Gå til innhold

Guds eksistens endelig motbevist


Anbefalte innlegg

Det burde jo si mer om religiøse i så måte, som setter sin egen, og ofte andres, fantasi som "bevis" for det de tror på... Kanskje de burde lære seg hvordan man går frem og at man ikke skal stole for mye på nettopp sansene sine i slike tilfeller?

 

Jeg personlig (eksempelsvis) er 100% klar over at det jeg tror på:

 

  • Ikke fins snev av bevis for
  • Er totalt ulogisk
  • Alt basert på myter

 

Jeg vet at det jeg tror på faller inn under disse tre tingene, men jeg tror likevel.

 

Det kan høres dumt ut, men ta for deg følgende:

 

1. Vitenskapen har lært meg å vite om disse 3 punktene på en logisk måte, derfor anerkjenner jeg disse tre.

 

2. Mine andre sanser har oppdaget en Gud, derfor er det logisk at jeg vil tro likevel. For "de andre sansene" innebærer at man vil tro der

 

Det som er så flott er at jeg kan separere logikk fra de andre sansene og beholde de hver for seg.

 

Årsaken til at det er mulig å skille begge er fordi de i utgangspunktet ikke kan fullstendig forenes uansett.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ateistenes dummhet og blindhet i endetiden er også en oppfyllelse av en profeti for de siste dager.

 

Ateistene har ingen unnskyldning for sin dumskap og å ha forkastet Gud, for de har som sagt fått alle beviser for Guds eksistens og skaperverk.

Og Bibelen er også den boken i historien som er best dokumentert av gamle skrifter og også i nyere tid, arkeologiske utgravninger.

 

18 For the wrath of God is revealed from heaven against all ungodliness and unrighteousness of men, who suppress the truth in unrighteousness, 19 because what may be known of God is manifest in them, for God has shown it to them. 20 For since the creation of the world His invisible attributes are clearly seen, being understood by the things that are made, even His eternal power and Godhead, so that they are without excuse, 21 because, although they knew God, they did not glorify Him as God, nor were thankful, but became futile in their thoughts, and their foolish hearts were darkened. 22 Professing to be wise, they became fools, 23 and changed the glory of the incorruptible God into an image made like corruptible man—and birds and four-footed animals and creeping things.

24 Therefore God also gave them up to uncleanness, in the lusts of their hearts, to dishonor their bodies among themselves, 25 who exchanged the truth of God for the lie, and worshiped and served the creature rather than the Creator

Lenke til kommentar

Ateistenes dummhet og blindhet i endetiden er også en oppfyllelse av en profeti for de siste dager.

 

Ateistene har ingen unnskyldning for sin dumskap og å ha forkastet Gud, for de har som sagt fått alle beviser for Guds eksistens og skaperverk.

Og Bibelen er også den boken i historien som er best dokumentert av gamle skrifter og også i nyere tid, arkeologiske utgravninger.

 

 

 

Ateistenes dumhet? ER det dumt å bruke hodet og la fakta, og ikke gamle myter, lede ens vei? Fra ditt ståsted er dette sikkert dumt, men ikke for alle andre..

 

Og det er jo nettopp på grunn av et syltynt grunnlag ateisten forkaster mytene fra bronsealderen, hdde bevisene vært bedre så ville situasjonen vært helt andeledes, så hvorfor har ikke gud sikret bedre beviser? Beviser som ikke omhandler fantasi, mn cold facts?

 

Nei, bibelen er IKKE godt dokumentert, dette er ignoranse over en lav sko. Men la oss nå si at den var godt dokumentert da, bare for argumentet sin skyld, hva får deg til å tro at det blir mer sant det som står der? Det er fremdeles løse påstander og lite annet samme pokker hvordan man "dokumenterer" bibelen.... Hvorfor har bibelen så få bevis...?

 

For det grenser til det lattelige at gud, med sin siste grand plan, ikke klarer å føre bedre bevis for den grand planen enn det bibelen klarer å by på...

 

Så her er det din gud som har skylden er jeg redd, og frem til den dagen han klarer å føre adekvate bevis for sin eksistens anser jeg hele bibelen som rør og tullball, funnet på av maktsyke og ignoante menn... Så får gud gjøre noe med det... Jeg tror ikke på fantasier...

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Du kan ikke bevise at det ikke eksisterer en gud, akkurat som du ikke kan bevise at Russels tepotte bare er oppspinn. Derimot kan du påpeke at tro på den kristne, jødiske, muslimske (m.m) gud ikke er rasjonelt.

