Gå til innhold

Hva er normal kadettlønn som maskinist?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg lurer på om noen av dere vet hva generelt lønnen som et maskinkadett ligger på. Er klar over at enkelte rederier ansetter kadettene som motormenn og godskriver kadettiden når de går som motormann.

 

I mitt tilfelle har jeg fagbrev som motormann og straks fullført første året på teknisk fagskole.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leita litt etter tariffavtalen(e) men fant ikke noe spesi.

Mener på at en motormanskadett starter litt høyere enn en lærling, på rundt 20 k, og stiger mot slutten av kadettiden til litt under 30 000 (utbetalt i måneden etter skatt)...

 

Dette er avhengi av hvilket forbund du hører til under, hvor du seiler etc.

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg lurer på om noen av dere vet hva generelt lønnen som et maskinkadett ligger på. Er klar over at enkelte rederier ansetter kadettene som motormenn og godskriver kadettiden når de går som motormann.

 

I mitt tilfelle har jeg fagbrev som motormann og straks fullført første året på teknisk fagskole.

 

Det er veldig få rederi som godskriver motormann som kadett, siden det er krav til påmønstringskrav som kadett for å kunne løse M4.

 

Hyra di blir litt i underkant av hva en motormann har i grunnhyre (Siden du er ekstra besetning) men du tariffsettet ditt er avhengig av fartsområde, båt etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...