Gå til innhold

Multicom eller Thor Laptop?


Anbefalte innlegg

Hvis det er noen som vurderer denne Lenovo laptopen så nevnte jeg over at Lenovo selger disse med det nye Nvidia GT 750M DDR5 kortet både single og i SLI, dette er enda hvassere.

 

Det single kortet er raskere enn GTX 660M og spekuleres i å matche et GTX 670M kort

 

I SLI Setupen så skal det være likt som et GTX 675MX kort.

 

Grunnen til at det er en del spekulasjoner er fordi det ikke har kommet så mange benchmarks enda, iogmed at det er såpass nytt.

 

Så hvis du har tid bør du vente litt iogmed at det er på lenovo sine hjemmesider at de har annonsert dette , og det er ikke lenge siden vi fikk 650 versjonen her i Norge!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke engang sikkert 750M versjonen av Y500 blir tilgjengelig her til lands (siden det sikkert kommer en ny modell til sommerne med haswell CPU).

 

GT750M er samme chip som GT650M, bare klokket høyere.

 

GT650M i lenovo Y500 er klokket til 790MHz og har ikke turbo boost mulighet. 1000MHz minne.

GT750M kan per nvidia spesifikasjoner klokkes til 967MHz og så kan turbo boost også aktivers. Usikker på hvor bra turbo boost 2.0 virker, men trolig kommer man ihvertfall over 1000MHz. 1250MHz minne.

 

Såpass stor klokkeøkning gir så klart utslag i ytelse :) Men det er fremdeles samme brikke, så ikke snakk om noe revolusjonerende nytt.

Tviler på at nvidia produserer særlig fler 6xx brikker, men de har nok et lager å gå på. Nå produsers nok mest 7xx brikker så fler og fler laptop produsenter kommer nok automatisk til å gå over til 7xx kort.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Fikk den i posten dag.

Er veldig fornøyd så langt. Synes ikke lyden var så sykt ræva. Var ikke kjempegod lyd men helt greit for en laptop. Tastatur veldig digg å skrive på. touchpaden er ikke veldig god, men faktisk ikke så veldig mye værre enn den jeg hadde, så man kan si jeg er "vant" til det.

 

Får ikke mer enn 5,1 i opplevelsesindeksen for ytelse for skrivebordsgrafikk. vet ikke om dette er pga det er interne grafikkortet som kjøres, antar at det automatisk switcher over når jeg spiller spill?

 

Satte igang med å bytte nettverkskort. tok av speakerbaren, skrudde av tastaturet og kom frem til nettverkskortet. Der satt det en skrue som var skrudd inn så inni helvetes hardt. Prøvde i ca 2 timer med å få ut skruen, ville ikke rikke seg av flekken. Den skrua er ganske maltraktert nå. Måtte gi opp tilslutt etter å ha prøvd sikkert 16 forskjellige bits. kjennes ut som om skrua er limt fast, skrudde til slutt så hardt at jeg er øm i håndleddet. Litt forbanna på måten de har skrudd dette fast.

 

Det postive er at jeg fant ut at pcen faktisk har bluetooth, så da var det egentlig ikke nødvendig å bytte alikevel. Samtidig litt kjipt at jeg ikke fikk til å bytte når jeg allerede har kjøpt nytt nettverkskort (som jeg antar er mye bedre)

 

Tror jeg må ha drill for å få ut den skruen, er ikke keen på å drille i pcen akkurat.

 

Skal prøve å sette inn ekstra hdd i morra. Kikka litt på det men skjønte ikke helt hvor de to skruene som fulgte med pcen skulle, ei heller hva jeg skulle gjøre med den gjennomsiktige plastikkdingsen som også fulgte med. tips mottas med glede

Endret av Puffsan
Lenke til kommentar

Ikke engang sikkert 750M versjonen av Y500 blir tilgjengelig her til lands (siden det sikkert kommer en ny modell til sommerne med haswell CPU).

 

GT750M er samme chip som GT650M, bare klokket høyere.

 

GT650M i lenovo Y500 er klokket til 790MHz og har ikke turbo boost mulighet. 1000MHz minne.

GT750M kan per nvidia spesifikasjoner klokkes til 967MHz og så kan turbo boost også aktivers. Usikker på hvor bra turbo boost 2.0 virker, men trolig kommer man ihvertfall over 1000MHz. 1250MHz minne.

 

Såpass stor klokkeøkning gir så klart utslag i ytelse :) Men det er fremdeles samme brikke, så ikke snakk om noe revolusjonerende nytt.

Tviler på at nvidia produserer særlig fler 6xx brikker, men de har nok et lager å gå på. Nå produsers nok mest 7xx brikker så fler og fler laptop produsenter kommer nok automatisk til å gå over til 7xx kort.

 

 

Da er min Clevo w350et i stuen gitt.

 

hahahah ja,,du hadde helt rett. Det var Bluetooth og 8 cell batteri osv....cdon har feil opplysninger om varen sin rett og slett.

 

Synes dette er mye maskin jeg, spessielt for kr 7000kr:)

 

Eneste jeg hater er Win8. Men begyner og venne meg til det, så går sikkert over.

 

Takker for hjelpen og alle gode bidrag her. Tror igrunn tråden har hjelpt flere også:)

Lenke til kommentar

Etter å ha installert en startmeny (finnes mange alternativer, start8, classic start osv osv) går det ann å leve med win 8 når man blir vant med det.

 

Eneste som SUGER er at enkelte eldre spill som virket på win 7 ikke vierker på win 8.

Ja plundrer fælt med Command Conquer Generals. Er skjeldent att det logger inn i online modus

får beskjed att jeg mistet conect.

merkelig...eller er det fw portenne tror du?

det kommer opp i det jeg skal logge inn. Men jeg har fått spilt 3 spill før det skjedde igjenn. Men bruker alt fra 5- 30 forsøk på og komme inn online.

Lenke til kommentar

Haaa...problemet er løst. Det var anticheat som jeg instalerte som kødda det til. Avinstalerte dette så funket alt.

 

Www.gentool.net

 

Dem sier det virker på win8. Men det gjør det ikke.

 

Men Clevo hadde en utrolig nydelig skjer. Maskinen er stillegående. Mangler bass i lydsigmentet. Men musa eller tuchpaden var ikke noe bedre enn fra min 5 år gamle maskin.

 

Men alt i alt, så synes jeg dette var utrolig mye maskin for 7000kr.

Klart ønsket lys i tastature. Men det er sikkert standar i neste model i sommer?

 

Mest irriterende er og dra litt hardt p å touchpaden og flyttet til app meny. Men jeg har sikkert ikke instilt dette riktig enda.

Men dette problemet er løst når jeg bruker mus.

 

Totalt er jeg kjempefornøyd. Kjøper sikkert clevo neste gang også.

Men for dem som er ute etter en moderne bærbar i utsene. Sy blir du sikkert litt skuffet. Men er smak og behag.

 

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd S/pdif inngangen ennå? Tror det er noe galt med pcen min, får rett og slett ikke noe lys (og dermed ingen lyd) via inngangen. Testa kabel på min gamle pc og funka med en gang.

 

Prøver å finne noe svar på nettet men er meget redd for at jeg må sende inn denne på service :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...