 

Jeg er som mange andre her en motstander av en definert gud, men av simple prinsipper så kaller jeg meg en de facto ateist. Jeg er med andre ord veldig skeptisk til at det finnes en gud, og ihvertfall en definert gud, men jeg kan ikke benekte at det ikke finnes en gud, fordi det ikke kan bevises eller testes.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Og den guden må være svært intelligent, med tanke på alderen hans. I teorien skal han være uendelig gammel, men om vi tar utgangspunkt i universets alder, som er 13+ milliarder år, så vil jeg si at han må være svært gammel (og sikkert veldig klok)

 

Han har i alle fall hatt nok tid på seg til å studere og finne sin fredelige filosofi over alle disse årene.

 

Gud: 13 000 000 000 år gammel

Per: 45 år gammel

 

Så skal Per diskutere med Gud for å lære han ei lekse... smile.png

 

In the midst of Job’s trouble, God appeared in a great whirlwind and said, “Now prepare yourself like a man; I will question you, and you shall answer me” (Job 38:3)

 

Where were you when I laid the foundations of the earth?” (Job 38:4)

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Sånn den guden du tror på er beskrevet i bibelen minner det svært lite om en gud med noen spesiell intelligens i det hele tatt. Tabbe avløser nye tabber og skylden, som han meget vel skulle tatt selv, den skyver ham på mennesker, som han selv har laget... Så nei, den jødiske krigsguden yahwe kan ikke være denne verdens skaper, til det er han ALT for dum...

Lenke til kommentar

Hvis han er dum, som du sier, hvordan kan du egentlig gjenkjenne et super intelligent vesen? smile.png

 

Hvordan skal du gjenkjenne super intelligens? Ville du måle det i retorikk eller ville du målt det i handlingene han har foretatt seg (måle det i praktiske eksempler) ?

 

(Om vi kan legge retoriske spøker til siden og svare på ordentlig måte her)

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Hvis han er dum, som du sier, hvordan kan du egentlig gjenkjenne et super intelligent vesen? smile.png

 

Hvordan skal du gjenkjenne super intelligens? Ville du måle det i retorikk eller ville du målt det i handlingene han har foretatt seg (måle det i praktiske eksempler) ?

 

(Om vi kan legge retoriske spøker til siden og svare på ordentlig måte her)

Første kravet blir at han, altså gud, er smartere enn meg og innehar en bedre logikk enn meg. Det gjør ikke den jødiske/kristne guden på langt nær, da selv jeg ville løst dette som denne guden påståelig har "løst på en langt mer smidig og logisk måte samt at jeg ville ikke drømt om å satt skylden på mine skapninger for mine egne feil, såpass integritet har selv jeg.

 

Så hvordan du klarer å få den uden du tror på til å være super intelligent ut i fra hva som står i bibelen finner jeg helt utrolig, den guden er jo dum som et brød jo og bare det alene sladrer jo ganske kraftig om at den guden du tror på er funnet opp av noen ignorante menn uten peiling på hvordan ting henger sammen... For så klønete og dum som den jødiske krigsguden er piktert i sin egen bok er det ikke mulig å være om mn skal være såpass kløktig at man har kapt noe så kompleks som universet... Et annet "bevis" er jo tilbednings hangen il denne guden... Her har han altså skapt 1024 planeter også skal vi liksom innbildes at den guden har den ringeste intresse av oss på denne lille planeten, hva vi har på oss, hvordan vi har håret og hvem vi har sex med...? Ja jøss... Helt tydelig så visste ikke skribentene hvor stort universet var da de skrev disse mytene, det var vel derfor den jødiske kristne guden ble fraktet rundt i et lite skrin på moses sint id også tenker jeg.. da var ikke yahwe store guden...

 

Og nei, ingenting av det jeg har skrevet her er retorisk, bare så du vet det. Det er mitt syn på den kristne guden, han er rett og slett for dum til å være noen gud. Et minstemål må da guder ha v intelligns syntes jeg og det blir liksom litt rart at de fleste av oss på denne planeten er smartere enn den idioten i bibelen...

Lenke til kommentar

Nei, en gud som står bak universet har ingen grunn til å respektere noen små karbon baserte livsformer på denne lille planeten nei, å tro noe annet er og blir stormannsgalskap.

 

Vi er så små og ubetydelige at noen respekt noen av veiene er det ikke snakk om.

 

Som sagt før, finnes det en gud er det en vi ikke har hørt om, og kanskje aldri vil få vite om heller. Den guden som eventuelt står bak universet har ingen intresse av å bli tilbedt av oss, hvorfor i all verden skulle han ha det liksom.

Lenke til kommentar

Nei, en gud som står bak universet har ingen grunn til å respektere noen små karbon baserte livsformer på denne lille planeten nei, å tro noe annet er og blir stormannsgalskap.

