Gå til innhold

Path of Exile - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

Er i gang igjen, Talisman league ute.

 

Noen andre som spiller?

Jeg testet Talisman litt, men denne 3-måneders sesongen virker litt kjedelig. Jeg kommer nok til å vente til neste store patch + 3 måneders sesong.

 

 

Jeg har ikke spilt på en del måneder, og det er mye re-balansering av skills, nye skills som også gir nytt innhold.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Spiller og spiller fru Blom. Begynner å bli en stund siden nå. Men det kommer vel en ny tilleggspakke  i år, så da blir det nok en ny runde. Har ikke tid til å bruke så mye tid på et spill når det er så mange andre spill som også må spilles. Fantastisk bra spill, da.

 

PS: Level 58 er min høyeste level. ;)

Lenke til kommentar

Spilte en god stund da det kom, og var godt i gang med en Crusader Scion (eller hva den nye klassen nå het) før jeg gikk lei. Det ser meget bra ut, skillsystemet er bra og så videre, men fikk aldri helt en god følelse av å spille det. Fiendene var kjedelige, områdene uinspirerte, og selv kampsystemet litt for generisk. Kort sagt synes jeg det var et teknisk bra spill, men for uengasjerende. Det var aldri noen steder jeg hadde virkelig lyst til å utforske, og jeg var lei områdene jeg var i lenge før jeg kom til neste. Synd, da det ellers er et meget bra spill.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Spiller og spiller fru Blom. Begynner å bli en stund siden nå. Men det kommer vel en ny tilleggspakke  i år, så da blir det nok en ny runde. Har ikke tid til å bruke så mye tid på et spill når det er så mange andre spill som også må spilles. Fantastisk bra spill, da.

 

PS: Level 58 er min høyeste level. ;)

 

 

Så du har ikke prøvd mapping engang :p

 

Spillet begynner ikke skikkelig før mapping, og da er man 65ish.

 

 

Spilte en god stund da det kom, og var godt i gang med en Crusader (eller hva den nye klassen nå het) før jeg gikk lei. Det ser meget bra ut, skillsystemet er bra og så videre, men fikk aldri helt en god følelse av å spille det. Fiendene var kjedelige, områdene uinspirerte, og selv kampsystemet litt for generisk. Kort sagt synes jeg det var et teknisk bra spill, men for uengasjerende. Det var aldri noen steder jeg hadde virkelig lyst til å utforske, og jeg var lei områdene jeg var i lenge før jeg kom til neste. Synd, da det ellers er et meget bra spill.

 

Snakker du om D3? 

Lenke til kommentar

Scion, ikke Crusader. Sorry, har ikke spilt på lenge. Men ja, snakker om Path of Exile. Dette er en diskusjonstråd for spillet, ikke en tråd der man hyller spillet ukritisk og ikke har lov å si noe negativt om det.

 

Ah, Scion, ja den ble vel lagt til for over 2 år siden, mye har skjedd siden den gang.

 

Jeg vil anbefale og teste neste store utvidelse.

 

Lenke til kommentar

 

Spiller og spiller fru Blom. Begynner å bli en stund siden nå. Men det kommer vel en ny tilleggspakke  i år, så da blir det nok en ny runde. Har ikke tid til å bruke så mye tid på et spill når det er så mange andre spill som også må spilles. Fantastisk bra spill, da.

 

PS: Level 58 er min høyeste level. ;)

 

 

Så du har ikke prøvd mapping engang :p

 

Spillet begynner ikke skikkelig før mapping, og da er man 65ish.

 

Teit kommentar. Spillet begynner heldigvis skikkelig allerede på level 1. Om spillet først hadde begynt skikkelig på level 65 hadde det vært et elendig spill.

Lenke til kommentar

 

 

Spiller og spiller fru Blom. Begynner å bli en stund siden nå. Men det kommer vel en ny tilleggspakke  i år, så da blir det nok en ny runde. Har ikke tid til å bruke så mye tid på et spill når det er så mange andre spill som også må spilles. Fantastisk bra spill, da.

 

PS: Level 58 er min høyeste level. ;)

 

 

Så du har ikke prøvd mapping engang :p

 

Spillet begynner ikke skikkelig før mapping, og da er man 65ish.

 

Teit kommentar. Spillet begynner heldigvis skikkelig allerede på level 1. Om spillet først hadde begynt skikkelig på level 65 hadde det vært et elendig spill.

 

 

Det er nå sånn livet er i alle ARPGs, selv den store D3, så begynner ikke spillet før man er lvl 70. Alt frem til da forkastes.

 

Men ja, man kan ha det mye moro med og levle chars også!

