Gå til innhold

Multicom eller Thor Laptop?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går ut i fra at du sammenligner

 

Multicom:

http://www.multicom.no/Xishan-W350E-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-3630QMe-12GBe-120GB-SSD-750GBe-GTX-660M-2GB-GDDR5e-BTe-HDMIe-USB3e0e-nVIDIA-Optimuse-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100561/p10621663

 

og

 

THOR Einride:

http://cdon.no/elektronikk/thor_einride_intel_core_i7-3630qm_8gb_120_gb_330_ssd_15.6_fullhd_w8_geforce_gtx_660m-22383642

 

Ganske like specs, men multicom sin kommer litt bedre ut med at du får 12GB mot 8GB minne og på multicom sin får du 120GB SSD + 750GB mot Thor som kun har 120GB.

 

Fant ikke noen utvidet informasjon ang spesifikasjonene til Thor laptopen, så får ikke sett opp mot specs til harddisk, minne, osv.

 

Jeg har hatt en Multicom laptop selv og var meget fornøyd med den, så når prisen er det samme, men at du får litt mer på multicom laptopen ville jeg nok valgt den.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Er ikke dette samme maskinenne da?

Om det er samme maskinenne, så er det i allefall mye bedre pris på CDON.no

15" 120ssd gtx660 w8 og kunn 8000kr.

 

http://cdon.no/elektronikk/thorlaptop/

 

Dobbelsjekker her nå, ser att det egentlig er os w8..... som egentlig er forskjellen.

Men frakt og w8 så er det 1000kr billigere da:)

 

Ser nå att på svensk cdon side er det mere info.

Endret av Lucky-Looser
Lenke til kommentar

Det er rabattkode på thor maskinene på 1000,- også for tiden. Som gir en sluttpris på 6990,- for 15" einride.

 

Rabattkoden for 1000,- i avslag er xY5DP3pY.

 

Forskjell (multicom til 7995,- og cdon thor til 6990,-)

 

Multicom:

Mer minne

750Gb HDD i tillegg til SSD.

 

Ikke inkludert operativsystm.

 

Thor:

Operativsystem inkludert i prisen.

 

Mindre minne

Kun SSD, ikke noen disk nr2.

 

Totalt sett kommer cdon thor litt bedre utav det. Ekstra HDD kan du eventuelt sette inn selv om du ønsker.

 

Edit: i tillegg får du mus og musematte med på kjøpet hos cdon, hvis du gjør som i linken i første post ;)

Endret av OC-Freak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er rabattkode på thor maskinene på 1000,- også for tiden. Som gir en sluttpris på 6990,- for 15" einride.

 

Rabattkoden for 1000,- i avslag er xY5DP3pY.

 

Forskjell (multicom til 7995,- og cdon thor til 6990,-)

 

Multicom:

Mer minne

750Gb HDD i tillegg til SSD.

 

Ikke inkludert operativsystm.

 

Thor:

Operativsystem inkludert i prisen.

 

Mindre minne

Kun SSD, ikke noen disk nr2.

 

Totalt sett kommer cdon thor litt bedre utav det. Ekstra HDD kan du eventuelt sette inn selv om du ønsker.

 

Edit: i tillegg får du mus og musematte med på kjøpet hos cdon, hvis du gjør som i linken i første post ;)

 

Heisann OC-freak.......

 

Hehheh Så om du var online rett før jeg la ut dette. Håpet du var online, men det var du ikke. Men nå er du det :).

Takker så mye for 1000kr tipset.

Gjelder det alle maskinenne?

Fant Thor pc'n på svensk side:

 

http://cdon.se/hemel...x_660m-22383642

 

Trenger ikke mere Ram enn 8? brukes kun til surfing og litt gaming og ikke disse krevende store spilla.

 

Takker OC-freak

Endret av Lucky-Looser
Lenke til kommentar

THOR er clevo maskiner, dvs samme som multicom xishan. Byggekvaliteten er god, en del modeller har dog vifter som støyer over snittet, høyttalerene er ikke allverden og de er vel ikke de peneste maskinene (litt kjedelige og nøytrale). Bortsett fra dette er det mye positivt, god byggekvalitet, lette å skru på/vedlikeholde selv om man ønsker, gode skjermer og mye for pengene.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Og da uten ssd også? om jeg ikke husker feil. :)

 

Er det andre enn Multicom og CDON som selger Clevo i norge?

 

Se hva Asus g55 koster her for eks...

 

http://www.mpx.no/k/kcf.aspx?id=6580

 

 

Og Thor maskinen kan du få også i 17" til kunn 500kr mer.

 

Jeg har selv brukt 15" bestandig, men lånt 17" innemellom. Bedre ved spilling med 17 synes jeg, men om du til nød må ha den på fanget innemellom så er det stor forskjell på 15" og 17" da.

Endret av Lucky-Looser
Lenke til kommentar

En annen ting jeg lurer på ser skjermen til 15" :

Otroligt skarp bild med Full HD

 

Med en 15,6-tums Full HD-skärm blir bilden skarpare, pixlarna mindre och användarupplevelsen bättre än någonsin.