 

Vi er så små og ubetydelige at noen respekt noen av veiene er det ikke snakk om.

 

Som sagt før, finnes det en gud er det en vi ikke har hørt om, og kanskje aldri vil få vite om heller. Den guden som eventuelt står bak universet har ingen intresse av å bli tilbedt av oss, hvorfor i all verden skulle han ha det liksom.

 

Folk ber til Gud for å få det de trenger, RWS

Lenke til kommentar

Nei, en gud som står bak universet har ingen grunn til å respektere noen små karbon baserte livsformer på denne lille planeten nei, å tro noe annet er og blir stormannsgalskap.

 

Vi er så små og ubetydelige at noen respekt noen av veiene er det ikke snakk om.

 

Som sagt før, finnes det en gud er det en vi ikke har hørt om, og kanskje aldri vil få vite om heller. Den guden som eventuelt står bak universet har ingen intresse av å bli tilbedt av oss, hvorfor i all verden skulle han ha det liksom.

 

Men sannsynligheten for at han favoriserer oss må jo være stor likevel. smile.png

 

Litt viktig å definere hvorfor Gud skal respektere mennesker, og ikke ty til ironi (ref: Stormannsgal). Det er veldig lett å ty til ironi. Men peker man ut hva som er feil så burde man peke ut hva som er rett også. Uansett størrelse på feil.

 

"For there is no partiality with God - Romans 2:11" (Ifølge dette verset, så kan jeg ikke se at Gud kan respektere mennesker)

 

Spørsmål til deg RWS, dersom Gud vet alt, kan mennesker blidgjøre Gud eller gjøre seg til en favoritt? Er det mulig for Gud å tvinge vekk, forskyve den kunnskapen han har, og så godta noe som er mindre og mer feilbarlig? Eller er han dømt til å alltid bli sint?

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

 

Hva da med det mennesket ikke klarer å påvise da? Om du tror at ting ikke finnes uten at de kan påvises, så har du svært høye tanker om mennesket og dets sanser og apparater.

 

Dersom vi ikke kan påvise det, så påvirker det oss heller ikke -- da vi kan påvise alt som tilfører eller forandrer energi her i verden nevneverdig.

 

Har du, for øvrig, noen konkrete eksempler på noe mennesker ikke klarer å påvise?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

 

Folk ber til Gud for å få det de trenger, RWS

Tullprat. Hvis gud VET alt som har skjedd, skjer og vil skje i fortid, nåtid og fremtid så er det ingen grunn for å be, da skjer det jo likevel da, uten innblanding fra noen gud. Det vil med andre ord si at enten så er det planlagt at du skal få det du ber og eller ikke... Ganske så likt tilfeldigheter altså..

 

Så bønn er KUN en måte for å få den som ber til å TRO at vedkommende gjør en masse uten selv å gjøre en dritt. Selvlureri med andre ord

 

 

 

 

Men sannsynligheten for at han favoriserer oss må jo være stor likevel. smile.png

 

Litt viktig å definere hvorfor Gud skal respektere mennesker, og ikke ty til ironi (ref: Stormannsgal). Det er veldig lett å ty til ironi. Men peker man ut hva som er feil så burde man peke ut hva som er rett også. Uansett størrelse på feil.

 

"For there is no partiality with God - Romans 2:11" (Ifølge dette verset, så kan jeg ikke se at Gud kan respektere mennesker)

 

Spørsmål til deg RWS, dersom Gud vet alt, kan mennesker blidgjøre Gud eller gjøre seg til en favoritt? Er det mulig for Gud å tvinge vekk, forskyve den kunnskapen han har, og så godta noe som er mindre og mer feilbarlig? Eller er han dømt til å alltid bli sint?

 

Stormannsgal ver ikke ironisk ment Lonelyman, det var alvorlig ment, da det ikke kan kalles noe annet når man tror man selv er så viktig i dette universet at man har universets skaper til babysitter og man tror man fortjener evig liv... Tror man så godt om seg selv kan jeg ikke se det som annet enn nettopp stormanns galskap...

 

Til spørsmålet: Hvis gud vet alt så vet han jo at du vil forsøke å blidgjøre ham også, ikke sant? Han vet også at jeg aldri kommer til å godta påstandene i bibelen og tro på ham, altså vet han, ifølge sine egne doktriner, allerede at jeg kommer til å havne i helvette og hva gjør det ham til når han ikke løfter en finger for å hindre det?

