Gå til innhold

Thailand - Malaysia - Singapore i 14 dager


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å fly fra Bangkok til Kuala lumpur i Malaysia, og derfra igjen til Singapore. Er det sånn at man ikke trenger visum for noen av disse stedene?

 

Finner billig fly med Air Asia og Jetstar. Noen som har flydd med disse selskapene?

Og åssen er det med klima midt i juni?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klimaet i juni vil sannsynligvis være varmt og fuktig, sannsynligheten for regnbyger om ettermiddagen er stor, ville ikke tatt sjansen på å booke en hel ferie ved vestkysten mot det indiske hav, da sørvest-monsunen kommer med tyngre tordenstormer og monsunregn og en del bølger. Men solen er jo skjelden langt vekk... :) Men er jo ikke enkelt å tippe været så lang tid i forveien. Finner nok svaret på spørsmålene på siden jeg har linket til under.

 

http://www.selectiveasia.com/malaysia-holidays/weather/june

http://www.selectiveasia.com/thailand-holidays/weather/june

Lenke til kommentar

Hadde ikke noen problemer mellom Thailand og Malaysia i alle fall. Stempel i passet og det var det. Air Asia var forøvrig en meget positiv overraskelse. Om du har tenkt deg opp i toppen på den der høye bygningen i Kuala Lumpur må du visst bestille plass eller noe. Jeg brant meg på det. :<

Endret av Sexylubb1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Reiste mellom (med fly) London, Malaysia, Kambodsja og Singapor med istykkerrevet pass. Så det skal nok gå bra. Var bare i norge jeg fikk påpekt at passet var forfallent (hovedsiden nesten avrevet), men det ble bare værre for hvert land. Endte opp med at ei Air-Asia ansatt tapet det sammen når jeg var i Singapor. Fikk også beskjed om å ha returbillett fra Kuala Lumpur kjøpt når jeg sjekket inn på Heatrow, dette hørte jeg ingenting om når jeg ble klarert inn til Malaysia.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du trenger ikke visum. Du kan være 90 dager i Singapore uten visum.. Men pass på, er du der lenger enn de 90 dagene straffes dette med pisking!! Singapore er forresten kjempe fint :) Jeg har jobbet der i 4 mnd.. Etter 89 dager dro jeg over grensen til Malaysia og ble stemplet ut av Singapore i passet.. Dagen etter dro jeg inn igjen og fikk nye 90 dager..

 

Var på klassetur til Singapore, Malaysia og Bali i 2008.. Trengte kun visum til Bali, men det kjøpte jeg på flyplassen når vi landet..

 

Singapore airlines og thai airways er 2 veldig gode flyselskaper.. det er de jeg har flydd med

Lenke til kommentar

Synes singapore var ganske kjedelig; bruk mer tid i Malaysia er mitt tips. Likte meg spesielt godt i Penang og på øya Tioman. Vi var der i fellesferien 2011. Det var varmt og fuktig; men overkommelig. Drikk mye vann!

 

Singapore er absolutt ikke kjedelig! Masse å finne på! Jeg likte meg kjempe godt der.. Kan faktisk tenke meg å jobbe der i et år.. Det er jo et knutepunkt! Du kan reise hvor du vil derfra og det er ikke så dyrt å reise derfra heller..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg kom over denne http://www.landsider.no/land/singapore/reise/innreise/

 

Det jeg tenker å ta med er: smertestillende, allergitabletter, olivenbladekstrakt, syrenøytraliserende tabletter/tyggis, ginsengtabletter, melkesyrebakterier (idoform), noe mot diare.. Med andre ord, alt kan kjøpes på apotek, helsekostbutikk eller rema.

Trenger jeg no erklæring fra lege på dette?, og er det like strengt i alle de tre landene?

 

Skal bare mellomlande i Singapore, men får 6-7 timer der, så jeg tenkte å låse inn bagasjen i en boks på flyplassen og komme meg inn til byen.

Noen tips på hva man bør gjøre der i noen få timer?

Lenke til kommentar

Tyggegummi bør du ikke ta med da det er forbudt. Mer eller mindre ukjente helsekostgreier som ginseng og olivenbladekstrakt ville jeg også styrt unna da det ikke er medisin.

 

Ellers er bassenget på toppen av Marina Bay Sands absolutt ikke som andre basseng. Fikk meg endel runder der til forskjellige tider av døgnet, alltid spektakulært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...