Gå til innhold

Når grafikken blir 99,9% virkelig !


Newt32

Anbefalte innlegg

Hei !

 

"Når" grafikken blir (nesten) like bra på spill som i virkeligheten, kommer jeg til å si "Tenk at jeg satt å spillte d der!" <- Til ett PS2 spill!

 

Litt morsomt å sammenligne f.ks "The Sims 2" med "Sim Life" <- som da kan være virkelighets spillet.

Som du sitter å spiller i år 2015, bare ved hjelp av din egen hjerne og tanker.

 

Kan jeg si: Jeg gleder meg?

 

Hva tror du?

Har dette temaet vert før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dagen det skjer, slutter jeg å spille, av to grunner:

om f.eks. spill som Doom kommer med 100% fotorealistisk grafikk, kommer jeg sikkert ikke å klare å drepe mennesker på samme måten som i spill idag. I hvert fall ikke spill som GTA3 og postal2

 

og "sim life" som du sir; ingenting er kjedeligere i spill enn å leve ut det man gjør i virkeligheten, spill ser jeg på som en virkelighetsflukt.

Lenke til kommentar
dagen det skjer, slutter jeg å spille, av to grunner:

om f.eks. spill som Doom kommer med 100% fotorealistisk grafikk, kommer jeg sikkert ikke å klare å drepe mennesker på samme måten som i spill idag. I hvert fall ikke spill som GTA3 og postal2

 

og "sim life" som du sir; ingenting er kjedeligere i spill enn å leve ut det man gjør i virkeligheten, spill ser jeg på som en virkelighetsflukt.

 

Ja! Men du kan jo skille mellom virkelighet å spill!

 

Jeg tenker på at når nivået på spill der du kan gjøre hva du vil på blir så virkelig at du nesten ikke ser forskjel.

 

Du har en "Lov", som du ikke trenger å følge. Tenk på det, hva du ønsket å gjøre! Sån som på Postal 2, GTA 3....bare 100 ganger bedre!

f.eks Matrix!

Du vet jo at det er ett spill, programering, data, grafikk, flash, animasjon..osv...osv, men frihet til å gjøre hva du vil, det du ikke kan gjøre i virkeligheten.

Men det er kanjse vanskeligere å skille mellom begge da???

 

Men det er ikke vanskelig på Postal 2, GTA 3 (Vice City).

Lenke til kommentar

Har vært en tråd om dette tidligere.

Om dataspill blir "realistisk" typ Matrix kommer ihvertfall "slåihjelspill" til å sette helt nye salgsrekorder.

Men det hadde vært artig om vi hadde greid å kikke litt lengre enn kortsiktig økonomisk gevinst og brukt teknologien til noe "fornuftig".

Ren underholdning er kjempeknall etter min mening, ikke misforstå meg der. Men om slik teknologi blir mulig får vi en ganske unik sjanse med tanke på trening/øvelse innen feks kirurgi, brannslokking, osv.

Til og med tysk gramatikk kan bli morsomt om man sitter å skravler på en pub.

Men en "Grunnskolen rundt på 80 sekunder" tror jeg blir vanskelig; Det vil i lang tid enda finnes, og uklare, grenser mellom nevrologer, psykologer, psykiatere, religiøse, filosofer, etc.

 

Sikkert noen sjuke folk som kommer til å lage en "Rape-plugin" til Sims.

Men mine favoritter kommer nok til å bli Formel-bilkjøring, og et abonnement på konsertkanalen for klassisk musikk.

Lenke til kommentar

Usj, nei. Minner meg om slike folk som har lyst til å kvitte seg med mus og tastatur, holde et virtuelt gevær i handa og løpe rundt i sin egen leilighet. Altså, spill skal være avslappende på den måten at du detter ned i stolen og bare bevger fingrene dine. Å bli fysikk utslitt etter å ha spilt et PC-spill er ikke akkurat min drøm om en god fremtid :)

Lenke til kommentar

Ja! Men du kan jo skille mellom virkelighet å spill!

 

Jeg tenker på at når nivået på spill der du kan gjøre hva du vil på blir så virkelig at du nesten ikke ser forskjel.

 

Du har en "Lov", som du ikke trenger å følge. Tenk på det, hva du ønsket å gjøre! Sån som på Postal 2, GTA 3....bare 100 ganger bedre!

f.eks Matrix!

Du vet jo at det er ett spill, programering, data, grafikk, flash, animasjon..osv...osv, men frihet til å gjøre hva du vil, det du ikke kan gjøre i virkeligheten.

