Gå til innhold

Den store FIFA 14-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er egentlig ikke så opptatt av accomplishments, men som en defensiv spiller synes jeg det er greit om jeg får de få mål/assists som er mine, får riktig antall BB og riktig snitt-rating. Stort sett snittet og antall BB som betyr noe når man aldri spiller spiss og scorer lite.

 

Det er selvsagt frustrerende ting som skjer ig også, men egentlig ikke noe som er verre enn i andre FIFA-moduser. Cpu-spillerne kunne riktignok vært litt bedre, og smartere når man ikke styrer dem selv.

Lenke til kommentar

Sliter ikke særlig med høye baller. AI som står stille og ser på motstanderen, Ai som løper feil vei eller forsvarere som kaprer ballen for så å løpe inn i motstanderen sånn at de kan angripe videre med ballen har ødelagt en DS4 hjemme allerede. Bortsett fra det har jeg hatt en del bra stunder med Fifa også. Det frustrerer og gleder.. Hvorfor ikke bare oppdatere begge lagenes squadfiler sånn at man kan starte kampen istedetfor å sende deg tilbake til hovedmenyen f.eks? Bare tull.

 

Er straks i 3. divisjon og sliter egentlig mest mot de som er gode i spillet og som spiller variert. Kjører 4-5-1 Attack, med counter/high pressure litt avhengig av motstanderen og defensive eller normal pressure. Funker mot de fleste pressurespammerne og de som er utelukkende avhengig av L1 + Y for å kunne score.

 

Skal bli litt spennende å se hva Fifa 15 vil gjøre - håper på at de virkelig tar steget og ikke lager Fifa 07 v.8.0. Roll on E3 hvor vi vil få litt news!

Lenke til kommentar

Tror ikke det. Folk har klaget på dette siden November, (det er i alle fall verre på PS4 enn PS3) og EA har hverken uttalt eller vist at de prøver å gjøre noe med dette. Det er synd at PES har falt så av for i alle andre sjangere på konsoll har men konkurranse. På sports-delen har EA nesten monopol, og man se hva det fører til.

 

Jeg har spilt med Liverpool i kveld, og det er et rent helvete å møte PSG. 10 av 10 stiller i en 4-3-3 med Moura, Zlatan og Cavani på topp. Hvilket 4.5* lag skal man være for å klare å forsvare seg mot så raske spillere og Zlatan som aldri taper en hodeduell?

 

Det er uansett utrolig mye man kan få til om en virkelig produsent setter seg ned og lager et fotballspill som handler om å lage det realistisk. Jeg føler PES har gitt opp og EA vet at de er størst så hvorfor anstrenge seg med å lage et avansert og komplett spill? De kan videreutvikle forrige versjon med minimale kostnader og samtidig håve inn latterlig mye penger på et spill som er dårlige enn BF4 var når det først kom til PS4. Man se bare forskjell på viljen til utviklerne og at selvfølgelig BF4 har reell konkurranse, noe FIFA ikke har, dessverre..

Lenke til kommentar

Jeg vet det er mulig å endre utseende på "pro"-en din underveis i karrieremodus, men kan man også legge til GameFace ved senere anledning om man ikke har mulighet til å legge til det nå? Eller må jeg starte ny karriere og ny pro for så å velge GameFace fra start?

 

Sitter nå og lager "meg selv" uten GameFace nå, men vil gjerne legge det til ved senere anledning.

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips til å få størst mulig transgerbudget etter endt sesong i karrieremodus?

startet akkurat sesong 3 med man utd, fikk kun 38 mill og 190 tusen pund i transfer og salary budget.

etter å ha vunnet absoultt alt sesongen før :S

Lenke til kommentar

Det virker litt spesielt å jukse i katalogen når man spiller alene, offline mot cpu. Å kjøpe ting til pro clubs og ultimate team blir noe helt annet imo. Synes generelt at det er for mange juksemuligheter i katalogen, som f.eks. "seasons win". Da betaler du jo for å vinne en kamp (???).

 

Katalogen burde bestå av utstyr (f.eks. drakter) og diverse ting og tang til ultimate team som coins, kontraktkort osv. Burde fjerne boosts til pro clubs, men når det først finnes ser jeg ikke på det som juksing.

Lenke til kommentar

Det virker litt spesielt å jukse i katalogen når man spiller alene, offline mot cpu. Å kjøpe ting til pro clubs og ultimate team blir noe helt annet imo. Synes generelt at det er for mange juksemuligheter i katalogen, som f.eks. "seasons win". Da betaler du jo for å vinne en kamp (???).

 

Katalogen burde bestå av utstyr (f.eks. drakter) og diverse ting og tang til ultimate team som coins, kontraktkort osv. Burde fjerne boosts til pro clubs, men når det først finnes ser jeg ikke på det som juksing.

Enda flere muligheter for folk som rett og slett er dårlig, spillet har lagt seg på et så lavt nivå at alle kan bli god i dette. Lurer på hva det neste er på Fifa15. Regner med noen sprell.

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet med Takeover offline i SP når belønningene for å vinne det som er er så bedritent som det er. Savner tiden hvor man kunne tjene litt på spons osv.. Å få ett overgangsbudsjett på £15mill etter å ha vunnet ligaen, 2 Cuper + CL er latterlig.

 

Pro boost, ekstra kamper osv syns jeg er tull at de har der, Online syns jeg man skal belønnes etter hvor god man selv er til å spille.

Lenke til kommentar

Velkommen til 3. divisjon: Her gjelder kun to ting: lag med raske spisser og L1+Y. Har spilt 20 kamper i denne divisjonen nå og ALLE bruker denne taktikken istedetfor å spille fotball. Blir så komisk enkelt å forutse, men sålenge det produserer 15-20 sjanser så driter motstanderen i det og peiser på.. Noen som egentlig har funnet et godt forsvar mot dette?

Lenke til kommentar

Kjør midtstopperen på løp mot eget mål når du venter gjennombrudddspasning. I tillegg bør du alltid ha et press på ballfører, og sende ut keeper når det passer seg.

 

Jeg la ikke merke til at det var sånn fryktelig mange som gjorde det i 3., men om du er dårlig til å forsvare deg på det så er nok det grunnen.

Lenke til kommentar

Det er nesten ikke mulig å forsvare seg mot høye baller, altfor vanskelig o tillegg til at det er altfor enkelt å spille høyt. Skjer så mye rart der bak. Spillere stopper opp og dårlige touch. Nettopp kommet i 3 divisjon i Fut, akkurat det samme der. Alle spiller ultra defensive og bare høye baller hele tiden. Husker ikke sist eg møte en som faktisk prøvde å spille fotball

Lenke til kommentar

Haha, Zlatan ja. Har ikke tellinga på hvor mange ganger han har scoret på hodet når jeg har vært United og spilt mot PSG. Det der må da pokker meg gå an å fikse på til neste FIFA. Ellers spørs om jeg gidder bryet om å skaffe meg det. Men dog, masse andre ting som må rettes oppi også...

Lenke til kommentar

Er litt morsomt at alle videoer på Yt som skal være videoer over ting som burde forbedres er det aldri gameplayet. Bare UT. Når eg sier alle snakker eg om de store youtuberne som spiller Fifa. Men de spiller jo bare høyt. Like morsomt hver gang når de snakker om hvor gode pasningen er. Over halvparten er ikke mulig å gjøre i virkeligheten, fysisk umulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...