 

Nå er gud, alle guder, noe mennesker har funnet opp, det er derfor det mangler så mye logikk og reason i disse skriftene. For Gud kan ikke bare være god foreksempel, det strider i så fall mot den naturen han selv har skapt det, se forøvrig over, ang å sende meg til helvette, et helvette han selv etter sigende har skapt for folk som ikke TROR på ham...

 

Så har du denne unnaluringen hele tiden... Ingen har sett gud anndre steder enn i sin egen fantasi, dette er en kjennsgjerning, ellers hadde gud faktisk langt på vei vært bevist ikke bare for de som kaller seg kristne, men for alle (Eller allaaheller noen av de andre gudene for den sakens skyld). Og hvorfor det? Hvis det virkelig var tilbedelse denne og de andre gudene var ute etter, og ikke bare blind tro, hvorfor ikke bare vise seg da? En annen ting jeg finner VELDIG rart er at når yahwe først oppsto og liksom viste seg så gjorde han det KUN til en liten gruppe i midtøsten og KUN til den mannlige halvdelen av den lille nomade gruppen... Hvorfor ikke vise seg til ALLE mennesker, så hadde vi sluppet en hel drøss med kriger og faanskap over dette evnet... For ikke å snakke om splittelsen innad i kristendom, som har krevd noen millioner liv og enorme lidelser... Hvorfor dette behovet for å gjemme seg hele tiden, når det å vise seg for oss ville spart så mange liv og endt lidelsene disse gruppeskillene utgjør.... Er dette noe gud morer seg med mon tro...?

 

For det henger rett og slett ikke på greip at en gud først for tre tusen år siden begynte å bry seg om oss, når vår art har vært utviklet mer eller mindre som vi fremstår i dag i godt og vel 200 000 år. Det blir for dumt... Før det ga han bare faan liksom, men brått, for en tre-fire tusen år siden, fikk han det plutselig for seg å skrive en bok om seg selv og sine (stupide) handlinger og manglende logikk og begynte å bli sint hvis folk ikke hørte på rådene hans om hvordan de skulle ha sjegget, klærne og hvem de hadde sex med... Det var da helvette kom på plas også videre Blir rett og slett for dumt for meg altså, beklager å måtte si det... Men jeg skjønner hvorfor du og en del andre ikke aksepterer evolusjon, da den faktisk langt på vei beviser at bibelen og gud er menneskeskapte ideologier og har svært lite med noen gud å gjøre i det hele tatt.

 

Kristendommen er den religionen i verden som har kommet lengst med sine unnskyldninger og fornektelser, alt som ikke stemmer med vitenskapelig diskurs fornektes jo over en lav sko og man lurer seg selv til å legge mer vekt på disse gamle skriftene enn hva vitenskapen faktisk kan lære oss og det er synd... Men ikke uforventet, da skriftene i større og større grad vil måtte kreve mer fornektelse av ordentlig viten i fremtiden også, da disse gamle skriftene for lengst har gått ut av dato og det begynner man å se på dem som følger dette også, der de tyr til regelrett løgn og fornaktelse av all info som ikke stemmer med det gamle verdens bildetverdens bibler legger til rette for.

 

Så lykke til til alle religiøse der ute, da det snart er plent umulig å tro på disse gamle skriftene uten å måtte juge, bedra og lure seg selv. Den jobben blir ikke noe lettere med årene, tro meg... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tullprat. Hvis gud VET alt som har skjedd, skjer og vil skje i fortid, nåtid og fremtid så er det ingen grunn for å be, da skjer det jo likevel da, uten innblanding fra noen gud. Det vil med andre ord si at enten så er det planlagt at du skal få det du ber og eller ikke...

 

 

 

 

 

Din oppfattelse av Gud har ingen ting med virkeligheten å gjøre, RWS

 

Gud hverken ser, kan eller vet alt, likevel ser han, kan han og vet han så mye at han kan hjelpe alle de som ber ham om hans hjelp av et oppriktig hjerte :)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Din oppfattelse av Gud har ingen ting med virkeligheten å gjøre, RWS

 

Gud hverken ser, kan eller vet alt, likevel ser han, kan han og vet han så mye at han kan hjelpe alle de som ber ham om hans hjelp av et oppriktig hjerte

 

Nå må du snart bestemme deg, enten ER gud allmektig og allvitende, ellers så er han ikke allmektig og allvitende...

 

Bibelen sier at gud er allmektig og allvitende, opp til 42 ganger hvis jeg ikke husker feil, og i så måte setter jeg mer lit til bibelen faktisk enn deg IHS, da du har en lei tendens til å tyde alt i din favør... Men du påstår kanskje at bibelen din ikke sier et knyst om guds allmektighet og allvitenhet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...