Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Men kan man ikke fake tlf nr hos Astrill? eller er det noe sms aktivering eller noe?

Vedrørende paypal er min plan å opprette en ny paypal, ikke synce med noe kort, men føre penger til den fra en 3. parts konto, så betale med den.

Slik er det ikke så lett å bli tatt via paypal.

 

Visa gavekort ville vært en god idee, men paypal krever jo at man verifiserer kortet med et lite beløp trekt fra konto, som man må i banken å få informasjon om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Astrill sender en kode du må skrive inn, så ingen faking med telefon nummer er mulig.

 

Ellers kan jeg fortelle at det å fake en paypal konto ikke er så lett som det høres ut som. Prøvde meg litt på et slikt prosjekt da jeg trengte en USA paypal konto for å få til Netflix USA kontoen min.

Og den kontoen ble sperret nokså raskt, da jeg overførte penger til kontoen fra en annen paypal konto. Heldigvis var kontoen oppe lenge nok til at jeg fikk fikset Netflix, men ville vel ikke satset på denne metoden for noen fast betaling.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Ser det er noen måneder siden sist noen skrev her, men håper jeg får svar allikevel.

Jeg driver ikke å hverken laster opp noe ulovlig eller noe annet suspekte ting, men jeg har en stalker som klarer å finne meg hele tiden hva enn jeg gjør på nett. Det er min forlovedes eks som har en sønn som har rimelig god peiling på data.

Vil Astrill open vpn kunne skjule min ip adresse og hans mulighet til å finne ut "hvor" og "hva" jeg gjør? Er det enkelt og sette opp Astrill for ei som har litt mer enn gjennomsnittet peiling på data?

Lenke til kommentar

En VPN løsning vil skjule IP adressen din, men i ditt tilfelle tror jeg jo ikke det er problemet. For uansett hvor gode noen er på data, så greier de jo ikke å spore din nåværende IP adresse til din adresse.

Og jeg lurer jo hva du mener "han/de" kan se du gjør på internett?

Du burde jo heller tenke over om de noen gang har hatt fysisk tilgang til pcen din, og kanskje har installert noe spionprogramvare for å kunne følge med hva du driver med.

 

En VPN løsning vil jo ikke skjule hva du skriver/gjør på Facebook, epost, Twitter osv osv.

Lenke til kommentar

Ok, jeg har kryptert eposten min, på fb har jeg lukket alt jeg kan lukke så det er bare jeg, min familie eller utvalgte venner som ser hva jeg gjør. Twitter bruker jeg ikke ei heller andre lignendes media. Bruker overalt ellers ulike nick som ikke er gjenkjennbar og minst 6 forskjellige passord som er lange med både tall, bokstaver og tekst.

Jeg har aldri tillatt noen via f.eks team viewer eller lignendes og få fysisk tilgang ei har noen vært hos meg som jeg ikke kjenner personlig.

 

Hvordan kan jeg vite om han har klart å installere spionprogramvare via en bakvei, finnes vel programvare som kan finne slikt?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ok, jeg har kryptert eposten min, på fb har jeg lukket alt jeg kan lukke så det er bare jeg, min familie eller utvalgte venner som ser hva jeg gjør. Twitter bruker jeg ikke ei heller andre lignendes media. Bruker overalt ellers ulike nick som ikke er gjenkjennbar og minst 6 forskjellige passord som er lange med både tall, bokstaver og tekst.

Jeg har aldri tillatt noen via f.eks team viewer eller lignendes og få fysisk tilgang ei har noen vært hos meg som jeg ikke kjenner personlig.

 

Hvordan kan jeg vite om han har klart å installere spionprogramvare via en bakvei, finnes vel programvare som kan finne slikt?

 

Hadde jeg hatt mistanke om noe slikt hadde jeg formatert pcn min.

Lenke til kommentar

Har fram til nå brukt IVPN, og må si jeg er storfornøyd med både kundeservice og tjenesten de tilbyr.

Men de har ikke server i Norge, noe jeg virkelig vil ha pga. Netflix, enkelte nettbutikker og slikt.

 

Jeg likte IVPN med en gang pga. deres veldig presise "NEI til logging og utlevering"-svar på TorrentFreak sine spørsmål, og vil gjerne ha en som stiller seg like

Så langt har jeg funnet følgende alternativer:

- PrivatVPN (TorrentFreak)

- EarthVPN (Greycoder)

- Astrill (her inne)

 

Noen her som har prøvd dem og kan komme med en anbefaling?

Det viktigste er full sikring av personvern, null begrensning på hastighet og båndbredde, samt støtte for flere enheter på samme konto. IVPN har alt dette og jeg har ikke lyst å nedgradere noe mer enn jeg må.

Endret av Optimuz
Lenke til kommentar

Syns også at en seedbox er en suveren løsning hvis man trenger å beskyte kun torrenting, spesiell hvis din internettlinje sugger ;). De fleste tilbyr nedlasting via FTP-ES eller SFTP som skal gjøre alt veldig anonym.

 

Hvis jeg ønsket å beskyte alt jeg gjør på nettet hadde jeg brukt noe som Astrill.

 

Ikke direkte VPN tjeneste men jeg går nok for seedbox fra www.bytesized-hosting.com her ser jeg du får med en VPN også. Så da blir det å laste ned på seedboxen som kan seede 24/7 samt koble på md FTP via VPN og laste ned. Da er det nok ikke mye spor skulle jeg tro.

Kommer nok ikke til å gidde å gå steget der jeg kjøper spendon og lager fake paypal konto via proxsy, tror ikke det kommer til å bli nødvendig tongue.png

Lenke til kommentar

Kjøpte en måned for å teste PrivatVPN og er ikke helt fornøyd...

 

Pros:

- Klient med kontrollpanel for valg og tilkobling.

- Kan koble til automatisk.

- Lagrer passord or brukernavn (men om det lagres sikkert vet jeg ikke).

- Grei pris.

 

Cons:

- Dårlig instruksjon om oppsett.

- Instruksjonene for OSX fungerer ikke.

- Kun oppsett for PPTP på iOS og Android (i hvert fall instruksjoner).

- Klienten for Windows fryser av og til.

- Problemer med å koble til spill og tjenester med VPN tilkoblet.

 

Det er i hvert fall førsteinntrykket. Og så langt blir det ikke brukt mer penger på den tjenesten :)

Lenke til kommentar

Finnest det ingen trygg gratis vpn for torrentsdl?

 

Trygg og gratis i samme setning er vel ingen god kombinasjon. Hvorfor skal noen ta seg bryet med å gjøre en VPN løsning både gratis og sikker?

Tor nettverket er vel gratis, men er jo ikke kjent for at det går veldig raskt, og FBI har jo vist at man ikke er anonym i alle scenarioer der.

Lenke til kommentar

 

Trygg og gratis i samme setning er vel ingen god kombinasjon. Hvorfor skal noen ta seg bryet med å gjøre en VPN løsning både gratis og sikker?

Tor nettverket er vel gratis, men er jo ikke kjent for at det går veldig raskt, og FBI har jo vist at man ikke er anonym i alle scenarioer der.

ser den,men er jo noen linux folks som orner det meste,de hater jo alt som koster penger:D

Endret av Faildinlife;)
Lenke til kommentar

er jo noen linux folks som orner det meste,de hater jo alt som koster penger:D

 

Men du skjønner kanskje ikke at servere koster penger, båndbredde koster penger, det koster tid og ressurser for å administrere dette osv osv.

Resultatet er at det alltid er noen som må betale for det som er "gratis".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...