomstida hvor det er vanlig å ha skyhøye mobilregninger så ligger jeg på rundt 20kr i måneden, det er ingen grunn til å ha abonnement da

Skrevet (endret)

Tusen takk for hjelpen alle sammen! Vi setter stor pris på det :)

Vi ser at vi godt kunne jobbet med å være mer spesifikke når det gjelder "unge brukere". Det var en hard nøtt å bygge inn dette i spørreundersøkelsen. Det er uansett slik at alder ikke nødvendigvis spiller noen rolle. Det som er viktig er hva man gjorde når man selv tok over sitt eget abonnement. Det er flere som har påpekt at dette er litt forvirrende. Det er klart at hele greia for mange vil være uaktuell, da de ikke har hatt telefon før de ble 18 (som noen påpekte på Facebook), mens noen ikke husker hva de gjorde da de ble eier.

Vi klarte aldri å finne noen god måtte å sette inn krav til informanten på, men vi ser i ettertid at vi kanskje skulle gjort ting litt annerledes, sånn at dette kom litt bedre frem. Det er vårt første seriøse spørreskjema, og vi har allerede lært mye til en evt. neste gang.

Vi har imidlertid på følelsen av at de som har svart har vært ærlige, og de har også skrevet fornuftige i feltet der man kan svare med egen tekst.

 

Igjen, tusen takk!

Endret av thormario
Skrevet

Jeg stoppet å svare når jeg kom til alternativene om hvorfor jeg byttet operatør.

 

Byttet av én enkelt årsak for noen år tilbake: NetCom var først ute med iPhone i Norge. Ingen svaralternativer passet til det.

Skrevet

Jeg svarte det motsatte av det jeg burde, at jeg var kvinne osv.

Oisann. Du er jo en skikkelig bad cat også, du.

 

Vil takke alle som har bidratt for hjelpen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...