Gå til innhold

Bork Laser skal bli større


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Tenker å teste stronglifts 5x5. Men er litt usikker på hvilke vekter jeg skal begynne med. Har hatt en lang pause fra trening så er naturlig noe svakere enn før.

 

Tenkte 70 I bøy, 50 I benk, 70 I mark, 25 I press og 30 I roing. Er dette ubalansert? Er det dumt å starte så "høyt? Tenker da på bøy og mark.

Endret av General Bork Laser
Lenke til kommentar

Bestemte meg for å starte på
50 bøy
35 benk
60 mark
20 press
30 roing
alt uker med 2.5kg per økt, utenom mark som økes 5kg
Tar også med pullups og dips annenhver økt

Programmet er satt opp slik:
A:
5x5 bøy, 5x5 benk, 5x5 roing, 3x så mange dips jeg klarer
B:
5x5 bøy, 5x5 press, 1x5 mark, 3x3 så mange pullups jeg klarer

Endret av General Bork Laser
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nå er jeg i tredje måneden (har gått glipp av 5 treninger) med stronglifts, og jeg har økt ca 2-3 kg fra 75 til 77-78

 

Forrige trening:

knebøy 97.5 - gikk helt fint

Skulderpress 47,5 - her var det et par sett jeg ikke klarte 5reps, så jeg prøver denne vekta igjen neste gang.

Markløft 120 - det var veldig tungt, så jeg vurderer å øke med 2,5kg istedet for 5kg fremover

 

i benk er jeg på 62.5 og i roing er jeg på 55, benken går helt fint, men jeg sliter med roinga

 

 

jeg har også begynt med kosttilskuddene myoprotein og kreatin monohydrat (3-5g) fra myrevolution, er spent på om kreatin "virker". drikker også lakseolje

 

tar med en graf

post-196157-0-71651200-1418327177_thumb.png

Endret av General Bork Laser
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

5*5*110 bøy
5*5*50 press
5*135 mark

og 3*5*chinups
Hadde en bra trening I dag, prøvde på low bar bøy ettersom jeg sliter med teknikken I high bar, og jeg har lyst til å bli sterkere I hamstrings for å få bedre holdning. Det føltes lettere. Lurer litt på om jeg tar for mye pause mellom repsene I mark, bruker 1-3 sekunder på å fikse grepet og spenne opp.

 

edit - skrev litt feil

Endret av General Bork Laser
Lenke til kommentar

5*5*100 bøy

5*5*50 press

5*135 mark

Hadde en bra trening I dag, prøvde på low bar bøy ettersom jeg sliter med teknikken I high bar, og jeg har lyst til å bli sterkere I hamstrings for å få bedre holdning. Det føltes lettere. Lurer litt på om jeg tar for mye pause mellom repsene I mark, bruker 1-3 sekunder på å fikse grepet og spenne opp.

Fine løft. 1-3 sekunder mellom reps er null stress. Bedre ennå løfte med dårlig teknikk.
Lenke til kommentar

Knebøy 5*5*112.5

Press 5/5/0/5/4 *52.5 fail

Markløft 4*137.5 fail

Chinups 6/5/5

 

Knebøy var fryktelig tungt, på de siste settene klemte jeg sammen skuldrene mer og fokuserte på å presse ut knærne og det hjalp. Fikk vondt I skuldrene av knebøyen og det ødela for press. Trente også litt på å slippe stanga I knebøy I tilfelle ting går galt.

Endret av General Bork Laser
Lenke til kommentar

fredagstreninga:

knebøy: 5/3/4/4/3 *115 fail

Benk: 5*5*70

Row: 5*5*60

 

Jeg sliter med å øke i knebøy, så jeg skal deloade til 102.5, så får jeg jobbet med teknikk også. Jeg skal også deloade i benkpresss fordi jeg har byttet til smalere grep nå ( underarm vinkelrett med gulvet når stanga er på brystet), ettersom man skal det på stronglifts.

 

jeg har også begynt med de tøyeøvelsene i slutten av denne videoen, pluss shoulder dislocations

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

kroppsvekt: 90.5kg i dag. må være noe galt med badevekta lol :p

Gårsdagens trening:

benkpress 4* 5-6 og ett sett med 7 reps 77.5kg

Decline skråbenk 3*6 6.25

benkpress med manualer 10 * 15kg og 2*9-10 20kg

franskpress 3* 10 stang+15kg

jeg får ikke til dips ordentlig, så jeg tok skråbenk 3*6 55kg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...