Lenke til kommentar

i PoE begynner nok spillet mye før, (level 1) enkelt og greit, det er en del avgjørelser du gjør mellom 1-65 for å si det sånt.

Greit nok hvis man benytter seg av ferdiglaget builds osv så forstår jeg han fyren noen poster ovenfor, men det er jo super kjedelig å spille noe mange andre gjør.

Lenke til kommentar

Det er nå sånn livet er i alle ARPGs, selv den store D3, så begynner ikke spillet før man er lvl 70. Alt frem til da forkastes.

 

Men ja, man kan ha det mye moro med og levle chars også!

Stakkars, så trist livet ditt ser ut til å være. :( Jeg storkoser meg ofte med ARPGer, men spillet starter på level 1. Det morsomme er å se historien, utvikle karakteren, få bedre utstyr og alt det der. Når jeg er max level begynner spill svært ofte å bli rimelig kjedelige. Det er null progressjon, historien er over, og det eneste man gjør er å grinde det samme om og om og om igjen. Selv Marvel Heroes sliter mye med dette, og det har enormt med end game content. De hadde "patrol zones" (tenk adventure i Diablo 3 lenge før D3 fikk det), dungeons, raids, danger rooms (tilfeldige fiender og bosser, med tilfeldige buffs oss) og så videre. End game er som regel gørrkjedelig.

Lenke til kommentar

 

Det er nå sånn livet er i alle ARPGs, selv den store D3, så begynner ikke spillet før man er lvl 70. Alt frem til da forkastes.

 

Men ja, man kan ha det mye moro med og levle chars også!

Stakkars, så trist livet ditt ser ut til å være. :( Jeg storkoser meg ofte med ARPGer, men spillet starter på level 1. Det morsomme er å se historien, utvikle karakteren, få bedre utstyr og alt det der. Når jeg er max level begynner spill svært ofte å bli rimelig kjedelige. Det er null progressjon, historien er over, og det eneste man gjør er å grinde det samme om og om og om igjen. Selv Marvel Heroes sliter mye med dette, og det har enormt med end game content. De hadde "patrol zones" (tenk adventure i Diablo 3 lenge før D3 fikk det), dungeons, raids, danger rooms (tilfeldige fiender og bosser, med tilfeldige buffs oss) og så videre. End game er som regel gørrkjedelig.

 

 

wtf :)

 

Personlige angrep også?

 

Jeg sa jo man kan ha det moro med og levle chars.

End game content i PoE er meget bra, og det er der man tilbringer 90% av tiden, med mindre man bare levler nye chars da :)

 

og nei, man utvider chars i PoE hele tiden etter at end-game content begynner. Det er 35 poeng og sette ut, man håper og 6 linke armor, man får gems til 20%, så vil man ha 20% quality.

Man finner bedre ringer, man spesialeserer gear.

Kanskje ett GG unique item dropper ?

Lenke til kommentar

Personlig angrep? Ikke vær så hårsår. :) Jeg sier bare at for mange slutter spillet når man er på slutten, men du sier spillet ikke begynner før da. Med tanke på at å nå slutten (max level osv) ofte tar mange titalls timer, betyr det jo at du sitter i flere dager i strekk uten å ha noe særlig glede av spillet du spiller. Vi andre nyter spiller fra vi starter med å lage karakteren. :) Så ja, i forhold til oss andre har du nok et litt trist syn på spill. :)

 

Angående dette med å utvikle karakteren kan jeg igjen vise til Marvel Heroes. At ikke flere spiller det fatter jeg ikke. Men kort sagt:

 

1. Max level er 60 - med mindre man tar en prestige. Dette resetter helten helt ned til level 1 igjen, og vi starter historien på nytt. Dette ble i utgangspunktet gjort fordi mange ikke ville slutte å spille favoritten sin når de nådde maks level, men er nok også fordi spillet er F2P. Dermed utnyttet de hver helt maksimalt, så vi slipper å betale så mye for dem. Når man tar en prestige vil vi få en annen farge på navnet, og man kan kjøpe et unikt kjæledyr. Men man kan ta prestige mange ganger, og hver gang får vi en ny farge. Til sist ender vi opp med "cosmic prestige" (tror det er gul, men ikke helt sikker.) Da vil vi bare få 25% av vanlig XP, så det tar mye lengre tid å levle karakteren. Men hvorfor skal man gidde? Fordi...

 

2. ... vi har Achivements. Mange av disse gir oss "bare" en buff som øker XP, special item find og så videre, men med en sånn buff for hvert achivement blir en del til sammen. Men andre achivements gir alt fra nye kostymer til unike items.