Men det er kanjse vanskeligere å skille mellom begge da???

 

Men det er ikke vanskelig på Postal 2, GTA 3 (Vice City).

 

Da tror jeg fort at det kan bli vanskelig for enkelte å skille mellom virkelighet og "matrix"

Lenke til kommentar

Tviler egentlig på at dette noensinne kommer til å skje. Spillbransjen er som alle bransjer, fra vaskemaskinbransjen til tannbørstebransjen, den utvikler seg sakte, men sikkert både visuelt sett og andre måter. Dette "tvinger" kjøperene til å kjøpe nytt hele tiden, ettersom det gamle nå ikke er godt nok. Derfor tror jeg at utviklerne bevisst aldri vil gå mot en fotorealistisk spillverden. Dette ville bli et slags maksimum som ville stoppe konkurransen på markedet, i alle fall når det gjelder grafikk. Og det er konkurranse som gjør at spillene blir såpass bra som de er i dag!

Lenke til kommentar
og "sim life" som du sir; ingenting er kjedeligere i spill enn å leve ut det man gjør i virkeligheten, spill ser jeg på som en virkelighetsflukt.

 

Her er jeg ganske uenig. Et spill som hadde modellert virkeligheten 100% hadde vært utrolig spennende for meg. Da kunne jeg gjort at det jeg aldri ville gjort i virkeligheten.

 

det spørs jo hva man gjør i virkeligheten da; om man skal spille at man sitter foran datamaskinen og spiller, for så å spille at man drar på rema og jobber, så hadde det nok blitt ganske trist :) men om det hadde vært et über-realistisk spill som kanskje fokuserte på bankran og slikt, så hadde det kanskje vært noe :p

 

 

og den dagen vi har slike "fotorealistiske" grafikkmotorer, kommer spill til å være altfor dyre å utvikle, spesielt for nye selskaper, ergo så kommer de største daddyene til å få monopol, for så å sende ut det ene møkkaspillet etter det andre... trenden ser man allerede idag, spill blir dyrere og dyrere og lage, siden vi er så storkrevende, og alltids vil ha bedre grafikk og slikt. :)

Lenke til kommentar
Tviler egentlig på at dette noensinne kommer til å skje. Spillbransjen er som alle bransjer, fra vaskemaskinbransjen til tannbørstebransjen, den utvikler seg sakte, men sikkert både visuelt sett og andre måter. Dette "tvinger" kjøperene til å kjøpe nytt hele tiden, ettersom det gamle nå ikke er godt nok. Derfor tror jeg at utviklerne bevisst aldri vil gå mot en fotorealistisk spillverden. Dette ville bli et slags maksimum som ville stoppe konkurransen på markedet, i alle fall når det gjelder grafikk. Og det er konkurranse som gjør at spillene blir såpass bra som de er i dag!

 

hvorfor skulle det ikke skje da? med lang nok tid så vil det nok bli realitet en dag, det er bare ikke godt å si når. tviler på at utviklingen plutselig stopper opp på grafikk området. i utvikingen til HL2 testet de jo en prototyp på image based rendering som vil si at bakgrunns grafikken besto av ekte bilder, men de kunne ikke bruke det enda. jeg tror rett og slett at det vil skje med tiden.

Lenke til kommentar

Trukke vi må vente lengre en 2010 eller 2015 før grafikken blir nermest virkelig. Men resten av spellet derrimot. Jeg for en gleder meg extremt tell et sjekkelig online super dupert WW2 spell, med sånn derre super grafikk såklart, eller et WRC 6 kommer med ekte grafikk. MEN! grafikken blir kansje bra, men ka med resten av spellet? Jeg vil ha LLAANNGEEE ekte baner å kjøra på, sånn 40-50 kilometer og sånn, pluss ei sjekkelig bil og skade fysikk. problemet med detta er penger. Ikke alle vil ha det ekte, de vil ha det "morro". Altså bilen tåler evig og hver stage varer i 4-5 minutter.

 

Sånn trur jeg at det kommer att bli lenge.

 

Ei sjekkelig krigs simulator der hvor folk ikke tørr å storme sånn som i CS, det blir mere strategisk osv. Men når kommer det? Hvor man blir STRAFFA hvis man dør eller tk'er med vilje. Ikke no kamekaze her igårn nei. Ahh det blir tider det.

 

Det med prisen blir nokk itte no problem, tenk hva prisen på ei PS2 ville ha vert baki 1985.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...