Gå til innhold

Test: Sony Xperia Tablet Z


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"-Litt tungvint å måtte åpne luker for å komme til kontaktene"

Litt tungvint med dører i en ubåt også...

Som tidligere sonaroperatør på undervannsbåt (KNM Kobben) må jeg få presisere at jeg hadde blitt mektig sur hvis jeg hadde oppdaget at det ikke var dører på U-båten Alt til sitt bruk :-)

 

Undervannsbåten har dør mellom tårn og keising. Ellers har den luker, som nettbrettet.

Lukene på brettet har sin funksjon, og det er kjempefint at brettet har luker så det holder seg vanntett. Det medfører ikke desto mindre at du må plundre med dem hver gang du skal koble til noe som ikke er trådløst.

 

Enkelte ting kan med andre ord ha både fordeler og ulemper.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg ser absolutt nytten av vanntett tlf...men nettbrett?Ser ikke for meg så mange situasjoner hvor jeg trenger det på nettbrettet.Noen som har noen eksempler?I mitt tilfelle hadde dette nettbrettet i 99% av tiden ligget hjemme ppå stuebordet.

 

Et vanntett (nåja, i det minste fuktsikkert) nettbrett kan bl.a. brukes som kart ute under alle mulige forhold, til vanlig turbruk begynner båt-bruks-bokser å bli litt styrete. Og f.eks. lese på stranda. Også støv og sand og skitt holdes ute av lukene.

Lenke til kommentar

Spennende nettbrett men er ikke helt enig at det er det beste på markedet, vil si nexus 10 er bedre,bedre skjerm,clean android og får oppdateringer raskere.

 

Noe av det siste jeg ville sett på. Med mindre det er en feil som gjør at batteriet går tomt på null komma niks e.l. er ikke oppdateringer spesielt viktig.

 

Det jeg lurer mest på angående dette nettbrettet er hvorfor det er så tykk ramme rundt skjermen.

Lenke til kommentar

Synes det blir feil å gi pluss for vanntetthet, og samtidig gi minus for at kontaktene er tildekket. Tror det er vanskelig å gjøre fjølen tett uten å dekke til disse punktene...

 

Det ene er en fordel, det andre er en ulempe, så får man som leser vurdere hva som er viktigst, helt rett å gjøre det på denne måten.

 

AtW

Lenke til kommentar

Artig at dere har med en liten setning om aptX i testen. Hvordan er det med bluetooth4.0 og lyd forresten, er ting som aptX nødvendig lenger? Nå er vel båndbredden høy nok til at man kan kjøre lyd uten slik komprimeringsteknologi over bluetooth? Vet ikke om det har blitt særlig implementert i praksis dog.

 

AtW

Lenke til kommentar

Noe av det siste jeg ville sett på. Med mindre det er en feil som gjør at batteriet går tomt på null komma niks e.l. er ikke oppdateringer spesielt viktig.

Her er åpenbart folk forskjellige. For meg er raske oppdateringer viktig av flere grunner. En av disse er økt levetid, da jeg alltid har siste versjon av Android. Når de nyeste produktene blir gitt ut med eldre versjon av OS'et enn jeg har på min "gamle" mobil (Galaxy Nexus) synes jeg det sier sitt. Med det følger ikke bare feilrettinger, men også ny funksjonalitet som jeg ellers måtte kjøpe et nytt produkt for å få.

Lenke til kommentar

Ren knock-out! Bare funksjonaliteten som universal fjernkontroll er verdt en tusenlapp (har dette på min gamle Sony Tab) og Bravia Engine gjør jo Youtube og andre dårlige videoer veldig mye bedre. I tillegg er den tynnest, lettest, kjappest, kuulest og attpåtil 100% vanntett- alt dette til en helt akseptabel pris. Skal definitivt ha!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er åpenbart folk forskjellige. For meg er raske oppdateringer viktig av flere grunner. En av disse er økt levetid, da jeg alltid har siste versjon av Android. Når de nyeste produktene blir gitt ut med eldre versjon av OS'et enn jeg har på min "gamle" mobil (Galaxy Nexus) synes jeg det sier sitt. Med det følger ikke bare feilrettinger, men også ny funksjonalitet som jeg ellers måtte kjøpe et nytt produkt for å få.

 

Jeg har en gammel Galaxy Tab 8.9" med Android 3.2. Vet ikke hvilken versjon som er den nyeste, men jeg trenger i hvert fall ikke noe nyere enn 3.2 før det er apps jeg vil ha som krever det.

Endret av Brickwall
Lenke til kommentar
Jeg ser absolutt nytten av vanntett tlf...men nettbrett?Ser ikke for meg så mange situasjoner hvor jeg trenger det på nettbrettet.Noen som har noen eksempler?I mitt tilfelle hadde dette nettbrettet i 99% av tiden ligget hjemme ppå stuebordet.
Et vanntett (nåja, i det minste fuktsikkert) nettbrett kan bl.a. brukes som kart ute under alle mulige forhold, til vanlig turbruk begynner båt-bruks-bokser å bli litt styrete. Og f.eks. lese på stranda. Også støv og sand og skitt holdes ute av lukene.

 

På stranden må man være forsiktig.. Et sandkorn på en fing riper selv ripefrie skjermer veldig enkelt! (verre enn kniv!).

 

Ellers så er jo det som er med vanntett brett: Du kan bruke det på kjøkkenet om du lurer på hvor mye du skulle ha av ingredienser.. Så kan du skylle det under vasken etterpå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er få reviews av denne rundt omkring på nett. Finner mange fra februar da den først ble presentert, men det er stort sett bare overfladiske "hands on". Liker å lese flere før jeg eventuelt kjøper. Nå er det uansett en god stund til den kommer i butikken, men synes det er rart...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...