Gå til innhold

Et økonomisk middelalder-strategi-spill? Evt andre tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Jeg elsker økonomiske strategispill (vet ikke om det er rett benevnelse, men jeg tenker på spill som Anno-serien, Transport Tycoon og lignende). Jeg begynner å bli litt lei av samlingen min, og savner mere micro-management i spillene (primært arbeidere som bygger og arbeider, er litt kjedelig å bare trykke så står det plutselig et ferdig bygg der).

For noen måneder siden så jeg en tråd her på forumet om et slikt spill som tok plass i middeladeren. Tror det het noe med "Medieval" i seg...

Uansett, jeg synes det så veldig interessant ut og, og tenkte å sjekke det ut etterhvert siden det ikke var utgitt enda. Men etter febrilsk søking klarer jeg ikke å finne det(!).

Er det noen som vet hvilket spill jeg mener? Og hvis ikke, har dere tips til andre spill i denne sjangeren?

Mvh

cassa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Knights and Merchants bør jo virkelig være spillet hvis man ikke liker tanken opp bygninger som spretter opp automatisk, det er ganske morsomt i forhold til produksjonsrekker og lignende. Eldgammelt spill dog, lurer på om ikke det har blitt moddet eller noe lignende.

Skrevet

Det er mulig du tenkte på Banished fra http://www.shiningrocksoftware.com/.

"Welcome to the world of Banished! In this city-building strategy game, you control a group of exiled travelers who decide to restart their lives in a new land. They have only the clothes on their backs and a cart filled with supplies from their homeland."

Et annet spill som ser interessant ut, men som kanskje har litt for mange andre elementer i seg, er Stonehearth. Dette minner om et minecraft-inspirert strategispill Mer info finner du her:

http://www.kickstarter.com/projects/1590639245/stonehearth

Skrevet

Tror faktisk det var Banished, hjertens takk for tips så langt!

Har lekt litt med tanken på å lage en Minecraft-mod som fungerer som et slikt spill. Artig å bygge ting på frihånd. Tar en fag i Java denne våren så jeg burde strengt tatt klare det med tiden til hjelp ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...