Gå til innhold

Multicom eller Thor Laptop?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Driver å ser på den samme Thor maskina som deg, virker som et bra tilbud.

 

Denne tråden: http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1176924-asus-g55vw-vs-thor-einride-spel-studier/ på sweclockers omtaler maskinen.

 

Her blir det sagt at den har to hdd plasser, men at en del andre specs ikke stemmer med den svenske cdon sida. Trådstarteren leverer tilbake laptopen pga. et ustabilt nettverkskort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DELL og MSI bruker også GDDR5.

 

Min inspiron 17R SE har GDDR5.

 

GT640M/GT650M/GTX660M/GT730M/GT740M = samme brikke, kun forskjellig klokkehastighet. Men det er en fordel å få versjonen med GDDR5 minne vs DDR3.

 

Asus og acer, samt noen samsung modeller bruker DDR3.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Asus Zenbook U500Vz, Lenovo IdeaPad Y500 osv. har GDDR5-versjonen av GT 650M. Sikkert flere også.

Lucky -Looser; her er alle maskinene som har GT 650M. Foreslår at du selv tar en nærmere titt på spesifikasjonene for å finne svar. Riktignok ikke alle der minnetype er angitt, men ...

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Asus Zenbook U500Vz, Lenovo IdeaPad Y500 osv. har GDDR5-versjonen av GT 650M. Sikkert flere også.

Lucky -Looser; her er alle maskinene som har GT 650M. Foreslår at du selv tar en nærmere titt på spesifikasjonene for å finne svar. Riktignok ikke alle der minnetype er angitt, men ...

 

Takker..... :)

 

Kjener du til noen av disse problemene som dem sier skal være med tråløse kortet?

 

Eller mangler dem driveroppdateringer siden han har hatt problemer i starten?

 

Ikke sett andre innslag med samme problemet med nettverkskortet da?

Endret av Lucky-Looser
Lenke til kommentar

Om tutchpaden var så elendig som noen mener og nettverkskortet ikke funket som det skulle. Så tror jeg ikke Multicom hadde hatt stort salg på de rimligste utgavene.

Skjønner tutchpaden kan virke dritt....synes også er vrient på andre pcr en min egen. Tror det kan være liten vanesak også. Men selfølgelig, stor forskjell på tutchen på mobil også.

Når det gjelder nettverkskortet tror jeg det må være noen driveroppdateringer som mangler. Finner ikke flere som klager på nettverkskortet på xishan.

Noen som eier Xishan her som kan svare?

 

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke problemer med nettverkskortet den tiden jeg hadde den, og en kompis som har maskinen har ingen problemer med sin.

 

Nå vet jeg ikke hvor mange maskiner multicom selger, men den touchpadden er seriøst horribel. Har du aldri hatt en bærbar, så kan jeg skjønne at man syns den er grei, men når man først har sett hvor bra det kan gjøres, så blir man kanskje litt kresen.

 

Problemet er som sagt løst hvis du bruker en mus.

Lenke til kommentar

Det som er TOPPERS, er att Multicom får konkuranse :)

 

Alltid sundt med konkuranse.

 

Så faller det til forbrukeren til gode:)

 

Det er større utvalg hos Multicom. Men om du ser på Cdon.se altså svensk cdon så er det mye mere Clevo utvalg. Og det blir mere på den norske også snart i følge cdon.

 

Endret av Lucky-Looser
Lenke til kommentar

Det er ganske normalt at 17" maskiner har bedre kjøling enn 15". Mer rom til større kjøleribber osv.

 

Her er et par tester som du kan lese og se hvor varme de blir/hvor mye kjølesystemet bråker osv.

 

15" Clevo W350ET:

http://www.notebookc...ok.80018.0.html

 

Stresstest temperaturer (NB CPU turbo boost deaktiveres automatisk når skjermkort belastes - som gir lavere temperaturer men også lavere ytelse).

 

CPU: max 91 grader

GPU: 76 grader.

 

17: Clevo W370ET:

http://www.notebookc...ok.80223.0.html

 

Stresstest temperaturer (NB CPU turbo boost deaktiveres automatisk når skjermkort belastes - som gir lavere temperaturer men også lavere ytelse).:

 

CPU: max 82 grader

GPU: 64 grader.

 

Så ja, 17" kjøler en del bedre - som forventet. Kjølingen er også litt mindre støyende på 17".

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Det er ganske normalt at 17" maskiner har bedre kjøling enn 15". Mer rom til større kjøleribber osv.

 

Her er et par tester som du kan lese og se hvor varme de blir/hvor mye kjølesystemet bråker osv.

 

15" Clevo W350ET:

http://www.notebookc...ok.80018.0.html

 

Stresstest temperaturer (NB CPU turbo boost deaktiveres automatisk når skjermkort belastes - som gir lavere temperaturer men også lavere ytelse).

 

CPU: max 91 grader

GPU: 76 grader.

 

17: Clevo W370ET:

http://www.notebookc...ok.80223.0.html

 

Stresstest temperaturer (NB CPU turbo boost deaktiveres automatisk når skjermkort belastes - som gir lavere temperaturer men også lavere ytelse).:

 

CPU: max 82 grader

GPU: 64 grader.

 

Så ja, 17" kjøler en del bedre - som forventet. Kjølingen er også litt mindre støyende på 17".

 

Men når du sier kjøleribber? Er da samme maskinen innvendig? Kjøleribber i skråket du mener?

Lenke til kommentar

Alle bærbare har kjølerør som går fra CPU og GPU til en kjøleribbe, hvor det da sitter en vifte som blåser luft gjennom denne kjøleribben, desto større denne er desto bedre kjølepotensiale har maskinen. Klart det er flere faktorer som hvor kraftig viften er, hvilke åpninger luften kommer inn i maskinen gjennom osv, men generelt er større kjøleribbe bedre, men også tyngre.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Alle bærbare har kjølerør som går fra CPU og GPU til en kjøleribbe, hvor det da sitter en vifte som blåser luft gjennom denne kjøleribben, desto større denne er desto bedre kjølepotensiale har maskinen. Klart det er flere faktorer som hvor kraftig viften er, hvilke åpninger luften kommer inn im askinen gjennom osv, men generelt er større kjøleribbe bedre, men også tyngre.

 

 

Så jeg bør kjøpe 17" for mindre støy- bedre spillopplevelser- og litt lettere lommebok:). Så lenge maskinen ikke blir drassa mye med omkring der jeg ferdes.

 

Er det merkbart tror du med forskjellen på støy på disse to?

Endret av Lucky-Looser
Lenke til kommentar

Knapt, det er ikke så stor forskjell, 40dB vs 42dB under normal spill-belastning. Satt på siden av hverandre ville man nok hørt forskjellen, men i praksis mens man spiller merker man nok ikke mye forskjell.

 

Generelt om støy: En økning på ca 6dB oppfattes som ca dobling av støynivået av våre ører. Så man kan f.eks si at Clevo W350ET er nesten dobbelt så støyende som f.eks Asus G55VW under spilling: http://www.notebookcheck.net/Review-Asus-G55VW-S1020V-Notebook.74851.0.html (37dB vs 42dB).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...