Gå til innhold

Levert ny telefon til service.


Stifi

Anbefalte innlegg

Hei diskusjon.

 

Min lillebror fikk en helt ny telefon for en måned siden (Samsung Galaxy SIII). Etter én uke så sluttet telefonen å fungere. Div, displayet på skjermen viste ikke det den skulle gjøre og lyste bare noe nederst av skjermen.

 

Telefonen var håndtert meget forsiktig før vi leverte den inn. Så på telefonen med mine egne øyner og kunne ikke se noen skader på telefonen.

 

I dag får vi tilbakemelding fra MoobiService:

Det er ikke garanti på apparatet fordi LCD er knust.Se bilde. Vi kan tilby reparasjon av apparatet. Vi tar forbehold om at det ikke avdekkes andre skader på apparatet.

 

 

Bilde nedenfor illustrerer det MoobiService har tatt:

1437542.jpeg

 

Når vi får den tilbakemeldingen og ser dette bildet, så har vi ikke ord på hvordan dette kunne ha skjedd. For å oppsummere: 1.Det var ingen skader på telefonen før vi sendte den. En sånn sprekk er ganske tydelig, så vi hadde oppdaget det, hvis det var det før vi sendte den. 2. Vi pakket telefonen godt inn i bobleplast og beskyttet konvolutt.

 

 

Hva er det dere sier om denne saken? Takker på forhånd for alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke en konvolutt foret med bobleplast er tilstrekkelig beskyttelse. En skjerm tåler ikke mye pressbelastning så kanskje en solid eske fylt med avispapir/bobleplast hadde vært tingen.

 

Klarer du å se ut ifra bildet om denne sprekken er i samme område som skjermen lyste?

Lenke til kommentar

Dette var en konvolutt som vi fikk fra selskapet. Ikke noe vi hadde valgt ut selv. Hvis deres (MoobiService) konvolutter ikke er tilstrekkelig beskyttet. Så er jo ikke det vårt problem. I tillegg så surret vi bobleplast rundt telefonen for å være på den sikre siden.

Endret av Stifi
Lenke til kommentar

Men siden det ikke har gått 6 mnd ennå, så må verkstedet/selger selv bevise at kjøper har ødelagt telefonen.

Spørsmålet er vel om de har nok bevis for det.

Er du uenig med svaret fra verkstedet, så kan du klage til forbrukerrådet. Det koster ingen ting ihvertfall.

 

Har ikke Samsung og en slags glassgaranti, de man kun betaler 600 for slike skader?

Lenke til kommentar

Siden Posten tydeligvis kjører over enhver innlevert pakke med gaffeltruck, så hadde jeg aldri sendt en telefon tilbake i en slik konvolutt man får utlevert fra Moobi. Selv ikke med "litt bobleplast" surret rundt.

 

Men, det er jo et interessant spørsmål om hvorvidt innsendelse av mobiltelefon skjer for forbruker eller forhandlers risiko. Hvis en nå forutsetter at telefonen var uskadd da den ble sendt inn, kan Moobi avskrive sitt ansvar for forsendelser all den tid avhjelp skal skje uten kostnad og risiko for forbrukeren?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden Posten tydeligvis kjører over enhver innlevert pakke med gaffeltruck, så hadde jeg aldri sendt en telefon tilbake i en slik konvolutt man får utlevert fra Moobi. Selv ikke med "litt bobleplast" surret rundt.

 

Men, det er jo et interessant spørsmål om hvorvidt innsendelse av mobiltelefon skjer for forbruker eller forhandlers risiko. Hvis en nå forutsetter at telefonen var uskadd da den ble sendt inn, kan Moobi avskrive sitt ansvar for forsendelser all den tid avhjelp skal skje uten kostnad og risiko for forbrukeren?

Når man får tilsendt en konvolutt fra verkstedet, og blir bedt om å bruke den, så bør verkstedet og ta ansvar. Hadde verkstedet sagt at kunden må pakke telefonen sikkert og trygt i masse bobleplast, isoporkuler og slikt i en stor pakke med sporing, men kunden da valgte å sende telefonen i en enkel konvolutt for å spare penger, da måtte kunden selvsagt påtatt seg skylden.

Lenke til kommentar

Enig med snillekim. Det vesentlige her er hva moobi har sagt om returen, og om de har sagt noe om hvordan telefonen skal beskyttes. Sender moobi en boblekonvolutt og ber kunden bruke denne uten å emballere den ekstra, er det moobi som må påta seg skylden. Å putte mobilen i returesken/konvolutten fra moobi bør tilsvare å levere den inn over skranken i butikken, og i mitt hode blir det rimelig at risikoen dermed går over på moobi. Moobi telefonen tilbake med enda mindre beskyttelse selv.

 

Moobi er forøvrig et useriøst drittselskap som er et mareritt å forholde seg til selv ved kjøp, jeg tør ikke tenke hvor ubrukelige de er når det er snakk om service. Moobi har jo telefonselskapene som driver "egne" nettbutikker som kunder, og sluttbrukerne er bare irritasjonsmomenter i deres hverdag, virker det som. Kjøp aldri mobil på nett hos operatører som bruker moobi som leverandør. Det er ikke verdt det. Mobil er noe jeg kun kjøper hos nettbutikker jeg stoler på (Komplett, Dustinhome) eller i fysisk butikk der jeg kan snakke med noen ansikt til ansikt.

Lenke til kommentar

Takker for svar. De skulle faktisk ha 2500 for rep av den knuste skjermen. Blir å gå til forbrukerombudet, hvis det ikke løses. Det er uansett tåpelig av MoobiService, at vi som kjøper skal ta ansvaret, hvis det skulle skje noe med varen som blir sendt over til de. Hadde det ikke vært for at vi måtte sende med deres "beskyttet" konvolutt, så hadde vi sendt mobilen med solid pakke.

 

Hadde MoobiService gjort dette annerledes, så ville de nok ikke ha sendt med slike slappe konvolutter. Vi som selger forholder oss til det selger sier og forventer at varen blir tatt hånd om. 1+1=2.

Endret av Stifi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...