Gå til innhold

Test: Corsair Obsidian 900D


Anbefalte innlegg

Hvorfor skal de gjøre det? Dette er kun en test av kabinettet, ikke noe annet. Så lenge de bruker samme oppsett i X antall kabinetter, kan de sammenligne data og gi oss tilbakemelding på hvordan det måler opp mot andre, som f.eks. temperatur. Her kan vi se at det har god luftflyd, og dermed vil det være et god kabinett uansett om man velger luft- eller vannkjøling.

 

Flaut at du ikke forstår hva en test av et kabinett er, når de ikke skal bruke det til noe annet enn å gi oss et bilde på hvor bra det er.

 

Tester man en racingbil i middagsrushen? Selv om det funker å putte et mini-ITX og stock kjøling i dette kabinettet så er det ikke det det er laget for. Om det er bra til det formålet så er det knakende likegyldig fordi 90% av de som kjøper det kjøper det for entusiast builds med ciustom vannkjøling eller lignende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det mente jeg. Forklar.

Det er idiotisk å kjøpe dette kabinettet for noen som ikke skal vannkjøle, og når de ikke prøver å vannkjøle blir testen ikke veldig relevant.

Fordi:

Hvorfor skal de gjøre det? Dette er kun en test av kabinettet, ikke noe annet. Så lenge de bruker samme oppsett i X antall kabinetter, kan de sammenligne data og gi oss tilbakemelding på hvordan det måler opp mot andre, som f.eks. temperatur. Her kan vi se at det har god luftflyd, og dermed vil det være et god kabinett uansett om man velger luft- eller vannkjøling.

 

Flaut at du ikke forstår hva en test av et kabinett er, når de ikke skal bruke det til noe annet enn å gi oss et bilde på hvor bra det er.

 

Eller i mine ord:

 

En ytelsestest av et kabinett blir meningsløst enten hvis du ikke skal sammenligne det med andre kabinetter eller hvis leserene av testen har identisk system til testoppsettet. HW kan ikke sammenligne et kabinett som huser et vannkjølt system med et luftkjølt system. De kan egentlig ikke sammenligne kabinetter med mindre de kjører identiske systemer i alle kabinettene, og det er det de har gjort her, derfor kan vi sammenligne og komme med formeninger om hvor godt 900D yter opp mot konkurrenter.

 

Eneste bruken jeg kan se for meg at vannkjøling ville hatt i den testen var for å teste hvor lett det var å bygge, og lets face it, har du god plass er vanskelighetsgraden av å bygge vannkjøling i all hovedsak avhengig av ditt eget ferdighetsnivå. "Ingen" vannkjølingssystermer er like

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kan man få hjul som tilbehør? Ser virkelig behovet for det med en sånn kasse :p

Da BØR man fylle den opp også!

 

JEg har jul på den ene serveren min Lianli Cube. Denne er det 30 harddisker i, så den er ganske tung. Ld kassa mi har nesten like mange harddisker, vannkjøling, flere skjermkort og 2 store psu. DEN er tung, men jul er ikkje vits. Den skal jo bare stå stille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser av kommentarene at mange blir slått av hvor rar testen blir med motsetningene av mulighetene dette kabinettet har, og det aktuelle oppsettet. Vil ikke påstå at det burde eller kunne vert testet på en annen måte, men det blir litt litt som å teste et vogntog med 1000kg last for å ha noe å sammenligne... Testen gjør bra i å påpeke mulighetene, og rose kabinettet for dette, men sammenligningene blir bare rare...

Lenke til kommentar

Til alle som gråter om at det ikke er testet med vannkjøling. Hva er det de skal teste da? Temps? Vannkjøling er i mindre grad påvirket av kabinett, men mer av temp i rommet og deler. Dessuten vil lenge på loop osv spille inn.

 

Som nevnt tidligere, alt de kunne ha testet er hvor god plass det er i det. Og det er god plass, det ser alle.

 

Og nei, 90% av de som kjøper det vil ikke vannkjølt det.

 

PS nizzen, hat du ld pc-v8? Har siklet lenge på det! Noen tilbakemeldinger å komme om det? :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...