 

Denna dator är utrustad med en TN-panel i toppklass. Med 95% NTSC färgåtergivning och överlägsna betraktningsvinklar är skärmen anpassad för professionella grafiker och fantaster som vill ha ut det bästa av TN-tekniken.

 

og 17" skjer står det:

 

 

 

Otroligt skarp bild med Full HD

 

 

 

Med en 17,3-tums Full HD-skärm blir bilden skarpare, pixlarna mindre och användarupplevelsen bättre än någonsin.

 

Er det like skjermer tror du OC-freak?

Lenke til kommentar

Var innom på svensk cdon.se og sjekket spesifk. på maskinen og samenlignet med Multicom,

 

 

6Cell batteri på cdon- 8Cell på multicom

 

1,3pix cam på cdon- 2.0 på Multicom

 

ikke Bluetooth på cdon - Bluetooth på Multicom

 

+ gaming mus og win8 og gratis frakt på Cdon.no og 500kr mer for 17".....

 

Hva er egentlig mest for penga da?

 

Og så har Multico m satt ned prisen i dag etter jeg ringte og samenligna med dem og ba om ett bedre tilbud, som jeg ikke fikk. (like etterpå satte dem ned prisen) :dribble:

Og minne er der også på 8bg nå og ikke 12gb som tidligere i dag...og prisen satt ned med ca 800kr tror jeg :ohmy:

Endret av Lucky-Looser
Lenke til kommentar

Har venskelig å tro at det er forskjell på batteri og webcam om de er basert på samme clevo modell, tviler på at clevo lager mer enn 1 grunnkonfigurasjon av hver modell.

 

Så vidt jeg vet er det bare 15" som har 95% NTSC skjerm som gir bedre fargegjengivelse. 17% har nok en vanlig god skjerm (oftest 60% NTSC). 15" har da trolig en AUO skjerm. 17" har trolig en LG (mest vanlig hos clevo) eller CMO Optronics skjerm, men er aldri garantier for hvilke skjermprodusenter de forskjellige merkene bruker til enhver tid.

 

Edit: så vidt jeg ser er ikke modellen hos multicom lenger, kun de rimeligere utgavene til 6495,- (i5 CPU) og i7 varianten til 7195,- (8Gb minne, uten SSD).

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Har venskelig å tro at det er forskjell på batteri og webcam om de er basert på samme clevo modell, tviler på at clevo lager mer enn 1 grunnkonfigurasjon av hver modell.

 

Så vidt jeg vet er det bare 15" som har 95% NTSC skjerm som gir bedre fargegjengivelse. 17% har nok en vanlig god skjerm (oftest 60% NTSC). 15" har da trolig en AUO skjerm. 17" har trolig en LG (mest vanlig hos clevo) eller CMO Optronics skjerm, men er aldri garantier for hvilke skjermprodusenter de forskjellige merkene bruker til enhver tid.

 

Edit: så vidt jeg ser er ikke modellen hos multicom lenger, kun de rimeligere utgavene til 6495,- (i5 CPU) og i7 varianten til 7195,- (8Gb minne, uten SSD).

 

Maskinen til /195kr....Kostet ikke denne 7800 tidligere i dag da?

Eller mener du dem har fjernet den? Merkelig....... jeg snakket med en daame på tlf kl 1200i dag og da var den der...og så fortalte jeg om andre maskinen og lurte på om hun kunne gji meg en bedre pris.

 

Sjekk nederst på denne linken. Er ikke samme som er på Multicom maskinenne.

 

http://cdon.se/hemelektronik/thor_einride_intel_core_i7-3630qm_8gb_120_gb_330_ssd_15.6_fullhd_w8_geforce_gtx_660m-22383642

Lenke til kommentar

:) Venter og ser hva Elkjøp og Leftdal har...så bestiller jeg på Søndag.

 

Kommer innom med komentar senere, men synes selv att denne maskinen virket KANON til 7000kr.

 

 

 

Men merkelig att Multicom har fjerna maskinen da?

 

 

Er vell kanske så sikker nå :)

Endret av Lucky-Looser
Lenke til kommentar

De er vel tomme på lageret for den modellen, og kanskje de bestiller inn en ny konfigurasjon som ikke er helt lik. Denne blir nok lagt ut når den kommer på lager igjen i så fall. Dog det kan tenkes at multicom drøyer til nye modeller kommer ca midt på sommeren, det er nok uansett de to rimeligere utgavene som har vært mest populære - SSD kan folk sette i selv om de ønsker uansett.

Lenke til kommentar

Det er kun kort tid til Intel's Haswell prosessorer er ute. Hvis jeg ikke hadde hatt behov for en ny laptop øyeblikkelig, ville jeg ha ventet et par måneder nå ... Clevo pleier å være kjappe med å komme med nye modeller med det nyeste av hardware. Kan også godt være at grafikkortprodusentene timer sine nye utgivelser til lanseringen av Haswell ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...