Gå til innhold

Sesjon/Førstegangstjeneste


Kimble

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kavalriet anbefales. Var selv et år i Storm på Setermoen. Var sinnsykt tøft og konge, selv om det var kaldt som f**n. Jeg tuller ikke, det anbefales. Masse action, sprenging, skyting og rett og slett moro. Et år utenom det vanlige. Er sannsynligvis eneste sjansen du får til å oppleve noe sånt.

 

P.s. På det året kjørte jeg tanks (CV90), jeg skjøt flere tusen AG-skudd, skjøt mange RFK granater (84mm) og 8 ERYX missiler (137mm), verdi ca 1 mill tilsammen. Er ikke ofte du får gjøre det :p

Lenke til kommentar
Kavalriet anbefales. Var selv et år i Storm på Setermoen. Var sinnsykt tøft og konge, selv om det var kaldt som f**n. Jeg tuller ikke, det anbefales. Masse action, sprenging, skyting og rett og slett moro. Et år utenom det vanlige. Er sannsynligvis eneste sjansen du får til å oppleve noe sånt.

 

P.s. På det året kjørte jeg tanks (CV90), jeg skjøt flere tusen AG-skudd, skjøt mange RFK granater (84mm) og 8 ERYX missiler (137mm), verdi ca 1 mill tilsammen. Er ikke ofte du får gjøre det :p

 

 

Nei, det er ikke ofte man har muligheten til å fundere over hvor dårlig samvittighet man burde hatt etter det året.. What a f*cking waste..

Lenke til kommentar

Vil du tjene litt mens du er i militæret er MP, eller sjåfør i Belgia ganske greit.. da tjener du 12000kr pr mnd, og det er jo ikke så gale med tanke på at det faktisk er militæret vi snakker om..dessverre er det ikke så mange plasser da..

 

Ellers kan jeg anbefale deg å bli grensejeger...det er ganske fett (utenom av og til :o )...søk litt på forumet så finner du en del om det samme temaet..

Lenke til kommentar

Jeg hadde ingen peiling på mekanikk i det hele tatt, men ble utdannet og opplært som vognfører. Lærte om motoren og hele vognens oppbygning. Fikk også en tur til Rena og kjørt noen runder i simulatoren til noen mill. Endte opp som fotsoldat og reserve vognfører fordi vi hadde for mange vognførere, så jeg fikk prøve fot også. Og når noen vognførere var syk eller borte, kjørte jeg vogn. Fikk i pose og sekk :p

 

Men avsluttende øvelse, Svartmink, var helt vill. Sinnsykt tøft å kjøre i 40km/t gjennom skogen mens kanonen dundrer over hodet på deg. Hele Bataljonen i angrep samtidig, jagerfly suser over med 30mm gatling gun, artilleri dundrer i fjellsiden over oss, 15 Leopard stridsvognen fyrer ned mål mens x antall fotsoldater sender avgårde x antall granater og missiler. Sinnsykt svære greier, utrolig tøft! En opplevelse for livet.

Lenke til kommentar
Kavalriet anbefales. Var selv et år i Storm på Setermoen. Var sinnsykt tøft og konge, selv om det var kaldt som f**n. Jeg tuller ikke, det anbefales. Masse action, sprenging, skyting og rett og slett moro. Et år utenom det vanlige. Er sannsynligvis eneste sjansen du får til å oppleve noe sånt.

 

P.s. På det året kjørte jeg tanks (CV90), jeg skjøt flere tusen AG-skudd, skjøt mange RFK granater (84mm) og 8 ERYX missiler (137mm), verdi ca 1 mill tilsammen. Er ikke ofte du får gjøre det :p

 

Du må ikke glemme å ta med at du blir hatet av alle og enhver andre soldater på setermoen fordi gutta i Storm er så ufattelig tøffe i trynet :lol:

Lenke til kommentar
Høres konge ut! :D

Tror ikke norge sitt forsvarsbudsjett er så ille hvis dere løfter

blikket og ser over til usa f.eks...

 

Vi er nok ikke i nærheten av USA sitt forsvarsbudsjett! Det er vel noe sånt som 3 ganger større enn vært nasjonalbudsjett... Vet ikke de nøyaktige talla.

Jeg skal i infanteriet eller kavaleriet til jul. Husker ikke helt ka jeg søkte.

Lenke til kommentar

når brodern var i militæret så hadde de "trenings" amunisjon til en viss verdi som jeg ikke husker.

Men da de var ferdige etter 10-11måneder eller noe så hadde de bare brukt opp halvparten av amunisjonen, da brukte de like godt opp resten også isteden for og spare den til neste år og de neste rekruttene.......sløsing med resurser? JA!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
.......sløsing med resurser? JA!

 

Det kan nok stemme at ikke alt drives like kostnadseffektivt i Forsvaret, men hva så? Trådestartenen ville vite om en tøff førstegangstjeneste, ikke om hvor mye skattepenger som sløses osv.

 

Jeg har ikke vært i Forsvaret ennå, men kan tenke meg at førstegangstjesten i Kystvakten kan være ganske morro. Jeg har vært om bord i en av de nyeste båtene deres, og det er ganske bra bokkomfort osv.

 

//sindre

Lenke til kommentar

Grunnen til at de skyter opp ammoen de har til overs på slutten av året er fordi de ikke skal få redusert budsjetter året etterpå. Kall de gjerne griske, for det er de. Men var uansett sinnsykt kult å skyte 100 skudd på flerskudd med AG-3. Eneste var at forskjeftet ble så varmt at jeg fikk brannsår, og det tok 3 timer å bli kaldt nok til å holde igjen! :p

Lenke til kommentar
Det kan nok stemme at ikke alt drives like kostnadseffektivt i Forsvaret, men hva så? Trådestartenen ville vite om en tøff førstegangstjeneste, ikke om hvor mye skattepenger som sløses osv.

 

Unskyld så meget da at jeg fortsatte på det som kom litt på avveie av den opprinnelige diskusjonen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...