 

3. Når en helt når lvl 25 og lvl 50 åpner de en "synergy bonus" hver. For eksempel vil Thor sin synergy på lvl 25 øke melee skade, mens på lvl 50 gir han mer ranged skade. Det er ikke stort pr helt, men vi kan ha opp til ti synergies. Dermed kan vi spille hele ti andre helter opp til lvl 50 for å utnytte synergies i helten man faktisk spiller (med mindre man bruker heltens egen synergy, men selv da snakker vi å levle ni helter opp til lvl 50.)

 

4. Når du finner utstyr du ikke trenger, kan du gi det til kjæledyret ditt. (strengt tatt alt fra en mini-dinosaur til et radiostyrt fly til en mini-Ultron osv). Får kjæledyret nok utstyr i samme farge vil det åpne en permanent bonus. Vanlig utstyr gir stort sett bare mer helse til helten, mer special item find og så videre, men unike ting forbedrer stats (strengt, fighting, speed osv).

 

Jeg kunne fortsatt ganske lenge på dette viset, men du ser vel poenget. I Marvel Heroes er det strengt tatt ikke noe "end game" å snakke om, og når man når maks level kan man enkelt hoppe ned til lvl 1 igjen og starte på nytt. Da er spillet i konstant utvikling, og man slipper den evige grindingen uten mål og mening. Hver eneste gang du levler en karakter opp til 50 får du en ny synergy du kan bruke på andre helter. Hver synergy er ikke stor i seg selv, men nok til at min Thor har ti prosent mer av både melee og energy damage, pluss litt defense og sånt. Det er rimelig merkbart, for å si det sånn. :)

 

I tillegg til alt dette får vi ofte en liten currency kalt Eternity Splinters man kan bruke til å kjøpe nye helter. Med 50+ helter så langt kan man spille i månedsvis uten å føle at man grinder noe som helst. :) Nettopp dette er poenget mitt her. Jeg har ikke så mye imot grinding når man er maks level, men jeg foretrekker absolutt spill der man føler man hele tiden har en mening med det man gjør. Om det så er å denge noen tusen fiender over flere områder for et nytt kostyme til Hulk eller Star-Lord. Det er mye grinding, men man vil etterhvert få noe igjen for det, annet enn litt mer usynlig stats. :)

Lenke til kommentar

Personlig angrep? Ikke vær så hårsår. :) Jeg sier bare at for mange slutter spillet når man er på slutten, men du sier spillet ikke begynner før da. Med tanke på at å nå slutten (max level osv) ofte tar mange titalls timer, betyr det jo at du sitter i flere dager i strekk uten å ha noe særlig glede av spillet du spiller. Vi andre nyter spiller fra vi starter med å lage karakteren. :) Så ja, i forhold til oss andre har du nok et litt trist syn på spill. :)

 

 

Du tilegner meg meninger jeg ikke har. Jeg sa ikke at jeg ikke har glede av og spille chars fra level 1.

Det jeg sier er at det er mye mer moro når man får builden i en slik state at den fungerer ordentelig, og det skjer ikke før end game. End game begynner når man kan mappe, og det skjer ca ~65.

 

Jeg sier også at det er mye mer som skjer med char og utstyr enn dere tror, men det oppdager man jo først når man har prøvd det.

 

Angående Marvel Heros, så har jeg ikke mye meninger, annet enn at det har rykte på seg for og være bra, da det var tidligere Diablo 2 utviklere som står for det. 

Lenke til kommentar

Angående Marvel Heros, så har jeg ikke mye meninger, annet enn at det har rykte på seg for og være bra, da det var tidligere Diablo 2 utviklere som står for det. 

Ja, det var David Brevik som sto bak det. Han var en av hovedfolkene bak både Diablo 1 og 2, og det vises tydelig. Det har også vinnet noen priser og er i konstant utvikling. Den eneste grunnen jeg kan tenke meg hvorfor folk ikke gidder prøve engang er fordi det er F2P, me ndet er jo Path of Exile også? :)

Lenke til kommentar

 

Angående Marvel Heros, så har jeg ikke mye meninger, annet enn at det har rykte på seg for og være bra, da det var tidligere Diablo 2 utviklere som står for det. 

Ja, det var David Brevik som sto bak det. Han var en av hovedfolkene bak både Diablo 1 og 2, og det vises tydelig. Det har også vinnet noen priser og er i konstant utvikling. Den eneste grunnen jeg kan tenke meg hvorfor folk ikke gidder prøve engang er fordi det er F2P, me ndet er jo Path of Exile også? :)

 

 

Så foresten speedrun sesjonen som dro inn penger til kreftforskning, av D1 og D2.

Meget underholdende, var nesten så man installerte D1 igjen :p

 

MH: For min egen del var det settingen, er ikke så fan av superhelter :p

 

Ja PoE er fullstending F2P, finnes ingen pay2win elementer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...